GERDA – bezpieczeństwo i skuteczność firmy dzięki Comarch ERP XL

Comarch podpisał umowę z GERDĄ, producentem drzwi, bram, zamków i kłódek. Wdrożenie obejmie dostawę systemu klasy ERP do zarządzania przedsiębiorstwem Comarch ERP XL.

Brak nowych funkcjonalności, niemożność integracji z zewnętrznymi aplikacjami czy kompleksowego rozwiązania ERP, łączącego potrzeby wszystkich działów firmy, przesądziły o podjęciu decyzji o zmianie systemu informatycznego przez producenta zabezpieczeń GERDA.

Barierą w rozwoju firmy stał się używany od dekady system innego producenta.

Jak podkreślają przedstawiciele przedsiębiorstwa, brak integracji poszczególnych obszarów firmy jest szczególnie uciążliwy w obszarach zarządzania produkcją i serwisem, a także obsługi zamówień.

Po przeanalizowaniu przez GERDĘ dostępnych na rynku rozwiązań wybór padł na Comarch ERP XL – w pełni zintegrowany system klasy ERP 2.0. Powstał on z myślą o średnich i dużych przedsiębiorstwach, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb firm produkcyjnych, handlowych i usługowych. Dzięki rozbudowanej funkcjonalności narzędzie obejmuje szerokim zasięgiem każdy obszar działalności firmy.

System Comarch ERP XL pozwala na kompleksową obsługę procesów produkcyjnych: od prostej kompletacji po bardzo zaawansowane metody planowania i rozliczania produkcji. Przekłada się to na ewolucyjne wdrażanie usprawnień w obszarze produkcji, czym w szczególności jest zainteresowana firma GERDA podkreśla Monika Puchacz, dyrektor handlowy Comarch ERP

Główne zadanie, jakie stawia sobie dział produkcji w firmie GERDA, opiera się na usprawnieniu zarządzania zasobami produkcyjnymi. Proces ten jest możliwy dzięki wykorzystaniu planów produkcyjnych i planów obciążenia gniazd roboczych. Skupia się również na szerokich możliwościach definiowania i parametryzowania zasobów. Następnie zasoby te są przypisywane do odpowiednich technologii i zleceń produkcyjnych.

W celu usprawnienia rejestracji, obsługi i rozliczania reklamacji oraz obsługi utrzymania ruchu, GERDA będzie mogła wykorzystać wewnętrzne i zewnętrzne zlecenia serwisowe w systemie Comarch ERP XL, które dają możliwość rejestracji kosztów i osób związanych z wykonaniem danego zlecenia. W efekcie pozwala w łatwy sposób oszacować rentowność podejmowanych działań serwisowych czy reklamacyjnych.

GERDA poprzez wybór nowego rozwiązania ERP będzie dążyła do automatyzacji procesu składania i realizacji zamówień przez stałych odbiorców. Podstawowym kanałem zbierania zamówień będzie aplikacja własna wytworzona przez dział IT GERDA, zintegrowana z nowym systemem ERP zaoferowanym przez Comarch. W oparciu o zamówienia dalszy proces zakupu materiałów, produkcji  i dystrybucji będzie odbywał się przy pomocy dostępnych funkcjonalności w systemie Comarch ERP XL.  Dodatkowo wykorzystanie narzędzi, takich jak Bilans Stanu Towarów w systemie ERP XL, do rozdzielenia zamówień sprzedaży na konkretne zamówienia zakupu u przypisanych kluczem dostawców/ producentów czy uzupełnienie normatywów, pozwoli na duże usprawnienie i przyspieszenie realizacji zamówień stałych odbiorców podkreślają przedstawiciele firmy.

Innym kanałem zbierania zamówień od kontrahentów w firmie GERDA są przedstawiciele handlowi.

Wdrożenie aplikacji mobilnej Comarch ERP Mobile Sprzedaż nie tylko dostarczy przedstawicielom przyjaznych w użytkowaniu narzędzi do uporządkowania swojej pracy, ale także pozwoli kadrze menadżerskiej na sprawne zarządzanie pracą sieci przedstawicieli, badanie ich efektywności i monitorowanie działań podjętych z Klientami.

Aplikacje i moduły, które będą implementowane przez Comarch w GERDA:

  • Moduł Produkcja – rejestracja technologii, norm technologicznych, wykres Gantta, zalecenia produkcyjne, różne metody planowania.
  • Moduł Serwis – obsługa zleceń serwisowych wewnętrznych (utrzymanie ruchu) i zleceń zewnętrznych (obsługa reklamacji).
  • Moduł Sprzedaż, Zamówienia – obsługa ofert, zamówień, możliwość definiowania warunków
    handlowych (rabatów, promocji, cenników) dla poszczególnych grup towarów i kontrahentów.
  • Moduł CRM – zarządzanie siecią przedstawicieli handlowych (wizyty, działania CRM),
    rejestracja kontaktów ze stałymi odbiorcami aplikacji mobilnych: Comarch ERP Mobile Sprzedaż, Comarch ERP Mobile Kierownik Sprzedaży – aplikacje dla przedstawicieli handlowych oraz kierowników regionalnych, Platforma Comarch ERP Pulpit Kontrahenta – platforma B2B do składania zamówień przez stałych odbiorców, do wykorzystania na start w zakresie standardowych i niekonfigurowalnych elementów oferty firmy GERDA.
  • Moduł Księgowość, Środki trwałe – prowadzenie księgowości i ewidencji środków trwałych.
  • Comarch ERP Business Intelligence – zaawansowane narzędzie raportujące, umożliwiające samodzielne tworzenie raportów ze wszystkich obszarów działalności firmy GERDA.

Podpisana umowa na wdrożenie Comarch ERP XL nie jest pierwszym doświadczeniem biznesowym między Comarch aGERDĄ. W kilku spółkach z grupy GERDA funkcjonuje system Comarch ERP Optima. Trzy spośród nich używają go w części kadrowo-płacowej. Inna używa go do prowadzenia gospodarki magazynowej i obsługi sprzedaży.

 

O GERDA

GERDA Sp. z o.o. działa na rynku zabezpieczeń od 1987 roku, osiągając na tym obszarze pozycję lidera. W ofercie firmy GERDA znajdują się drzwi, zamki, kłódki, również te o zwiększonej odporności na włamanie. Firma GERDA stawia nie tylko na wysoką jakość oferowanych przez siebie produktów, ale przede wszystkim na powszechną ich dostępność – zarówno dla Klientów indywidualnych, jak i firm ukierunkowanych na zakupy zbiorowe. Służy temu dobrze rozwinięta sieć dystrybutorów i przedstawicieli na terenie kraju i za granicą, którzy realizują zamówienia hurtowni, supermarketów oraz współpracują z biurami architektoniczno-projektowymi, generalnymi wykonawcami inwestycji budowlanych, spółdzielniami mieszkaniowymi, zarządami przedsiębiorstw oraz instytucjami publicznymi.