Document Management System

Obieg dokumentów i procesy biznesowe

Niezależnie od rodzaju działalności, każde przedsiębiorstwo wymaga efektywnego zarządzania dokumentami – w szczególności ich rejestracją i obiegiem wewnątrz firmy. Przetwarzane dokumenty powiązane są ściśle z ustalonymi procedurami pracy. Wymagają one weryfikacji, analizy i zatwierdzenia przez wielu pracowników na różnych szczeblach struktury organizacyjnej. Nasza aplikacja służy polepszeniu workflow w firmie poprzez modelowanie procesów i przepływu prac i zadań wewnątrz przedsiębiortswa. 

Comarch DMS (Document Management System) to narzędzie, które pozwala w prosty sposób modelować różnego typu procesy w zakresie obiegu dokumentów. Zaawansowane możliwości pomogą wdrożyć oraz usprawnić np.: elektroniczny obieg faktur kosztowych, umów,  zgłoszeń, wniosków pracowników i realizację zapotrzebowań czy dokumentacji technicznych.

O Comarch DMS

DMS - Korzyści i Funkcjonalnośći

  • Pełna obsługa korespondencji firmy, zarówno z poziomu systemu, jak i aplikacji dostępnej poprzez WWW
  • Ochrona przed utratą danych w przypadku zgubienia lub zniszczenia dokumentu papierowego - przechowywanie dokumentów w wersji elektronicznej 
  • Szybkie dodawanie skanów dokumentów do systemu dzięki automatycznemu importowi
  • Redukcja kosztów poprzez ograniczenie ilości tradycyjnych, papierowych dokumentów
  • Zadania wykonywanę są szybciej, dzięki precyzyjnemu wskazaniu pracownika odpowiedzialnego za dany etap
  • Kontrola czasu realizacji zadań, za pomocą analiz czasu pracy nad dokumentem w zadanym etapie
  • Dostęp do zawsze aktualnej informacji na temat statusu zarejestrowanego dokumentu
  • Możliwość pracy z dokumentami z dowolnego miejsca z dostępem do internetu
  • Przypomnienia o dokumentach oczekujących na podjęcie decyzji
  • Zautomatyzowanie i skrócenie czasu pracy z dokumentami elektronicznymi

Elektroniczny obieg dokumentów w pełni integruje się z systemem ERP:

Comarch DMS współpracuje z systemami Comarch ERP m.in. w zakresie wiązania dokumentów czy dodawania opisu analitycznego. W zależności od wykorzystywanego systemu ERP zestaw dostępnych funkcjonalności może się różnić. Zachęcamy do kontaktu z nami w celu uzyskania szczegółowych informacji.

Workflow w firmie jako widok na aplikacji mobilne w systemie iOS

Elastyczne modelowanie procesów i przepływu pracy w firmie

Modelowanie procesu w Comarch DMS odbywa się w intuicyjnym edytorze. Po wprowadzeniu kolejnych etapów budowany jest diagram złożony z bloków połączonych strzałkami określającymi kierunek przepływu pracy - workflow oraz informacji. Określanie praw odbywa się na każdym etapie obiegu. Uprawnienia mogą być zawężone do konkretnego pracownika, grupy pracowników zajmujących to samo stanowisko czy pracujących w jednym dziale. W modelowanym etapie procesu mogą Państwo odzwierciedlić schemat dowolnego dokumentu za pomocą gotowych obiektów karty obiegu.

Na definiowanym etapie możliwe jest określenie warunków, jakie muszą być spełnione, aby dokument został przekazany do konkretnego etapu.

Przykładowo, wprowadzenie informacji o wartości faktury spowoduje przekazanie dokumentu do akceptacji prezesa firmy, tylko gdy jej kwota przekroczy np. 1000 zł, w przeciwnym razie trafi ona do dyrektora.  Zastosowanie warunków przy procesowaniu dokumentów nie ogranicza się tylko do wartości liczbowych. Może ono być oparte na dowolnym elemencie dokumentu. Ponadto, na każdym etapie realizowanego procesu użytkownik może być powiadomiony wiadomością e-mail o przekazaniu do niego nowego dokumentu, przeterminowaniu czy upływającym czasie na podjęcie decyzji. Wystarczy kliknięcie linku, aby możliwe było podjęcie decyzji związanej z zapotrzebowaniem, umową czy fakturą.

Schemat elektronicznego obiegu dokumentów zaprezentowany na tablecie: Comarch DMS

Obsługa zgłoszeń związanych z procedurami ISO

Comarch DMS jest systemem umożliwiającym obsługę zgłoszeń wynikających z obowiązujących w firmie procedur systemu zarządzania jakością (ISO).

W ramach aplikacji możliwe jest:

  • stworzenie repozytorium dokumentów prezentujących poszczególne procedury ale także
  • zgłaszanie wniosków racjonalizatorskich (kaizen) 
  • zgłoszeń wymagających działań korygująco-zapobiegawczych.

Elastyczność narzędzia powoduje, że w sytuacji, gdy dojdzie do modyfikacji konkretnej procedury, mogą Państwo szybko dostosować ścieżkę do bieżących potrzeb.

Dostęp do kluczowych informacji na temat realizowanych dokumentów

Z poziomu listy dokumentów pracownik ma dostęp do najważniejszych informacji na temat przypisanych procesów. W poszczególnych kolumnach listy prezentowane są informacje o procesie, do którego należy dokument, statusie dokumentu, czasie pozostałym na realizację czy terminie automatycznego przekazania dokumentu do następnego etapu. Dokumenty, dla których czas realizacji minął, wyświetlane są na początku listy. Możliwość oznaczania etapów kolorami zwiększa czytelność prezentowanej listy, a rozbudowane filtrowanie dodatkowo ułatwia wyszukiwanie dokumentów również po informacjach zawartych w zapotrzebowaniach, czy fakturach.

Galeria zdjęć

Współpraca z programami OCR

Oprogramowanie OCR rozpoznaje treści znajdujące się na skanie dokumentu i w formie tekstowej umieszcza w lokalnej bazie danych. Rozpoznane treści przekazywane są do obiektów karty obiegu wraz ze skanem dokumentu jako załącznikiem i po potwierdzeniu prezentowane są na liście dokumentów. Taka możliwość znacznie skraca czas potrzebny na rejestrację danych w systemie, a także zmniejsza ryzyko błędnego wprowadzenia informacji. Dzięki współpracy z dowolnym programem OCR, użytkownik nie musi wprowadzać ręcznie dokumentów do systemu.

 

Wielofirmowość

Comarch DMS pozwala na pracę w trybie wielofirmowym. Dzięki temu grupy kapitałowe i holdingi złożone z kilku firm mogą zarządzać dokumentami z jednego miejsca. Aplikacja pozwala na definiowanie procesów wykorzystujących dane ze wszystkich firm pracujących w systemach Comarch ERP XL czy Comarch ERP Optima.

 Workflow w grupie kapitałowej i holdingu - scentralizowany kokpit obiegu dokumentów Comarch DMS - document management system

Możliwość pracy na komputerze i urządzeniach mobilnych

Comarch DMS pozwala na pracę na czterech platformach. Operator ma do wyboru możliwość pracy w aplikacji stacjonarnej, webowej w dwóch wariantach (komputer lub mobile) oraz w dedykowanych wersjach mobilnych dostępnych na platformach iOS i Android. Dzięki temu możliwe jest dekretowanie dokumentów, akceptowanie zapotrzebowań również przez osoby znajdujące się poza biurem.

DMS Comarchu działa na urządzenia mobilnych i stacjonarnych: desktop i mobile

  

Analiza realizowanych procesów

W systemie Comarch DMS dostępny jest moduł raportowania umożliwiający przedstawienie danych dotyczących procesowanych dokumentów w formie tabel i wykresów. Wraz z aplikacją dostarczany jest kreator raportów oraz gotowe zestawienia. Dzięki temu mogą Państwo szybko sprawdzić czas przetwarzania dokumentów w danej ścieżce akceptacji czy określić wąskie gardła realizowanych procesów.

Opinie o Comarch DMS

Przeczytaj co sądzą poniżsi klienci o naszej aplikacji do zarzadzania obiegiem dokumentów i procesów w ich firmach.

DMS Comarch w Chromavis Fareva

Chromavis

Warszawa

DermaPharm Obieg dokumentów od Comarch

Dermapharm

Buk