Aktualny system kadrowo płacowy z Comarch PPK

Zarządzanie PPK w firmie

Aplikacja Comarch PPK przeznaczona jest do obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych w firmie oraz za pośrednictwem biura rachunkowego. Jest ściśle zintegrowana z modułami kadrowo-płacowymi Comarch ERP HR, ale również współpracuje z systemami kadrowo-płacowymi innych producentów. Może więc działać samodzielnie.

Kluczowymi funkcjonalnościami aplikacji są: możliwość ewidencjonowania danych uczestników PPK, comiesięcznego naliczania i ewidencjonowania składek oraz przesyłania ich do wybranej instytucji finansowej.

Gdzie kupić?     Pobierz demo

Dla kogo jest aplikacja Comarch PPK?

Dedykowana jest więc firmom, biurom rachunkowym oraz podmiotom zatrudniającym i jednostkom sektora finansów publicznych, które wkrótce zostaną objęte obowiązkiem i które mają czas na zawarcie umów o zarządzanie PPK do 26 marca 2021 roku (jednostki sektora finansów publicznych) i do 23 kwietnia 2021 roku (pozostałe podmioty).*

*Terminy zgodne ze stanem prawnym na dzień 01.03.2021r. Ewentualne zmiany terminów można weryfikować na stronie mojeppk.pl

Zapraszamy na bezpłatne szkolenie z obsługi aplikacji PPK

Funkcje aplikacji Comarch PPK

Zakres funkcjonalny aplikacji Comarch PPK:

  • prowadzenie ewidencji pracowników
  • informacje o pracodawcy i wybranej instytucji finansowej zarządzającej PPK
  • integracja z Comarch ERP HR lub import danych z pliku
  • rejestr deklarowanych procentowych składek członkowskich dla PPK
  • rejestr wystąpień i przystąpień pracowników do PPK
  • naliczanie i ewidencja miesięcznych składek na PPK
  • generowanie plików zgłoszeniowych, wyrejestrowujących, aktualizujących dane dla instytucji finansowych
  • generowanie plików związanych z wypłatą transferową
  • informacje o przelewach składek, jakie należy wykonać po przesłaniu składek do instytucji finansowej
  • informowanie o najważniejszych zadaniach do wykonania oraz upływających terminach
  • generowanie plików o składkach na PPK dla instytucji finansowych
  • dostęp poprzez API dzięki czemu możliwa jest integracja z innymi systemami HR i oprogramowaniem kadrowo płacowym

Firmy korzystające z aplikacji Comarch PPK:

  • Greenpoint
    Greenpoint
    Greenpoint to kobieca marka odzieżowa posiadająca ponad 165 sklepów w Polsce.
  •  Neonet
    Neonet
    Jest jedną z wiodących w Polsce sieci sprzedaży hurtowej i detalicznej sprzętu AGD i RTV.
  • KAJA Alfred Olszewski
    KAJA Alfred Olszewski
    Producent wyrobów oświetleniowych oferowanych na rynku krajowym i zagranicznym.
  • HRM Point
    HRM Point
    Firma świadcząca pełen zakres usług związanych z realizacją procesów personalnych w firmie.
  • PZZ Wałcz
    PZZ Wałcz
    Zakład zajmuje się produkcją pełnoporcjowych pasz i koncentratów dla wszystkich rodzajów zwierząt gospodarskich oraz produkcją mąk pszennych.
  • Efekt Plus
    Efekt Plus
    Czołowy producent folii stretch oferowanej zarówno na polskim, jak i zagranicznym rynku
  • Torf Corporation
    Torf Corporation
    Dostawca nr 1 w Europie Środkowo-Wschodniej w dziedzinie marek własnych higieny jamy ustnej.

Comarch uczestniczył w specjalnej Grupie Roboczej

W odpowiedzi na wprowadzenie nowego obowiązku dla firm dot. Pracowniczych Planów Kapitałowych celowym stało się ułatwienie komunikacji i wymiany danych pomiędzy wszystkimi podmiotami w procesie obsługi PPK.
Takimi zadaniami zajęła się specjalnie powołana Grupa Robocza, skupiająca producentów systemów ERP, w tym Comarch S.A., agentów transferowych oraz instytucje finansowe.

Pod linkiem znajdą Państwo wyniki naszych prac:
Zakres i format komunikacji elektronicznej pomiędzy pracodawcą a instytucją finansową w obszarze PPK”.

Zobacz jak działa aplikacja Comarch PPK

W 30 minut poznasz podstawowe zasady nowego programu długoterminowego oszczędzania i funkcjonalności aplikacji do obsługi PPK takie jak:

  • rejestr pracowników i prowadzenie ewidencji pracowników
  • rejestr wystąpień i przystąpień pracowników do PPK
  • naliczanie i ewidencja miesięcznych składek
  • generowanie plików o składkach na PPK dla instytucji finansowych

Obsługa PPK w biurze rachunkowym

Aplikacja Comarch PPK umożliwia biurom rachunkowym sprawną obsługę firm w zakresie PPK. Dzięki niej łatwo dołączyć do swojej oferty nową usługę, pozyskać nowych klientów i generować zyski. Aplikacja Comarch PPK jest częścią kompleksowej oferty oprogramowania dla biur rachunkowych.

Dowiedz się więcej o szerokim wachlarzu rozwiązań

Wymiana danych z wszystkimi instytucjami finansowymi poprzez plik XML

Jedną z najistotniejszych funkcjonalności aplikacji Comarch PPK jest możliwość wymiany danych z instytucjami finansowymi. Przedsiębiorca posiadający aplikację Comarch PPK może przekazać dane za pośrednictwem plików XML do każdej z instytucji oferujących prowadzenie i zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi.

Współpraca z instytucjami finansowymi

Podjęliśmy ścisłą współpracę z AVIVA Investors Poland TFI,
TFI ALLIANZ Polska, Millennium TFI oraz UNIQA TFI
! W ramach tej współpracy, w aplikacji Comarch PPK, takie czynności jak m.in.: zawarcie umowy o zarządzenie, wysyłka deklaracji czy informacji o składkach, odbywa się w sposób automatyczny poprzez API. To rozwiązanie, pozwoli pracodawcom na wygodniejszą, szybszą oraz bezpieczniejszą komunikację z TFI.
Dowiedz się więcej >

Zobacz jak wymieniać pliki z instytucjami finansowymi w Comarch PPK

Film przedstawia w jaki sposób za pośrednictwem aplikacji Comarch PPK przeprowadzić pełną obsługę Pracowniczych Planów Kapitałowych w firmie. Pokazuje również ewidencję danych uczestników PPK, comiesięczną ewidencję składek oraz przesyłanie wszystkich niezbędnych informacji do wybranej instytucji finansowej za pomocą wymiany plikowej. W filmie pokazano wariant współpracujący z Comarch ERP Optima/ XL HR/ Altum HR.

Przetestuj i zakup