OCR - program do wprowadzania faktur do systemu

OCR – to technologia optycznego rozpoznawania tekstu (z ang. Optical Character Recognition) – znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach, także w biznesie np. we wprowadzaniu faktur i dokumentów do systemu IT.

Comarch OCR to skuteczne narzędzie, które przyspieszy digitalizację Twojej firmy. Dzięki tej usłudze błyskawicznie wprowadzisz do systemu faktury i dokumenty magazynowe. Wystarczy, że zeskanujesz dokument lub zrobisz mu zdjęcie, a chmurowa usługa Comarch OCR wykona resztę pracy za Ciebie – odczyta, skataloguje i wprowadzi do systemu kluczowe dane z dokumentu. 

Dzięki temu zaoszczędzisz czas, który poświęcasz na ręczne wprowadzanie danych, łatwo wyszukasz potrzebne dokumenty i zyskasz możliwość ich podglądu w wersji cyfrowej.

Program Comarch OCR na laptopie

OCR – sztuczna inteligencja, która przyśpiesza procesy biznesowe

Usługa OCR jest przeznaczona do rozpoznawania znaków i całych tekstów z plików graficznych w różnych formatach. Poza samą zmianą obrazu na tekst, najistotniejszym zadaniem dla OCR jest rozpoznanie kluczowych danych biznesowych (np. kontrahenci, kwoty, daty czy numery dokumentów) z zeskanowanych dokumentów. W Comarch OCR odbywa się to za pomocą mechanizmów sztucznej inteligencji, które wykonują to zadanie szybko i precyzyjnie, a następnie przenoszą rozpoznane dane do systemu np. do rejestrów VAT w przypadku faktur czy na listę przyjęć zewnętrznych w przypadku dokumentów magazynowych.

Wzrost efektywności pracy

Usprawnienie procesów biznesowych poprzez możliwość masowego przetwarzania dużej ilości dokumentów.

Redukcja kosztów

Oszczędność czasu i ograniczenie błędów względem ręcznego wprowadzania dokumentów.

Wysoka jakość danych

Comarch OCR odczytuje dane z dokumentów z 88% skutecznością! Rozczytał i skatalogował już 55 mln stron.

Wiele opcji zastosowania

Automatyzacja procesu wprowadzania faktur kosztowych, zakupowych oraz dokumentów magazynowych.

Łatwy dostęp do danych

Zastosowanie usługi nie tylko automatyzuje wprowadzenie danych do systemu, ale zapewnia stały dostęp do skanów w wersji elektronicznej.

Nowoczesne algorytmy AI

Zastosowanie samouczącej się sztucznej inteligencji do automatyzacji procesów biznesowych.

Zakres danych i funkcjonalności usługi Comarch OCR

Automatyzacja procesów związanych z wprowadzaniem dokumentów przy wykorzystaniu usługi Comarch OCR może być wykorzystana zarówno w przypadku faktur (dokumenty kosztowe w rejestrze VAT jak i handlowe na liście faktur zakupu) jak i dokumentów magazynowych.

W przypadku faktur system przetwarza nie tylko dokumenty w języku polskim, ale również faktury w języku angielskim, francuskim i niemieckim (z uwzględnieniem specyfiki rynku niemieckiego, szwajcarskiego i austriackiego). Co istotne, Comarch OCR wspiera pracę zarówno z pojedynczymi fakturami jak i plikami zawierającymi wiele faktur.

Usługa Comarch OCR rozpoznaje szeroki zakres danych z uwzględnieniem specyfiki danych typów dokumentów czy różnych wersji językowych. Wśród kluczowych danych warto wymienić:

  • dane kontrahenta,
  • numery dokumentu,
  • kwoty i stawki VAT,
  • szczegółowe informacje o pozycjach (m.in. nazwy, ilości i ceny),
  • kody kreskowe,
  • daty wystawienia i sprzedaży

Sprawdź szczegółowe informacje na temat zakresu przetwarzanych informacji z różnych typów dokumentów.

Porównaj zakres danych

OCR gotowy w twoim systemie

Comarch OCR jest zintegrowany z systemami Comarch ERP i Comarch DMS, a także może być wykorzystany przy współpracy z innymi systemami dzięki API.

Poznaj możliwości i funkcjonalności Comarch OCR w poszczególnych produktach Comarch i API.

Porównaj funkcje OCR

Jak działa usługa Comarch OCR na przykładzie faktur?

Usługa Comarch OCR, wykorzystując zaawansowane, autorskie algorytmy, także z elementami sztucznej inteligencji, analizuje dostarczony plik graficzny i rozpoznaje na nim tekst. Po zmianie obrazu na tekst i odczytaniu z niego danych merytorycznych, przypisuje je do odpowiednich kategorii – NIP, numer faktury, data, kwota netto, brutto, VAT, numer rachunku bankowego itp. Następnie przetworzona przez Comarch OCR faktura zostaje wprowadzona do systemu ERP i w dalszym etapie może być zweryfikowana, zaksięgowana i zarchiwizowana.

Poszczególne kroki procesu wyglądają następująco:

Zeskanowanie lub zrobienie zdjęcia fakturze

Załadowanie pliku z fakturą do usługi Comarch OCR

Sprawdzenie poprawności odczytanych danych

Zatwierdzenie dokumentu w systemie ERP

OCR w systemach i usługach Comarch ERP

Dodawanie faktur za pomocą OCR w systemach Comarch:

Dodawanie dokumentu PZ za pomocą OCR w systemach Comarch:

Przetestuj Comarch OCR za darmo

Obecnie każdy użytkownik, który ma nowe wersje Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL oraz Comarch DMS, po podpisaniu stosownych umów, uzyska bezpłatny dostęp do pakietu DEMO 50 w ramach którego przez miesiąc może wprowadzić 50 stron. Natomiast w przypadku Użytkowników Comarch ERP XT jest możliwość wprowadzenia bezpłatnie co miesiąc 20 stron.
Gdzie kupić?

Usługa Comarch OCR jest dostępna bezpośrednio w sklepie Comarch:

Idź do E-Sklepu

Elastyczne pakiety Comarch OCR

Pakiety cenowe zależą od ilości stron, które Comarch OCR ma przetwarzać w ciągu miesiąca

Zobacz cennik

Dokumentacja, pomoc i API

Dowiedz się więcej o Comarch OCR w materiałach i dokumentacji na pomoc.comarch.pl

Dostęp do API

Regulamin usługi dostępny tutaj.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza