Na pewno wszyscy pamiętają Toma Cruise’a w najsłynniejszej scenie „Mission Impossible”, gdy – wisząc na linach – wykradał dane z komputera, a powyżej – w tunelu wentylacyjnym – jego filmowy partner starał się nie wypuścić lin z rąk. Albo Seana Connery’ego w pierwszym filmie o Jamesie Bondzie, uciekającego przed złym Doktorem No przez tunel wentylacyjny. Albo Buzza i gang zabawek, próbujących pomóc Woody’emu, animowanemu bohaterowi „Toy Story 2”, wydostać się tunelem wentylacyjnym z domu Ala McWhiggina. Jednak – wbrew temu, co pokazują filmy – systemy wentylacyjne służą zasadniczo do dostarczania świeżego powietrza i usuwania zanieczyszczonego.

Ta wymiana – o ile jest właściwa – sprawia, że w pomieszczeniach nie ma pleśni czy grzybów, szyby nie parują, drewniane podłogi nie pęcznieją, a przebywających w nich ludzi nie boli głowa. A co zrobić, by wentylacja była odpowiednia? Odpowiedź na to pytanie zna firma airRoxy z Przyszowic na Śląsku, producent i dystrybutor wentylatorów, kratek, systemów i zakończeń wentylacyjnych do domów i obiektów przemysłowych. Firma od 2011 roku realizuje swój nadrzędny cel – o czym dumnie informuje na stronie internetowej – jakim jest „poprawa jakości powietrza i zapewnienie asortymentu o najwyższej jakości” (co potwierdza certyfikat „Safety tested, production monitored” przyznawany przez TÜV SÜD).

Informacja na wyciągnięcie ręki

airRoxy wzbogacała i stale wzbogaca swą ofertę, także o rozwiązania innowacyjne w skali światowej, takie jak turbiny ze zmienną geometrą łopat czy żaluzje grawitacyjne i rozszerza swój zasięg – produkty sprzedaje już w ponad 40 krajach na trzech kontynentach. Aby zdobyć nowych klientów i jednocześnie utrzymać wysoki poziom ich zadowolenia (dotychczas ilość reklamacji nie przekraczała 0,1%), firma potrzebowała nowoczesnej aplikacji biznesowej dla przedstawicieli handlowych, gdyż to na nich opiera swoją sprzedaż.

Faktem jest, że przed wdrożeniem Comarch Mobile Sprzedaż kierownictwo airRoxy było nie do końca zadowolone z efektywności pracy zespołu handlowego. Istniał problem z organizacją planu wizyt handlowych, rejestracją zamówień i tras przejazdów. Z kolei przedstawiciele skarżyli się na kłopoty z wystawianiem dokumentów podczas wizyt u klientów oraz brakiem szybkiego dostępu do najważniejszych i aktualnych informacji o produktach, cenników i danych logistycznych. Sięgnięto więc po Comarch Mobile Sprzedaż.

Dlaczego? Wedle zapewnień członka zarządu airRoxy Roberta Kęsonia, firmie tak dobrze pracowało się z systemem Comarch ERP Optima, wspomagającym jej codzienne procesy biznesowe od pięciu lat, że wybór kolejnego produktu Comarchu był naturalny. Istotną rolę odegrała też kwestia bezpieczeństwa danych, które to aplikacja gwarantuje poprzez szyfrowanie bazy mobilnej. W dobie coraz częstszych cyberataków, a w 2019 – jak wynika z raportu „RODO i cyberbezpieczeństwo 2019” – aż 68 procent polskich firm padło ich ofiarą, ochrona danych dla wielu przedsiębiorców staje się priorytetem.

Mobilność i intuicja

Interfejs Comarch Mobile Sprzedaż jest ergonomiczny – jego funkcje oraz to, jakie dane są w nim udostępniane, można elastycznie dostosowywać do konkretnych pracowników. Dzięki aplikacji mają oni nieograniczony dostęp do tychże danych z każdego miejsca i o każdej porze (także offline), co oznacza, że mogą zapewnić klientom obsługę zarówno w biurze, jak i w innych lokalizacjach. Przedstawianie oferty handlowej stało się wygodniejsze, gdyż jest ona teraz prezentowana w postaci zdjęć produktów z ich dokładnymi opisami, specyfikacjami technicznymi zawierającymi parametry typu: wydatek powietrza, ciśnienie statyczne, ciśnienie akustyczne, również w formie czytelnych wykresów.

Za sprawą intuicyjnego Terminarza, umożliwiającego łatwe kopiowanie wizyt i definiowanie w systemie częstotliwości spotkań, przedstawiciele lepiej planują wizyty handlowe i realizują transakcje (do realizacji trafiają obecnie wszystkie zamówienia, co do jednego). Na telefonie czy tablecie mogą stworzyć każdy rodzaj dokumentu handlowego – począwszy od oferty, poprzez zamówienie, na fakturach i paragonach kończąc – a następnie go wydrukować na mobilnej drukarce. Mają również możliwość rozliczania należności i kontroli limitu kredytowego, a z kolei dzięki szybkiemu dostępowi do historii transakcji, preferowanych sposobów dostawy i płatności, łatwiej im utrzymać klienta. 

Partner Comarch – firma CTI – wdrożyła oprogramowanie Mobile Sprzedaż początkowo na pięciu urządzeniach handlowców airRoxy. Po pewnym czasie, wskutek ich efektywnej pracy z aplikacją, przedsiębiorstwo mogło zatrudnić kolejnych czterech przedstawicieli, którzy – po przeszkoleniu – potrafią samodzielnie ją konfigurować i dostosowywać do indywidualnych wymagań klienta (w razie wątpliwości CTI zapewnia wsparcie powdrożeniowe). W rezultacie firma nie tylko obniżyła koszty działalności, ale i zwiększyła ilość realizowanych zamówień o 20 proc. Odnotowała też 15-procentowy wzrost sprzedaży i skróciła czas rozliczeń aż o 30 proc.

Poznaj Comarch Mobile Sprzedaż

Ostatnie wpisy:

Otrzymuj najciekawsze case study, aktualności, nowości produktowe od Comarch ERP prosto na swoją skrzynkę

Skomentuj

Dodaj komentarz

Skontaktuj się z ekspertem Comarch


Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.



Przejdź do formularza