METRO-NOM świadczy usługi informatyczne na rzecz METRO AG (w Polsce działającej pod szyldem Makro Cash & Carry), jednej z wiodących, międzynarodowych firm handlu detalicznego i hurtowego. Spółka ta zatrudnia ponad 150 tys pracowników. Rocznie firma generuje obroty w wysokości około 37 mln euro, a zysk operacyjny spółki to ponad 1 mln euro.METRO SYSTEMS jest reprezentowane w ok. 2200 lokalizacjach na terenie 30 krajów.
Wymiana informacji handlowych oraz tradycyjnych dokumentów między siecią handlową, a jej dostawcami generuje wysokie koszty związane z przetwarzaniem dużej ilości informacji handlowych oraz błędami popełnianymi, na przykład przez osoby obsługujące dokumenty. W tym przypadku, wdrożenie elektronicznej wymiany dokumentów (EDI) stanowiło logiczny sposób usprawnienia komunikacji biznesowej.
METRO-NOM zdecydowało się na migrację rozwiązań informatycznych do Comarchu ze względu na szanse zastąpienia dotychczasowych narzędzi spółki nowoczesnymi rozwiązaniami Comarch EDI.
METRO-NOM poszukiwali partnera strategicznego, który byłby w stanie zapewnić im nowoczesną platformę transakcyjną EDI, rozwiązanie służące do zarządzania partnerami biznesowymi oraz przekazywania informacji biznesowych. Celem projektu było zrealizowanie najlepszej w swej klasie usługi o konkurencyjnej cenie oraz bogatej funkcjonalności. Ponadto METRO-NOM poszukiwało partnera mogącego w przyszłości rozszerzyć zakres współpracy i skalę wprowadzonych rozwiązań zgodnie z dynamiczną naturą jej działalności oraz potrzebą globalnej realizacji usług.
Projekt wdrożenia EDI w METRO obejmował dwa obszary:
Faza migracji została zrealizowana w ciągu roku od rozpoczęcia projektu. Od tego momentu zespół Comarch B2B Network zarządza infrastrukturą EDI Metro AG w ramach 35 marek sieci dystrybucyjnych na terenie 24 krajów.
Zapewnia usługi w następujących obszarach:
Comarch B2B Network
Rozwiązanie zapewnia efektywną i bezpieczną wymianę danych w całym łańcuchu dostaw. W ciągu kilku dni Twoja firma może rozpocząć komunikację elektroniczną ze wszystkimi partnerami niezależnie od ich zaawansowania technologicznego oraz obszaru geograficznego.
"Współpracujemy z wieloma dostawcami, każdego dnia zlecając setki zamówień. Z tego właśnie powodu ciągłość i efektywność wymiany dokumentów z dostawcami ma dla nas ogromne znaczenie, szczególnie w przypadku zamówień realizowanych w ciągu kilku godzin tego samego dnia. Nie ma miejsca na błędy czy nieporozumienia. Technologia elektronicznej wymiany danych Comarch znacząco usprawniła komunikację biznesową między Metro AG, a jej dostawcami.
Rozwiązanie to umożliwia również szybkie podejmowanie decyzji i odpowiednie reagowanie na zmienne środowisko biznesowe."
Gabriele Timm
Provider Management Officer