Enterprise Content Management - Comarch ECM

System zarządzania dokumentami i procesami

ACCOUNTS PAYABLE

Usprawnienie obiegu dokumentów kosztowych dzięki automatyzacji ich pozyskiwania i przetwarzania oraz elektroniczny workflow weryfikacji i akceptacji.

CUSTOMER CARE

Rozwiązanie pozwalające znacząco podnieść jakość obsługi klienta.

CONTRACT LIFECYCLE MANAGEMENT

Centralny rejestr umów i dokumentów powiązanych połączony z elektronicznym workflow tworzenia, weryfikacji i akceptacji dokumentów.

MANUFACTURING MANAGEMENT

Elektroniczna baza dokumentacji technicznej i produkcyjnej zapewniająca szybki dostęp do aktualnych instrukcji i procedur pracownikom produkcji.

QUALITY MANAGEMENT

Baza wiedzy – elektroniczne archiwum kluczowych dokumentów i procedur połączone z workflow publikowania dokumentacji, audytu i działań korygujących.

EMPLOYEE LIFECYCLE MANAGEMENT

Odwzorowanie papierowej dokumentacji HR w postaci e-teczek pracowniczych pozwalających na sprawne zarządzanie dokumentami kadrowymi oraz szybki dostęp do informacji.

MASTER DATA MANAGEMENT

Sprawne zarządzanie bazami kluczowych danych (kontrahenci, produkty) zapewniające kompletność i poprawność wprowadzanych danych.

PROCURE TO PAY

Usprawnienie obszaru realizacji zakupów wewnątrz organizacji dzięki ujednoliceniu i automatyzacji procesu tworzenia zamówień, rejestracji dostaw oraz obiegu i akceptacji faktur zakupowych.

FACILITY MANAGEMENT

Centralne archiwum dokumentacji inwestycyjno-budowlanej zapewniające szybki dostęp oraz spójność i kompletność przechowywanych dokumentów.

MAILROOM

Sprawne zarządzanie korespondencją dzięki elektronicznemu rejestrowi poczty przychodzącej i wychodzącej, elektronicznym powiadomieniom o poczcie oraz obsłudze wielu źródeł wejścia dokumentów.

Usługi ECM

Usługi

Analiza modelu biznesowego, dobre praktyki z obszaru zarządzania dokumentami, projektowanie architektury informatycznej

O rozwiązaniach ECM

Więcej o Enterprise Content Management (ECM)

Synergiczne podejście do procesów, danych i dokumentów

Nasi Klienci

ing_400x200.jpg

Wdrożenie platformy Enterprise Content Management w ING Banku Śląskim

"Projekt obejmował przygotowanie środowiska DR/HA, instalację podsystemu skanowania dokumentów, analizę wymagań biznesowych oraz wdrożenie 10 procesów wytypowanych ówcześnie jako priorytetowe. Skala wdrożenia to wykorzystanie IWA (Imaging Workflow Application) w oddziałach (ok. 300) jak i centrali Banku przez ponad 4000 użytkowników." Roman Tyszkowski, ING Bank Śląski

Dowiedz się więcej

ahold_400x200.jpg

Wdrożenie Comarch ECM w Ahold Back Office Services

" Za pomocą Document Management System dostarczonego przez Comarch, Ahold przetwarza miesięcznie około 200.000 faktur kosztowych i towarowych. Comarch ECM zarządzając pracą kilkuset osób zapewnia realizację procesu obsługi dokumentów finansowych począwszy od przyjęcia dokumentu do momentu zaksięgowania w systemie ERP." Piotr Dyr, IT Contract Manager Ahold Polska

Dowiedz się więcej 

nestle_400x200.jpg

Wdrożenie systemu klasy ECM w Nestle Waters Polska S.A.

"Wyzwaniem dla Nestle Waters było wsparcie i ujednolicenie procesów biznesowych związanych z obszarem realizacji zakupów wewnątrz organizacji (Procure-To-Pay) oraz eliminacja obiegu dokumentów papierowych." Jacek Korczykowski, IS/IT Manager and Market Purchasing Coordinator w Nestle Waters Polska

Dowiedz się więcej 

rossmann_400x200.jpg

Rossmann obsługuje dokumentację pracowników za pomocą systemu Comarch ECM

"W związku z ciągłym rozwojem firmy i znacznym przyrostem sklepów i pracowników, dotychczasowe zarządzanie dokumentacją pracowników było zbyt skomplikowane i pracochłonne. Mamy obecnie 900 sklepów i zatrudniamy 12 tysięcy osób, dlatego szukaliśmy rozwiązania informatycznego, które ułatwi, przyspieszy i usprawni obsługę dokumentów" Ilona Perużyńska-Zych, kierownik Działu Kadr i Płac w Rossmann

Dowiedz się więcej

ssp_400x200.jpg

Wdrożenie Comarch Enterprise Content Management w SSP Germany

"Dzięki Comarch EDI i ECM znaleźliśmy rozwiązanie dostosowane do indywidualnych potrzeb SSP. Naszymi wyzwaniami będzie teraz elektroniczne połączenie wszystkich partnerów, optymalizacja stopnia rozpoznawania tekstów przez system OCR, a także poszerzenie systemu workflow o kolejne elektroniczne procesy biznesowe“ Andreas Kühne

Dowiedz się więcej

carrefour_400x200.png

Wdrożenie Comarch ECM w Carrefour Polska

"Po wdrożeniu systemu Comarch procesy działają bardzo sprawnie w oparciu o elektroniczną wymianę informacji. Wiemy to dzięki precyzyjnym danym z systemu. Sukces zapewnia też automatyczna, wstępna, weryfikacja danych.“ Sławomir Kanarek z Działu Projektów Finansowych

Dowiedz się więcej

Aktualności

SAS przyspiesza obsługę zgłaszanych spraw i zwiększa zadowolenie klientów dzięki nowemu systemowi
2017-02-21

Od czerwca 2016 r. roku sprawy zgłaszane przez klientów Linie lotnicze SAS (np. zmiany rezerwacji, sugestie dotyczące usług dostępnych na pokładzie) są obsługiwane jeszcze szybciej, dzięki przeniesieniu procesów do systemu nowej generacji.

Czytaj więcej

Zmieniony wygląd i nowe funkcjonalności w Comarch Enterprise Content Management
2016-07-07

Comarch ECM udostępnił nową wersję systemu, w której poza nowymi funkcjonalnościami dostosowano wygląd systemu do nowej identyfikacji wizualnej firmy.

Czytaj więcej
Wszystkie aktualności

Elektroniczne zarządzanie dokumentacją - Comarch ECM

System ułatwiający zarządzanie dokumentami i procesami biznesowymi

Comarch ECM to system zarządzania dokumentami umożliwiający projektowanie obiegu dokumentów i zarządzanie dokumentową stroną procesów biznesowych takich jak rozliczanie faktur, procesy zakupowe, procesy kadrowe, zarządzanie kontraktami czy zarządzanie danymi podstawowymi (master data management). Pozwala to na uproszczenie i automatyzację procesów związanych z obiegiem dokumentów i zarządzaniem dokumentami przy jednoczesnym zachowaniu zgodności z wymogami prawa. Zarządzanie procesami biznesowymi staje się łatwiejsze, a dokumentacja bardziej przejrzysta.

Więcej o Comarch ECM

Zarządzanie dokumentami i procesami

Frequently Asked Questions

1. Czym jest Comarch ECM?

ECM to kluczowa technologia i rozwiązanie stosowane do przechwytywania, przechowywania, wykorzystywania, zabezpieczania i zarządzania treścią w celu wspierania procesów biznesowych w firmie. Rozwiązania ECM to niezbędne narzędzie dla przedsiębiorstw, które chcą uporządkować rosnącą ilość informacji. Rozwiązanie upraszcza oraz automatyzuje obieg dokumentów i procesów, zapewniając zgodność z wymogami prawnymi.

2. Jakie obszary biznesowe są wspierane przez Comarch ECM?

Rozwiązanie Comarch ECM jest elastyczne i można je zastosować w wielu branżach oraz scenariuszach biznesowych. Rozwiązanie stosowane jest w obszarach: przetwarzanie faktur, zarzadzanie umowami, obsługa klienta, procesy zamówień, zapewnienie procedur jakości, zarządzanie dokumentacja produkcyjną oraz administracja dokumentów kadrowych. Główne moduły Comarch ECM to: Accounts Payable, Procure 2 Pay, Source 2 Pay, Contract Lifecycle Management, Customer Care, Employee Lifecycle Management, Manufacturing Management, Quality Management, Master Data Management, Advanced Document Management.

3. Które rozwiązania Comarch ECM powinny być wdrożone w mojej firmie?

Efektywność systemu klasy ECM zależy od jakości i zakresu modułów wdrożonych w danej organizacji. System ECM zbudowany z dedykowanych modułów oraz odpowiednich funkcjonalności pozwala na wdrożenie najbardziej optymalnego zestawu, jak również spełnienie różnych wymagań biznesowych. Holistyczne podejście pozwala na uzyskanie efektu synergii. Idealnym rozwiązaniem jest gdy każdy z pracowników ma dostęp do systemu ECM, ale oczywiście na różnym poziomie i z innym poziomem uprawnień.

Organizacje zazwyczaj zaczynają wdrażanie systemu ECM od obszaru finansowego, gdzie oszczędności uzyskane dzięki systemowi są najbardziej widoczne - Accounts Payable, Procure 2 Pay, Source 2 Pay. Wdrożenia często obejmują również obszar zarządzania umowami (Comarch Contract Lifecycle Management) oraz obsługą klienta (Customer Care). Korzyści z wdrożenia jednego modułu Comarch ECM sprawiają, że firmy decydują się na wdrożenie systemu w pozostałych obszarach biznesowych.

4. Które branże zyskują najwięcej po wdrożeniu Comarch ECM?

Comarch ECM to elastyczne rozwiązanie, które może być dostosowane do potrzeb danego przedsiębiorstwa czy branży. Obecnie rozwiązanie jest wdrożone wśród 600 średnich i dużych przedsiębiorstw w ponad 35 krajach w Europie, Ameryce Północnej i Południowej, Azji i na Bliskich Wschodzie. Comarch ECM obsługuje firmy z branży handlowej, finansowej, paliwowej, telekomunikacyjnej, motoryzacyjnej, ubezpieczeniowej, produkcyjnej, turystycznej, logistycznej oraz medycznej. Rozwiązanie zostało z sukcesem wdrożone dla globalnych klientów jak: BP Global, SAS AB, Technicolor, Veleant, SSP Germany, CEMEX, Igepa, Carrefour.

5. Czy interfejs Comarch ECM posiada możliwość dostosowania?

Interfejs użytkownika jest intuicyjny, łatwy w obsłudze i konfigurowalny. Użytkownicy, bez wiedzy technicznej, mogą wykonać szereg zadań związanych z konfigurowaniem platformy, jej zarządzaniem i wykonywaniem raportów. Wszystkie powiązane moduły są dostępne poprzez logowanie single sign-on oraz mają jednolity wygląd. Interfejs posiada takie funkcje jak przeciągnij i upuść, rozbudowany moduł wyszukiwania, funkcja przeprowadzania wielu operacji, wykresy i pulpity w formie dashboard oraz wiele innych.

6. Które języki są obsługiwane przez Comarch ECM?

W firmach międzynarodowych ważne jest by zapewnić możliwość wymiany dokumentów i treści w wielu różnych lokalizacjach, przy jednoczesnym zachowaniu przejrzystości i zapewnieniu zgodności z wymogami prawnymi. Interfejs Comarch ECM jest dostępny w wielu językach i może zostać dostosowany do wymagań klienta.

7. Jak obsługiwane są faktury w Comarch Accounts Payable?

Comarch Accounts Payable (Comarch AP) to rozwiązanie umożliwiające kompleksowe przetwarzanie faktur, niezależnie od postaci w jakiej pojawiły się w firmie: dokumentu papierowego, wiadomości mailowej, pliku PDF czy EDI. Zastosowany samouczący się moduł OCR umożliwia znacząca oszczędność czasu przy rejestrowaniu dokumentów. Dzięki standaryzacji procesu przetwarzania faktur możliwe jest szybkie wyszukanie potrzebnych danych w jednym systemie, niezależnie od formatu danego dokumentu.

8. Dlaczego automatyczne rozpoznawanie tekstu (OCR) jest ważne?

Aby zintegrować świat dokumentów papierowych i elektronicznych konieczne jest posiadanie modułu rozpoznawania znaków OCR (Optical Character Recognition). OCR umożliwia zamianę treści nieustrukturyzowanej (obraz, pismo ręczne, dokument papierowy) w wartościowe dane. Tak przetworzona treść może być w prosty sposób wyszukiwana i współdzielona. Samouczący się moduł umożliwia szybką transformację danych bez użycia czasochłonnych szablonów.

9. Jak obsługiwane są umowy w Contract Lifecycle Management?

Comarch Contract Lifecycle Management to rozwiązanie  zapewniające kompleksową obsługę umów w całym cyklu począwszy od jej powstania, po negocjacje, proces zatwierdzania, podpisania i wykonania po jej odnowę lub wygaśnięcie. Rozwiązanie pozwala ujednolicić i zautomatyzować proces obsługi umów przy zachowaniu zgodności z wymogami prawnymi. Dzięki e-podpisowi umowa może zostać zawarta bez drukowania żadnej kartki papieru. Wszystkie umowy są przechowywane w jednym centralnym repozytorium, z podziałem na odpowiednie teczki dostawców, wykonawców i projektów.

10. Czym jest Comarch Customer Care?

Comarch Customer Care to rozwiązanie, które znacząco podnosi jakość obsługi klienta. Przejrzysty, intuicyjny interfejs sprawia, że obsługa reklamacji, dodawanie nowych usług, potwierdzanie płatności, określanie rabatów oraz prowadzenie korespondencji w różnych kanałach komunikacyjnych jest dużo łatwiejsze. Dzięki wbudowanym mechanizmom obiegu dokumentów, wdrożone rozwiązanie pomaga obsłużyć klienta w sposób kompleksowy od początku do końca. Pozwala to na przyspieszenie obsługi spraw klientów oraz optymalizację wykorzystania zasobów.

Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.