OCR

Technologia OCR – czyli optycznego rozpoznawania tekstu (z ang. Optical Character Recognition) – znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach, także w biznesie.

Comarch oferuję usługę, która przyspieszy digitalizację Twojej firmy. Dzięki Comarch OCR, błyskawicznie wprowadzisz do rejestrów VAT każdą papierową fakturę – potrzebny Ci będzie jedynie skaner lub aparat fotograficzny i połączenie z Internetem.

Chmurowa usługa Comarch OCR kluczowe dane z faktury odczyta i skataloguje za Ciebie – dzięki czemu zaoszczędzisz czas, który musiałbyś poświęcić na ich ręczne wprowadzanie, a w przyszłości błyskawicznie wyszukasz potrzebne dokumenty.

Program OCR do faktur

Usługa OCR  jest przeznaczona do rozpoznawania znaków i całych tekstów w pliku graficznym - PDF, JPG, JPEG, TIFF, PNG. Zadaniem Comarch OCR jest rozpoznanie danych (np. kontrahentów, kwoty netto / brutto, VAT oraz numery faktur) przy użyciu tej technologii z zeskanowanych faktur, a następnie przeniesienie rozpoznanych danych do oprogramowania księgowego np. do rejestrów VAT.

Wprowadzenie usługi Comarch OCR w firmie niesie ze sobą wiele korzyści, jednak największą z nich jest oszczędność czasu. Dzięki temu rozwiązaniu pracownicy zajmujący się księgowością nie muszą już tracić godzin na żmudnym przepisywaniu papierowych faktur i wprowadzaniu ich do systemu. Robi to za nich program, a oni zaoszczędzony czas mogą przeznaczyć na bardziej wymagające zadania. Nie bez znaczenia jest też fakt, że Comarch OCR połączony jest systemem ERP, przez co nie ma potrzeby przeprowadzania procesu integracji, czy kosztownego wdrożenia. Aby zacząć korzystać z pełni jego możliwości, wystarczy kliknąć odpowiednią ikonę w programie i wybrać odpowiadający naszym potrzebom miesięczny abonament.

Comarch OCR odczyta faktury i wprowadzi je do systemu

Comarch OCR potrafi rozróżnić następujące pozycje z faktury - w tym wielostronnicowej:
  • numer NIP  – po znalezieniu numeru NIP sprzedawcy/nabywcy jest on sprawdzany w rejestrze GUS, po czym na dokument w rejestrze zakupu/sprzedaży VAT przenoszone są dane pobrane z GUS (za pomocą Comarch OCR dodajemy dokumenty zarówno do rejestru VAT zakupu jak i sprzedaży)
  • numer dokumentu,
  • data wystawienia i sprzedaży,
  • forma płatności i termin płatności,
  • stawki VAT oraz kwoty,
  • numer rachunku bankowego.

Comarch OCR - sprawdzone narzędzie

Comarch OCR to sprawdzone i skuteczne narzędzie zarówno dla biur księgowych, jak i dużych przedsiębiorstw. W trakcie testów nasi klienci zeskanowali ponad 375 850 faktur ze skutecznością na poziomie 85%!

OCR bezpośrednio w Twoim systemie

Nie musisz instalować kolejnej aplikacji ani logować się przez przeglądarkę – w Twoim systemie ERP pojawi się ikonka OCR. Wystarczy, że ją naciśniesz, aby skorzystać z usługi.

Wybierz pakiet dla Ciebie

Nie musisz przejmować się, że koszt abonamentu będzie nieproporcjonalny do Twoich biznesowych potrzeb. Comarch OCR jest dostępny w kilku pakietach dostosowanych do firm róznych wielkości. Pełen cennik usługi znajdziesz tutaj.

Testuj Comarch OCR za darmo

Obecnie każdy użytkownik, który ma Comarch ERP Optima od wersji 2019.2, Comarch ERP XL od wersji 2018.2.1 po podpisaniu stosownych umów uzyska bezpłatny dostęp do pakietu DEMO 50 w ramach którego przez miesiąc może wprowadzić 50 faktur. Natomiast w przypadku Użytkowników Comarch ERP XT jest możliwość wprowadzenia bezpłatnie co miesiąc 20 faktur.

Rozwój Comarch OCR

Do końca 2019 roku pełna wersja będzie dostępna dla użytkowników Comarch ERP Altum.

Dokumentacja i pomoc

Dowiedz się więcej o Comarch OCR w materiałach i dokumentacji na pomoc.comarch.pl

Regulamin usługi dostępny tutaj.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch


Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.



Przejdź do formularza