:„Firmy wykorzystujące OCR do zautomatyzowanego wprowadzania danych z  faktur przetwarzają 25-60% więcej faktur niż te, które polegają na wprowadzaniu manualnym” (źródło: IOMA).

OCR (Optical Character Recognition) to techniki służące sprawnemu rozpoznawaniu tekstu w dokumentach w postaci graficznej – dotyczy to zarówno skanowanych dokumentów papierowych, jak i plików typu PDF, TIFF czy JPG często pojawiających się w korespondencji biznesowej (np. faktury PDF przesyłane mailowo).

W połączeniu z metodami ICR (Intelligent Character Recognition dla pisma odręcznego), OMR (Optical Mark Recognition dla rozpoznawania  pól wyboru w ankietach czy testach) i OBR (Optical Barcode Recognition dla kodów kreskowych) możliwe jest odczytywanie treści z dowolnych dokumentów – zamówień, faktur, listów przewozowych, kwestionariuszy osobowych, umów, formularzy, ankiet oraz wielu innych.

Główny cel wykorzystania technik OCR i mechanizmów z nimi związanych to zwiększenie efektywności biznesu. Sprawna ekstrakcja danych zmniejsza ilość pracy manualnej pracowników m.in. przy wprowadzaniu dokumentów oraz umożliwia proste eksportowanie i importowanie ich pomiędzy różnymi systemami. Dodatkowe wykorzystanie słowników i reguł biznesowych przy weryfikacji danych zwiększa ich jakość i poprawność. Metody OCR  zapewniają również szybki dostęp do informacji dzięki wyszukiwaniu dokumentów po ich zawartości w oparciu o indeksację OCR i mechanizmy wyszukiwania pełnotekstowego.

Odpowiednio zaimplementowane mechanizmy OCR w Comarch ECM pozwalają między innymi na:

  • Sprawne odczytanie danych z dokumentów w różnych formatach, w tym z dokumentów skanowanych, faxów, wiadomości e-maili i ich załączników, dokumentów pakietów biurowych, fotografii, itp.
  • Inteligentne rozpoznawanie danych i autokonfiguracja modułu OCR na bazie informacji z weryfikacji dokonywanych przez korektora  (bez prekonfigurowanych szablonów)
  • Wyszukiwanie pełnotekstowe po dokumentach dowolnego formatu
  • Automatyczne rozpoznanie dokumentów i ich separację w trakcie przetwarzania
  • Automatyczne rozpoczynanie odpowiednich procesów dla konkretnych typów dokumentó

 

                                     Autokonfiguracja modułu OCR w Comarch ECM

 

Dzięki takiemu podejściu, zminimalizowane zostają koszty związane z czynnikiem ludzkim, zautomatyzowana praca w firmie i zapewniony szybki dostęp do kluczowych danych pochodzących z różnych źródeł (z dokumentów graficznych, PDFów, dokumentów papierowych, maili, faxów, itp.). Dodatkowo, dzięki integracji z różnymi systemami zewnętrznymi (np. platformy EDI) lub wewnętrznymi klienta (np. ERP, FK), Comarch ECM staje się jednym punktem, z którego zapewniony jest dostęp dla wszystkich informacji biznesowych firmy.

Dowiedz się więcej:
Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.