Microsoft Access – kurs podstawowy

Kompleksowe Szkolenie z obsługi programu Access na poziomie podstawowym

Opis szkolenia

Kurs przeznaczony jest dla osób zajmujących się korzystaniem z arkuszy kalkulacyjnych oraz prostych baz danych, ich tworzeniem od podstaw oraz archiwizacją danych. Po zakończeniu kursu "Microsoft Access – kurs podstawowy" jego uczestnicy tworzą baz danych, tabele, kwerendy, raporty i formularze oraz wykorzystują wybrane elementy pracy w środowisku MS Access (konwersje, Internet, pomoc, paski narzędziowe). 

Poznaj program szkolenia

  1. Co zyskasz dzięki szkoleniu ?
  2. Cele szkolenia

    Po zakończeniu kursu jego uczestnicy tworzą baz danych, tabele, kwerendy, raporty i formularze oraz wykorzystują wybrane elementy pracy w środowisku MS Access (konwersje, Internet, pomoc, paski narzędziowe). 

    Umiejętności

    Po ukończeniu kursu uczestnik powinien wykonać prostą bazę danych za pomocą kreatorów lub narzędzi projektowych. Będzie też posługiwał się utworzoną bazą danych tak, aby poprawnie wprowadzać do niej dane i wykorzystać je do stworzenia raportów.

  3. Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?
  4. Profil uczestników

    Kurs przeznaczony jest dla osób korzystających na co dzień z arkuszy kalkulacyjnych oraz prostych baz danych (w tym ich tworzeniem od podstaw oraz archiwizacją danych).

    Przygotowanie uczestników

    Od uczestników szkolenia wymagana jest umiejętność korzystania ze środowiska Windows.

  5. Czas trwania
  6. Przed nami:

    • 3 dni, 24 godziny szkoleniowe
  7. Szczegółowy program szkolenia
  8. Szczegółowy program szkolenia

    Podstawowe wiadomości dotyczące pracy z bazami danych

    • Wyjaśnienie podstawowych pojęć
    • Charakterystyka aplikacji MS Access 
    • Możliwości techniczne

    Interfejs programu MS Access 

    • Okno powitalne programu
    • Okno bazy danych
    • Obiekty bazy danych
    • Ukrywanie okna
    • Sterowanie oknami
    • Konfiguracja środowiska

    Praca z menu i paskami narzędzi

    • Wyjaśnienie obsługi menu
    • Sterowanie paskami narzędzi
    • Nowe motywy programu Access

    Korzystanie z pomocy

    • Narzędzia pomocy
    • Opcja Powiedz mi

    Relacyjny model baz danych

    • Podstawowe informacje o relacyjnym modelu baz danych
    • Zasady projektowania baz danych
    • Analiza danych
    • Pojęcie interfejsu użytkownika

    Tworzenie nowej bazy danych

    • Tworzenie nowej pustej bazy danych
    • Tworzenie struktury tabel
    • Relacje – klucze główne i klucze obce

    Tabele

    • Co to są tabele? Zasady nazewnictwa tabel
    • Praca z kreatorem tabel
    • Definiowanie pól
    • Modyfikacje projektu tabeli – widok projekt
    • Właściwości pól
    • Otwieranie, kopiowanie, zapisywanie, zmiana nazwy i usuwanie tabel
    • Arkusz danych tabeli – wprowadzanie i modyfikacja danych
    • Sortowanie danych
    • Praca z kluczami podstawowymi
    • Definiowanie relacji – podstawowe wiadomości
    • Modyfikacje projektu tabeli – dostosowanie pól
    • Maski wprowadzania danych
    • Proste reguły poprawności
    • Indeksowanie tabeli
    • Zmiana atrybutów danych

    Zapisywanie, otwieranie i wyszukiwanie bazy danych

    • Formularze
    • Podstawowe wiadomości o formularzach
    • Kreator formularzy
    • Projektowanie prostych formularzy w różnych widokach
    • Otwieranie, kopiowanie, zapisywanie i usuwanie formularzy
    • Wybrane właściwości formularzy
    • Używanie formantów: pola kombi, przyciski, pola wyboru i opcji
    • Wyrównanie i zmiana wielkości formularzy
    • Doskonalenie wyglądu – kolory i czcionki
    • Ustawienia właściwości formularza
    • Właściwości formantów
    • Wydruk

    Kwerendy

    • Zastosowanie kwerend
    • Kreator kwerend
    • Tworzenie i modyfikacja prostych kwerend
    • Ustawianie warunków kwerendy

    Raporty

    • Zastosowanie raportów
    • Kreator raportów
    • Tworzenie prostych raportów
    • Otwieranie, kopiowanie, zapisywanie i usuwanie raportów
    • Modyfikacja raportu
    • Wydruki raportów

    Konwersja baz danych utworzonych w poprzednich wersjach MS Access

    MS Access a Internet – podstawowe wiadomości

    Metoda realizacji szkolenia

    Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następującej po sobie części teoretycznej w postaci mini wykładów oraz części praktycznej w postaci ćwiczeń komputerowych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy. Ćwiczenia skonstruowane są w sposób, który wspiera utrwalenie nabytej wiedzy, oraz przyszłe twórcze wykorzystanie jej w dalszym rozwoju umiejętności obsługi Microsoft Access.

    POBIERZ PROGRAM W PDF

  9. Ścieżka rozwoju
    • Udział w szkoleniu pozwala rozpocząć pracę z programem Microsoft Access w stopniu umożliwiającym dalsze samodzielne wykorzystywanie jego możliwości. Po tym szkoleniu polecany jest kurs: Microsoft Access – poziom zaawansowany umożliwiający rozwijanie i poszerzania umiejętności.
  10. W ramach szkolenia zapewniamy
  11. W ramach szkolenia zapewniamy

    • komplet materiałów szkoleniowych
    • certyfikat potwierdzający udział w kursie
    • pełna obsługa cateringowa (dla szkoleń stacjonarnych)
Co zyskasz dzięki szkoleniu ?

Cele szkolenia

Po zakończeniu kursu jego uczestnicy tworzą baz danych, tabele, kwerendy, raporty i formularze oraz wykorzystują wybrane elementy pracy w środowisku MS Access (konwersje, Internet, pomoc, paski narzędziowe). 

Umiejętności

Po ukończeniu kursu uczestnik powinien wykonać prostą bazę danych za pomocą kreatorów lub narzędzi projektowych. Będzie też posługiwał się utworzoną bazą danych tak, aby poprawnie wprowadzać do niej dane i wykorzystać je do stworzenia raportów.

Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?

Profil uczestników

Kurs przeznaczony jest dla osób korzystających na co dzień z arkuszy kalkulacyjnych oraz prostych baz danych (w tym ich tworzeniem od podstaw oraz archiwizacją danych).

Przygotowanie uczestników

Od uczestników szkolenia wymagana jest umiejętność korzystania ze środowiska Windows.

Czas trwania

Przed nami:

  • 3 dni, 24 godziny szkoleniowe
Szczegółowy program szkolenia

Szczegółowy program szkolenia

Podstawowe wiadomości dotyczące pracy z bazami danych

  • Wyjaśnienie podstawowych pojęć
  • Charakterystyka aplikacji MS Access 
  • Możliwości techniczne

Interfejs programu MS Access 

  • Okno powitalne programu
  • Okno bazy danych
  • Obiekty bazy danych
  • Ukrywanie okna
  • Sterowanie oknami
  • Konfiguracja środowiska

Praca z menu i paskami narzędzi

  • Wyjaśnienie obsługi menu
  • Sterowanie paskami narzędzi
  • Nowe motywy programu Access

Korzystanie z pomocy

  • Narzędzia pomocy
  • Opcja Powiedz mi

Relacyjny model baz danych

  • Podstawowe informacje o relacyjnym modelu baz danych
  • Zasady projektowania baz danych
  • Analiza danych
  • Pojęcie interfejsu użytkownika

Tworzenie nowej bazy danych

  • Tworzenie nowej pustej bazy danych
  • Tworzenie struktury tabel
  • Relacje – klucze główne i klucze obce

Tabele

  • Co to są tabele? Zasady nazewnictwa tabel
  • Praca z kreatorem tabel
  • Definiowanie pól
  • Modyfikacje projektu tabeli – widok projekt
  • Właściwości pól
  • Otwieranie, kopiowanie, zapisywanie, zmiana nazwy i usuwanie tabel
  • Arkusz danych tabeli – wprowadzanie i modyfikacja danych
  • Sortowanie danych
  • Praca z kluczami podstawowymi
  • Definiowanie relacji – podstawowe wiadomości
  • Modyfikacje projektu tabeli – dostosowanie pól
  • Maski wprowadzania danych
  • Proste reguły poprawności
  • Indeksowanie tabeli
  • Zmiana atrybutów danych

Zapisywanie, otwieranie i wyszukiwanie bazy danych

  • Formularze
  • Podstawowe wiadomości o formularzach
  • Kreator formularzy
  • Projektowanie prostych formularzy w różnych widokach
  • Otwieranie, kopiowanie, zapisywanie i usuwanie formularzy
  • Wybrane właściwości formularzy
  • Używanie formantów: pola kombi, przyciski, pola wyboru i opcji
  • Wyrównanie i zmiana wielkości formularzy
  • Doskonalenie wyglądu – kolory i czcionki
  • Ustawienia właściwości formularza
  • Właściwości formantów
  • Wydruk

Kwerendy

  • Zastosowanie kwerend
  • Kreator kwerend
  • Tworzenie i modyfikacja prostych kwerend
  • Ustawianie warunków kwerendy

Raporty

  • Zastosowanie raportów
  • Kreator raportów
  • Tworzenie prostych raportów
  • Otwieranie, kopiowanie, zapisywanie i usuwanie raportów
  • Modyfikacja raportu
  • Wydruki raportów

Konwersja baz danych utworzonych w poprzednich wersjach MS Access

MS Access a Internet – podstawowe wiadomości

Metoda realizacji szkolenia

Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następującej po sobie części teoretycznej w postaci mini wykładów oraz części praktycznej w postaci ćwiczeń komputerowych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy. Ćwiczenia skonstruowane są w sposób, który wspiera utrwalenie nabytej wiedzy, oraz przyszłe twórcze wykorzystanie jej w dalszym rozwoju umiejętności obsługi Microsoft Access.

POBIERZ PROGRAM W PDF

Ścieżka rozwoju
  • Udział w szkoleniu pozwala rozpocząć pracę z programem Microsoft Access w stopniu umożliwiającym dalsze samodzielne wykorzystywanie jego możliwości. Po tym szkoleniu polecany jest kurs: Microsoft Access – poziom zaawansowany umożliwiający rozwijanie i poszerzania umiejętności.
W ramach szkolenia zapewniamy

W ramach szkolenia zapewniamy

  • komplet materiałów szkoleniowych
  • certyfikat potwierdzający udział w kursie
  • pełna obsługa cateringowa (dla szkoleń stacjonarnych)

Najbliższe szkolenia

Podobne szkolenia

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

31-864 Kraków

ul. Prof. Michała Życzkowskiego 33