Jakie funkcjonalności sklepu internetowego warto wdrożyć, aby zwiększyć sprzedaż?

Spis treści

Coraz trudniej zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Stale rosnąca konkurencyjność rynku i regularne modyfikacje algorytmów wyszukiwarek to problemy, z jakimi współcześni przedsiębiorcy mierzą się każdego dnia. Warto mieć świadomość, że istnieją rozwiązania, dzięki którym generowanie konwersji jest nieco łatwiejsze. Przyjrzyjmy się zatem najważniejszym funkcjonalnościom sklepu internetowego, które warto wykorzystać w swoim serwisie.

Optymalizacja sklepu internetowego – dlaczego jest ważna?

Każdy przedsiębiorca wie, że kluczem do osiągnięcia sukcesu w przypadku danego biznesu jest skuteczna promocja. Trzeba jednak zaznaczyć, że reklama to nie tylko kolorowe spoty wyświetlane poza obszarem strony internetowej. Ważna jest bowiem kompleksowa optymalizacja witryny mająca na celu dostosowanie jej do potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów. 

Strona internetowa jest swego rodzaju wizytówką Twojej firmy. Zastosowanie przydatnych udogodnień i korzystnych dla konsumentów rozwiązań jest więc świetnym sposobem na nawiązanie trwałych relacji z odbiorcami oraz zachęcenie ich do zakupu oferowanych produktów. 

Pamiętaj, że optymalizacja sklepu internetowego korzystnie wpływa na jego pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania Google. Aby zdobyć zaufanie zarówno wyszukiwarek, jak i konsumentów, postaw na sprawdzone rozwiązania, dzięki którym sprzedaż osiągnie satysfakcjonujący poziom.

Funkcjonalności, które powinien mieć każdy sklep internetowy 

Na wstępie warto zaznaczyć, że każdy sklep internetowy jest inny. Jego struktura powinna być dostosowana do celów danego przedsiębiorstwa, charakterystyki branży i oczekiwań potencjalnych klientów. Niemniej jednak niżej przedstawione funkcjonalności są standardem w biznesach online. Jeśli więc chcesz zwiększyć sprzedaż i zdobyć nowych odbiorców, upewnij się, że są one obecne w Twojej witrynie.

Wyszukiwanie produktów

Sprawnie działająca wyszukiwarka produktów to najważniejszy element każdego sklepu internetowego. Dzięki niej użytkownik może łatwo znaleźć interesujące go przedmioty, uwzględniając przy tym różne kategorie. Warto kompleksowo zoptymalizować tę opcję, aby klient nigdy nie spotkał się z komunikatem: "nie znaleziono takiego produktu".

Doskonałym sposobem na ułatwienie użytkownikowi wyszukiwania pożądanych produktów jest na przykład zastosowanie opcji sortowania i filtrowania wyników, dzięki którym konsument znacznie szybciej znajdzie to, czego szuka. 

Płatności online 

Udostępnienie użytkownikowi możliwości płatności online to standard każdego sklepu internetowego. Musisz wówczas uwzględnić fakt, że niektórzy klienci wolą tradycyjne przelewy, a inni szybkie płatności typu BLIK. Dzięki integracji z systemem płatności będziesz mógł na bieżąco monitorować wpłaty klientów, likwidując jednocześnie ryzyko pominięcia pewnych przelewów. Pieniądze pojawią się na koncie sklepu znacznie szybciej, a Ty będziesz mógł sprawniej zrealizować dane zamówienie.

Łatwe logowanie 

Bardzo przydatną funkcją z punktu widzenia użytkowników jest możliwość logowania za pomocą Facebooka czy konta Google. Dzięki temu rozwiązaniu nie tylko ułatwisz klientom zakładanie konta w Twoim sklepie, ale też zwiększysz zaangażowanie w tę czynność. Konsument, który nie musi pamiętać loginu i hasła, z pewnością znacznie częściej będzie logował się do serwisu, a szanse na zakup wzrosną.

Live chat 

Przydatną funkcją, cieszącą się coraz większą popularnością, jest live chat. Rozwiązanie to umożliwia szybką i bezproblemową komunikację między użytkownikiem a sprzedającym. Live chat pozwala ponadto w pełni zapoznać się z danym produktem i zdobyć informacje na temat jego zakupu. Dzięki rozmowie w czasie rzeczywistym proces zakupowy jest znacznie szybszy i łatwiejszy, co korzystnie wpływa na współczynnik konwersji.

Zamówienie bez rejestracji 

Możliwość zamówienia bez rejestracji to niezwykle pożądana funkcja, którą cenią wszyscy użytkownicy chcący dokonać szybkiej transakcji. Wielu klientów rezygnuje z zakupu, kiedy serwis zmusza ich do założenia konta. Czynność ta jest niezwykle pożądana, a więc trzeba maksymalnie ułatwić konsumentom podejmowanie działań w witrynie. W związku z tym upewnij się, że osoby niemające czasu na wypełnienie formularza rejestracyjnego mogą zakupić pożądany przedmiot. 

Zoptymalizowany koszyk 

Funkcjonalny koszyk to podstawa każdego sklepu internetowego. Po dodaniu do niego określonego produktu użytkownik powinien mieć możliwość kontynuowania zakupu lub bezpośredniego opłacenia zamówienia. Natychmiastowe przekierowanie klienta do koszyka nie jest najlepszym rozwiązaniem, gdyż może zniechęcić go do dalszych zakupów. Użytkownik nie powinien mieć ponadto problemu ze zmianą liczby sztuk lub usunięciem danego przedmiotu. Upewnij się, że koszyk prezentuje aktualną wartość zamówienia.

Sekcja podobnych produktów 

Celem optymalizacji sklepu internetowego jest maksymalne ułatwienie użytkownikom podejmowania określonych działań. Aby zadbać o komfort zakupów, umieść na stronie sekcje z podobnymi produktami. Możesz w niej zasugerować polecane lub przydatne przedmioty. Wprowadzenie funkcjonalności "inni kupili też" czy "kup razem z" to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży.

Kwota do darmowej dostawy 

Nic tak nie zachęca do zakupu, jak darmowa dostawa. Ze statystyk wynika, że użytkownicy wolą zamówić więcej, niż ponosić koszty wysyłki. Jeśli oferujesz taką możliwość, wyraźnie zaznacz ten fakt w swoim sklepie internetowym. Poinformuj klienta o tym, ile brakuje do kwoty gwarantującej darmową dostawę. Taki komunikat powinien być jasny i zrozumiały oraz wzmocniony skutecznym wezwaniem do działania.

Opinie klientów 

Z badań wynika, że użytkownicy ufają opiniom innych klientów tak samo, jak poleceniom bliskich znajomych. Recenzje konsumentów mogą być więc czynnikiem decydującym o tym, czy dana osoba dokona zakupu, czy też z niego zrezygnuje. W swoim sklepie internetowym umieść więc widoczną sekcję z recenzjami oraz dbaj o pozytywne oceny klientów

Historia zakupów 

Udostępnienie klientom możliwości przeglądania historii zamówień oraz ponownego zakupu jednym kliknięciem to świetny sposób na zwiększenie obrotów sklepu internetowego. Zadowoleni konsumenci, wracając do danej witryny, będą w stanie szybciej dokonać transakcji, co przełoży się na wzrost sprzedaży.

Promocje i rabaty 

Jeśli oferujesz swoim klientom upusty cenowe, promocje i rabaty, upewnij się, że komunikat o ich dostępności jest dobrze widoczny. Nic nie zachęca bowiem bardziej niż możliwość zakupu danego towaru w okazyjnej cenie. Pamiętaj o dodaniu informacji na temat warunków danej promocji, aby uniknąć nieporozumień i zwiększyć wiarygodność oferty.

Regulamin i informacje o firmie 

Upewnij się, że istotne dla klientów informacje są w pełni zrozumiałe i dobrze widoczne. Regulamin promocji, zasady zwrotów czy koszty dostawy to najważniejsze dane dla osób zainteresowanych zakupem Twoich produktów. Stwórz więc jasny, kompleksowy regulamin poszczególnych akcji, a zaufanie klientów do Twojej marki znacznie wzrośnie.

Śledzenie przesyłek 

Dzięki integracji z systemami firm oferujących usługi kurierskie możesz umożliwić użytkownikom śledzenie przesyłek. Konsumenci będą wówczas w stanie uzyskać szczegółowe informacje na temat aktualnego statusu zamówienia i planowanego terminu dostawy. Aspekt ten ma bardzo korzystny wpływ na zaufanie i lojalność klientów, co przekłada się na wyniki sprzedażowe.

Newsletter 

Newsletter umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców z informacją o aktualnych ofertach i promocjach. Dzięki temu rozwiązaniu klienci są w stanie na bieżąco śledzić akcje sprzedażowe i utrzymywać stały kontakt z marką. Udostępnij więc w swoim sklepie możliwość łatwego zapisania się do newslettera. Aby maksymalnie zachęcić do tego swoich odbiorców, zaproponuj im rabat, który z pewnością korzystnie wpłynie na konwersję.

Podsumowanie 

Popularność zakupów online rośnie z dnia na dzień. Wiąże się to z dynamicznym wzrostem konkurencyjności środowiska internetowego. W związku z tym właściciele sklepów online, chcąc zwiększyć sprzedaż i wyróżnić się spośród innych marek w branży, muszą zastosować przydatne rozwiązania, dzięki którym klienci zdecydują się na zakup właśnie ich produktów. Jeśli więc chcesz zdobyć zaufanie rynku docelowego i poprawić obroty swojej firmy, wykorzystaj powyższe wskazówki, a z pewnością osiągniesz sukces w Internecie!

Zapis na konsultacje

Wszystkie wymienione w artykule funkcjonalności dostępne są w usłudze Comarch e-Sklep, intuicyjnym narzędziu do prowadzenia skutecznej sprzedaży online.

Testuj Comarch e-Sklep za darmo!

Skomentuj

Brak komentarzy

Otrzymuj najciekawsze case study, aktualności, nowości produktowe od Comarch ERP prosto na swoją skrzynkę

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza