Wprowadzenie

METRO Digital świadczy usługi informatyczne na rzecz METRO AG (w Polsce działającej pod szyldem Makro Cash & Carry), jednej z wiodących, międzynarodowych firm handlu detalicznego i hurtowego. Spółka ta zatrudnia ponad 150 tys pracowników. Rocznie firma generuje obroty w wysokości około 37 mln euro, a zysk operacyjny spółki to ponad 1 mln euro. Firma jest reprezentowana w ok. 2200 lokalizacjach na terenie 30 krajów.

O firmie

Dlaczego EDI?

Wymiana informacji handlowych oraz tradycyjnych dokumentów między siecią handlową, a jej dostawcami generuje wysokie koszty związane z przetwarzaniem dużej ilości informacji handlowych oraz błędami popełnianymi, na przykład przez osoby obsługujące dokumenty. W tym przypadku, wdrożenie elektronicznej wymiany dokumentów (EDI) stanowiło logiczny sposób usprawnienia komunikacji biznesowej.

METRO Digital zdecydowało się na migrację rozwiązań informatycznych do Comarchu ze względu na szanse zastąpienia dotychczasowych narzędzi spółki nowoczesnymi rozwiązaniami Comarch EDI.

Cel projektu

METRO Digital poszukiwali partnera strategicznego, który byłby w stanie zapewnić im nowoczesną platformę transakcyjną EDI, rozwiązanie służące do zarządzania partnerami biznesowymi oraz przekazywania informacji biznesowych.

Celem projektu było zrealizowanie najlepszej w swej klasie usługi o konkurencyjnej cenie oraz bogatej funkcjonalności. Ponadto METRO Digital poszukiwało partnera mogącego w przyszłości rozszerzyć zakres współpracy i skalę wprowadzonych rozwiązań zgodnie z dynamiczną naturą jej działalności oraz potrzebą globalnej realizacji usług.

Rozwiązanie

Projekt wdrożenia EDI w METRO obejmował dwa obszary:

  • Migracja usług EDI od dotychczasowego usługodawcy do firmy Comarch (Comarch B2B Network),
  • Stały monitoring usług EDI dla METRO Digital


Faza migracji została zrealizowana w ciągu roku od rozpoczęcia projektu. Od tego momentu zespół Comarch B2B Network zarządza infrastrukturą EDI Metro AG w ramach 35 marek sieci dystrybucyjnych na terenie 24 krajów.

Zapewnia usługi w następujących obszarach:

  • Infrastruktura -  wykorzystywana przez METRO Digital platforma EDI jest hostowana w Data Center firmy Comarch (nowoczesna infrastruktura przechowywaniaii  przetwarzania danych). Comarch jest zatem odpowiedzialny za zarządzanie infrastrukturą EDI (hardware, software, sieć itd.)
  • Operacje -  Comarch odpowiada za obsługę komunikatów EDI,  tj. przesyłanie dokumentów, walidacje, routing i translację formatów itd.
  • Wsparcie -  w ramach tego obszaru Comarch świadczy usługi związane z zarządzaniem projektem, monitorowaniem platformy, śledzeniem transakcji oraz monitorowaniem błędów, obsługą klienta oraz zarządzeniem i raportowaniem poziomu usług.

Współpraca okiem eksperta

"Współpracujemy z wieloma dostawcami, każdego dnia zlecając setki zamówień. Z tego właśnie powodu ciągłość i efektywność wymiany dokumentów z dostawcami ma dla nas ogromne znaczenie, szczególnie w przypadku zamówień realizowanych w ciągu kilku godzin tego samego dnia. Nie ma miejsca na błędy czy nieporozumienia. Technologia elektronicznej wymiany danych Comarch znacząco usprawniła komunikację biznesową między Metro AG, a jej dostawcami. Rozwiązanie to umożliwia również szybkie podejmowanie decyzji i odpowiednie reagowanie na zmienne środowisko biznesowe."

Gabriele Timm 
Provider Management Officer

Dołącz do liderów rynku

Metro Digital już dziś wdraża rozwiązania Comarch i zyskuje przewagę w zakresie cyfrowej obsługi dokumentów. Zaufaj sprawdzonemu partnerowi – dowiedz się, jak Comarch EDI może pomóc również Twojej firmie.