Comarch – światowej klasy producent i dostawca usług oraz rozwiązań z branży IT – rozszerza współpracę z GS1, globalną organizacją non-profit zajmującą się rozwijaniem i wdrażaniem standardów w obszarze zarządzania łańcuchem dostaw. Belgia i Hiszpania to kolejne kraje, w których Comarch podejmie współpracę w zakresie wdrażania  i promocji standardów GS1  oraz rozwiązań do optymalizacji procesów biznesowych w przedsiębiorstwach za pomocą elektronicznej wymiany danych zgodnie z obowiązującymi normami.   

Comarch od kilkunastu już lat współpracuje z organizacją GS1 w wielu krajach, w tym w Polsce, Francji, Niemczech, Rosji, Chorwacji czy na Ukrainie, gdzie aktywnie uczestniczy w pracach nad dostosowaniem standardów do potrzeb rynku i wypracowaniem rozwiązań, które usprawniają wymianę informacji między partnerami w całym łańcuchu dostaw. 

Elektroniczna wymiana danych między przedsiębiorstwami oraz standaryzacja komunikatów pozwala na efektywną współpracę partnerów biznesowych niezależnie od systemów informatycznych przez nich używanych czy też zaawansowania technologicznego. W efekcie przekłada się to na usprawnienie działania organizacji i redukcję kosztów a przede wszystkim wzmocnienie pozycji firmy na rynku i uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Od wielu lat współpracujemy z GS1, ponieważ nam również zależy, aby „język” stosowany w wymianie informacji między przedsiębiorstwami był czytelny a systemy informatyczne rozwijały się razem z potrzebami biznesu – mówi Bartłomiej Wójtowicz, Product Manager, Comarch EDI.  

GS1 to międzynarodowa organizacja non for profit , której celem jest rozwój i wdrażanie  standardów identyfikacyjnych i komunikacyjnych w łańcuchach dostaw . W swoich pracach  GS1 skupia się  m.in. na kilku obszarach: standaryzacji nośników danych takich jak kody kreskowe (GS1 BarCodes) czy tagi radiowe (GS1 EPC) wykorzystywane np. przez detalistów, producentów i dostawców, standaryzacji komunikatów w elektronicznej wymianie danych (GS1 eCom), synchronizacji danych podstawowych o produktach (GS1 GDSN) a także zagadnieniach dotyczących wymiany informacji o zdarzeniach w oparciu o technologię RFID i Internet. Wypracowane standardy i rozwiązania wdrożone w firmie przyczyniają się do obniżania kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, w tym w szczególności kosztów operacyjnych w łańcuchach dostaw.

Firma Comarch jest jednym z liderów wdrażania globalnych standardów GS1  w komunikacji B2B na polskim rynku. Od kilkunastu lat, razem propagujemy i wdrażamy rozwiązania oparte na międzynarodowych standardach GS1, które będąc formą globalnego języka biznesu, ułatwiają i upraszczają wprowadzenie automatycznej komunikacji między firmami w łańcuchu dostaw. Jednym ze znaczących wspólnych sukcesów jest uzgodnienie i wdrożenie standardów dla e - faktury. Dzięki temu wiele firm z obszaru FMCG szybko zdecydowało się na rozwiązanie elektronicznej faktury. Obecnie tylko nieliczne podmioty jeszcze z tego nie korzystają. Innymi przykładem wspólnych działań jest propagowanie i wdrożenie rozwiązań typu Order to Cash, polegających na połączeniu elektronicznej awizacji z fizyczna dostawą, oznakowaną etykietą logistyczną oraz powiązaniu ich z ich procesami zamawiania, fakturowania i płatności. Mamy już pierwsze udokumentowane wdrożenia w Polsce, które pokazują duży potencjał oszczędności w kosztach logistycznych, który można szybko uruchomić dzięki rozwiązaniom Order-to-cash – mówi Elżbieta Hałas, CEO GS1 Polska.

Dodatkowo GS1 wspiera dostawców rozwiązań  IT pomagając im dostosować oferowane systemy do obsługi międzynarodowych standardów. Po pozytywnym przejściu audytu, firmy otrzymują certyfikat, potwierdzający zgodność audytowanego produktu ze standardami GS1. Znak ten jest gwarancją tego, że produkt dostawcy rozwiązań spełnia wszelkie wymagania niezbędne do wdrożenia i stosowania zgodnie z globalnymi standardami GS1. Oznacza to, że korzystając z takiego systemu można łatwo włączyć się w łańcuch dostaw nowego partnera handlowego oraz szybko dołączyć go do swojego łańcucha, bez konieczności dodatkowych inwestycji w sprzęt i oprogramowania.

Przykładowo, nasz produkt Comarch EDI e-Fakturowanie pozytywnie przeszedł audyt przeprowadzony przez GS1 w Polsce i we Francji oraz uzyskał certyfikat potwierdzający jego zgodność ze standardami i lokalnym prawodawstwem – zaznacza Bartłomiej Wójtowicz. 

Comarch EDI

Platforma Comarch EDI to platforma B2B, która zapewnia przewagę konkurencyjną, dzięki szybkiej i bezpiecznej transmisji danych z każdym partnerem biznesowym na świecie. Gwarantujemy automatyzację przetwarzania danych w całym łańcuchu dostaw począwszy od procesu zamawiania, poprzez realizację dostaw, aż po fakturowanie i realizację płatności. 

Platforma Comarch EDI posiada piętnastoletnie doświadczenie w zakresie elektronicznej wymiany danych i oferuje wsparcie dla ponad 70 komunikatów a aplikacje dostępne są w 17 językach. Z rozwiązania korzysta m.in. ponad 400 sieci handlowych w całej Europie, wśród nich Tesco, Carrefour, a także takie firmy jak Unilever.

 

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.