Polityka prywatności Comarch HRM

Usługa Comarch HRM dostępna jest w następujących wariantach:

  • Stacjonarnie - Usługa zainstalowana na firmowym serwerze Klienta
  • W modelu usługowym - Usługa zainstalowana w bezpiecznym Comarch Data Center w Krakowie
  • W Chmurze Standard - Usługa zainstalowana w bezpiecznym Comarch Data Center w Krakowie

Korzystając z Comarch HRM w modelu usługowym powierzasz nam dane osobowe. Niniejsza polityka prywatności informuje, w jaki sposób zbieramy i wykorzystujemy informacje w Usłudze Comarch HRM w modelu usługowym. Chcielibyśmy Cię zapewnić, że czujemy się za nie odpowiedzialni i szanujemy Twoją prywatność, dlatego dokładamy wszelkich starań by dbać o ich bezpieczeństwo.

1. Kim jesteśmy?

Administratorem danych osobowych wprowadzanych do Usługi Comarch HRM jest Klient korzystający z Usługi. Użytkownik aplikacji Comarch HRM korzysta z Serwisu Comarch HRM w imieniu i na rzecz Klienta. Operatorem Serwisu Comarch HRM w modelu usługowym i podmiotem przetwarzającym w zakresie danych osobowych jest Comarch Spółka Akcyjna z siedzibą w Krakowie, Aleja Jana Pawła II 39A, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000057567. Wysokość kapitału zakładowego Spółki wynosi 8.133.349,00 zł. Kapitał zakładowy został wpłacony w całości. NIP: 677 – 00 – 65 – 406. We wszystkich kwestiach związanych z przetwarzaniem przez nas danych osobowych możesz skontaktować się elektronicznie pod adres e-mail: optima@comarch.pl

2. Dane osobowe

Przetwarzamy dane osobowe, które dobrowolnie nam przekazałeś. Na potrzeby realizacji usługi Comarch przetwarza dane wprowadzane do usługi zgodnie z zawartą odrębnie umową powierzenia przetwarzania danych osobowych. Comarch nie będzie w żaden sposób wykorzystywał danych wprowadzonych przez Klienta, co nie dotyczy jednak danych niezbędnych do wykonania Umowy.

Aby chronić prywatność danych i danych osobowych, które gromadzimy i przechowujemy, utrzymujemy fizyczne, techniczne i administracyjne zabezpieczenia. Na bieżąco aktualizujemy i testujemy naszą technologię bezpieczeństwa. Szkolimy naszych pracowników w zakresie znaczenia poufności oraz zachowania prywatności i bezpieczeństwa Twoich informacji. Dostęp do Twoich Danych Osobowych jest ograniczony do pracowników, którzy potrzebują ich do świadczenia usług dla Ciebie.

3. W jakich celach i w oparciu o jakie podstawy prawne przetwarzamy dane osobowe?

Twoje dane osobowe przetwarzamy w celu:
– świadczenia usług drogą elektroniczną na zasadach opisanych w Regulaminie usługi Comarch HRM w modelu usługowym. Świadczenie przez nas usług jest nierozerwalnie związane z przetwarzaniem danych osobowych i bez wykonywania tych działań nie bylibyśmy w stanie zrealizować na Twoją rzecz naszych usług;
– realizacji naszych prawnie uzasadnionych interesów. Przez nasz prawnie uzasadniony interes należy rozumieć: przeprowadzanie badania poziomu satysfakcji Użytkowników, ewentualne ustalenie, dochodzenie i egzekucję roszczeń lub obronę przed roszczeniami, zapobieganie nadużyciom i oszustwom, wykrywania przypadków niedozwolonego korzystania z usług, zapewnienie bezpieczeństwa informatycznego, udzielanie odpowiedzi na zapytania i wiadomości Użytkowników, prowadzenie statystyk oraz dokonywanie badań analitycznych i testów w celu lepszego doboru usług do potrzeb Użytkownika czy optymalizacji procesów, dokonywanie profilowania, którego celem jest jak najlepsze dopasowanie przesyłanych informacji.

Wszystkie dane wprowadzone do Comarch HRM są przechowywane przez nas zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

4. Jak długo przetwarzamy dane osobowe?

Twoje dane przetwarzane będą na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych i na warunkach w niej opisanych. Dane osobowe są przetwarzane w okresie świadczenia usługi Comarch HRM, o ile umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych nie stanowi inaczej.

5. Dostęp do danych osobowych w aplikacjach mobilnych

Aplikacja mobilna Comarch HRM może mieć dostęp do Twoich danych osobowych, takich jak dane o Twojej firmie, numer telefonu, adres e-mail. Aplikacje te nie udostępniają danych osobowych żadnej innej usłudze strony trzeciej oraz
– nie gromadzą danych o lokalizacji urządzenia,
– nie rejestrują zawartości ekranu użytkownika.

6. Uprawnienia dostępu do danych urządzeń mobilnych na platformie Android

W celu korzystania z Comarch HRM za pośrednictwem aplikacji mobilnych wymagane jest przyznanie przez użytkownika poniższych uprawnień:

  • Aparat - do wykonywania zdjęć dokumentów i pracowników (w tym do sterowania lampą błyskową urządzenia podczas robienia zdjęć)
  • Pamięć wewnętrzna - do przekazywania zdjęć dokumentów i pracowników zapisanych wcześniej na urządzeniu

7. Uprawnienia dodatkowe aplikacji na platformę Android

Dodatkowo w aplikacji mobilnej dla urządzeń z systemem Android wymagamy m.in. uprawnień do sprawdzenia czy dostęp do Internetu jest zapewniony.

8. Logi systemowe

Każda wizyta Użytkownika Comarch HRM w modelu usługowym jest automatycznie rejestrowana na serwerze w tzw. logach systemowych. Zapisywane w ten sposób dane to m.in.: data, czas wizyty oraz adres IP. Dane z logów systemowych wykorzystywane są wyłącznie do celów administracji serwerami i prowadzenia statystyk.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza