Comarch BI Point

Comarch BI Point to:

  • Odpowiedź na najważniejsze pytania dotyczące Twojego biznesu
  • Gromadzenie wszystkich analiz w jednym miejscu
  • Odnajdywanie zależności między osiąganymi wynikami
  • Atrakcyjne formy wizualizacji danych
  • Analiza sytuacji przedsiębiorstwa w każdym miejscu o każdym czasie
  • Konkretna wiedza o każdym obszarze działalności Twojej firmy

W czasach gdy dane stanowią dla przedsiębiorcy coraz większą wartość a ich rzetelna analiza pozwala na ukształtowanie i rozwój biznesu, rozwiązania Business Intelligence są koniecznością w każdej firmie. Dzięki zgromadzeniu wszystkich analiz w jednym miejscu, Comarch BI Point to konkretna, przekrojowa wiedza o każdym obszarze działalności firmy. Atrakcyjne i różnorodne formy wizualizacji danych pozwolą Ci odnaleźć zależności między danymi, a także odszukać odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące funkcjonowania Twojego biznesu.

Analizy dla każdego, w każdym miejscu i o każdym czasie

Głównymi celami przyświecającymi ekspertom firmy Comarch było stworzenie narzędzia przyjaznego dla użytkowników, którego obsługa będzie sprawna i intuicyjna. Aplikacji zawierającej funkcjonalności spełniające oczekiwania nawet najbardziej wymagających przedsiębiorców. W efekcie, dzięki skierowaniu szczególnej uwagi na prostotę obsługi, eleganckie formy graficzne oraz dostępność na różnych urządzeniach powstała w 100% dostępna przez przeglądarkę internetową, raportowo – analityczna platforma Comarch BI Point, której obsługa nie wymaga zaawansowanej wiedzy informatycznej, a dane w niej zawarte są w pełni interaktywne i współzależne od siebie.

 

Przykładowy dashboard

Jak to działa?

BI Point to również możliwość integracji danych z wielu źródeł, dzięki czemu użytkownik otrzymuje pełny wgląd we wszystkie obszary przedsiębiorstwa. Główną funkcjonalnością narzędzia jest możliwość zarówno tworzenia jak i przeglądania oraz udostępniania informacji (także w formie subskrypcji) w postaci raportów lub dashboardów.

Dzięki połączeniu aplikacji z własnym silnikiem in – memory oraz zastosowaniu techniki Drag&Drop (przeciągnij i upuść) użytkownik ma wgląd w swoje dane z perspektywy wielu wymiarów (ad- hoc), które następnie może również przedstawić za pomocą dowolnej formy wizualizacji takiej jak: wykres, wskaźnik, tabela czy mapa.

Dodatkowo, dane te można nie tylko odpowiednio filtrować ale również drążyć (drillować) i eksportować do różnego rodzaju formatów np. xls, doc, pdf. Narzędzie Comarch BI Point posiada także mechanizm uprawnień, który integruje się z usługą Active Directory. Dzięki temu możliwe jest zarządzanie zarówno użytkownikami, jak i grupami użytkowników, ich rolami oraz nadawanie lub ograniczanie praw do wglądu czy edycji raportów, dashboardów i katalogów.

Dynamiczny rozwój

Comarch BI Point to narzędzie dynamicznie rozwijane i  udoskonalane. Średnio co pół roku, na rynku pojawiają się jego nowe wersje, w których wydajność oraz użyteczność jest zwiększana, zawarte są dodatkowe wizualizacje danych oraz możliwość obsługi nowych źródeł danych. W ostatnim czasie użytkownicy Comarch BI Point uzyskali m.in. możliwość korzystania z funkcji, która łączy dane z różnych obszarów i na tej podstawie tworzy segmenty np. produktów/ klientów/ dostawców/ posiadających te same cechy, jak również z możliwości przeprowadzania analiz geoprzestrzennych, dzięki czemu użytkownik widzi zbiór danych w podziale na wybrane przez siebie obszary geograficzne.

Segmentacja w Comarch BI Point

Analizy geoprzestrzenne

 

Dlaczego BI Point?

 

Nowa wersja Comarch BI Point 7.0 jest już dostępna!

Ukazała się nowa wersja platformy analityczno – raportowej Comarch BI Point, w ramach której nastąpiło zwiększenie poziomu bezpieczeństwa oraz wydajności narzędzia a także wprowadzono szereg nowych funkcjonalności.

Jedną z nich jest funkcjonalność wieloźródłowości, która umożliwia użytkownikowi biznesowemu połączenie danych pochodzacych z kilku zródeł (w tym również ze źródeł plikowych (excel, csv), oraz OLAP, MSSQL, Oracle, PostgreSQL, BigData/ODBC) i obszarów analitycznych w jeden model analityczny, na którym pózniej może bazować podczas tworzenia raportów i dashboardów. W efekcie można samodzielnie odnajdywać trendy oraz zależności między wszystkimi obszarami działalności firmy. Dzięki przystępnemu kreatorowi, definiowanie przebiegu procesu łączenia, budowy modelu danych, tworzenia miar wyliczanych oraz hierarchii czasowych nie wymaga zaawansowanej wiedzy wdrożeniowej oraz bezpośredniej ingerencji w struktury hurtowni. 

Kolejną nowością jest mechanizm komentarzy, który zapewnia użytkownikom łatwy sposób komunikowania się ze soba poprzez narzędzie Comarch BI Point. Nowy moduł to możliwość jednostronnej komunikacji lub prowadzenia dyskusji pomiędzy osobami korzystającymi z platformy. Dodatkowo istnieje możliwość wyboru, którzy użytkownicy powinni zobaczyć dany komunikat, jak również dołączenia widoku aktualnego stanu dashboardu. Funkcjonalność ta zapewnia sprawną wymianę wiedzy, a także możliwość zwrócenia uwagi na konkretne informacje czy sposób w jaki powinny zostać zinterpretowane. Użytkownicy będą informowani o pojawieniu się nowego komentarza poprzez zakładkę "Notyfikacje". 

Do pozostałych nowości należą m.in.:

  • poprawa wydajności tabeli dzięki funckjonalności stronicowania
  • możliwość eksportu danych z tabeli do pliku CSV, Excel i PDF
  • dodatkowe opcje przy subskrypcji dashboardów (dla tabeli pliki PDF, Excel, CSV)
  • możliwość nadawania uprawnień do danych przy wątkach w subskrypcjach
  • dodano wiersz podsumowania na tabeli dashboarduRysunek 1. Mechanizm komentarzy