Co zyskasz dzięki szkoleniu ?
Cele szkolenia
Szkolenie jest przeznaczone dla osób pragnących poznać solidne podstawy marketingu za pomocą platformy Google oraz Google Ads lub uzupełnić wiedzę w tym zakresie.
Umiejętności
Dzięki szkoleniu uczestnik bedzie:
- Samodzielnie tworzył oraz edytował reklamy w systemie Google Ads.
- Weryfikował skuteczność prowadzonych działań przez freelancerów/agencje reklamowe na koncie
firmowym. - Oceniał, w jakich sytuacjach reklamy Google będą skuteczne, a w jakich lepiej skupić się na innych narzędziach marketingowych.
Zakładał i konfigurował konta analityczne lub jasno komunikował działowi IT, co jest potrzebne do
działania systemów reklamowych i analitycznych. - Pisał reklamy, które sprzedają/generują leady.
- Wyszukiwał relewantne słowa kluczowe dla swojego biznesu.
- Dobierał odpowiedni typ kampanii do potrzeb firmy.
- Unikał podstawowych błędów, które rujnują budżet reklamowy w nowych kampaniach.
Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?
Profil uczestników
Szkolenie jest szczególnie przydatne dla:
- Właścicieli małych i średnich firm
- Początkujących freelancerów oraz blogerów
- Osób pragnących rozpocząć karierę w marketingu
- Pracowników działu marketingowego w średnich i dużych firmach
Przygotowanie uczestników
Szkolenie Google Ads nie wymaga od uczestników specjalistycznego przygotowania ani posiadania technicznej wiedzy.
Szczegółowy program szkolenia
Szczegółowy program szkolenia
Podstawy Google Ads
- Czym są reklamy Google
- Reklama Google czy social media?
- Cele marketingowe oraz gdzie pojawiają się reklamy Google.
- Zakładanie oraz konfiguracja konta
- Niezbędne narzędzia oraz dobre praktyki przed uruchomieniem pierwszej kampanii
Słowa kluczowe
- Czym są słowa kluczowe i jak działają?
- Jak znaleźć właściwe słowa kluczowe?
- Narzędzia do wyszukiwania wartościowych słów kluczowych
- Jak dzielić słowa kluczowe na koncie reklamowym?
- Wszystko co musisz wiedzieć o dopasowaniach słów kluczowych
- Znaczenie negatywnych słów kluczowych i jak je dodać do swojego konta
Reklamy
- Ewolucja wyświetlania reklam w serwisach Google
- Najlepsze praktyki pisania reklam które sprzedają
- Pisanie pierwszej reklamy
- Rotacja reklam- wszystko co musisz wiedzieć
- Planowanie reklam - jak wybrać dni i daty w których mają wyświetlać się reklamy
- Reklamy Display oraz Discovery - omówienie
Strategie systemu aukcyjnego Google Ads
- Na czym polega system aukcyjny reklam Google?
- Zrozumienie Quality Score i jak wpływa na opłacalność reklam
- Czynniki, które krótko- i długoterminowo poprawią Quality Score
- Zrozumienie Rankingu reklam i jak jest on ustalany
- Kiedy można zignorować Quality Score
- Strategie reklamowe
- Docelowe CPA
- Docelowy ROAS
- Maksymalizacja Kliknięć
- Maksymalizacja konwersji
- Manualny i ulepszony CPC
Rozszerzenia reklam Google
- Czym są rozszerzenia w systemie reklamowym oraz dlaczego warto ich używać
- Jakie są rodzaje rozszerzeń i do jakich biznesów pasują
- Rozszerzenia linków do podstron
- Rozszerzenia objaśnień
- Rozszerzenia informacji w witrynie
- Rozszerzenia połączeń
- Rozszerzenia formularzy kontaktowych
- Rozszerzenia lokalizacji
- Rozszerzenia powiązanej lokalizacji
- Rozszerzenia cen
- Rozszerzenia aplikacji
- Rozszerzenia promocji
- O czym trzeba pamiętać używając rozszerzeń
Śledzenie konwersji
- Podpięcie Google Analytics oraz Google Tag Manager do strony wizytówki na
- przykładzie
- Zrozumienie podstaw śledzenia konwersji oraz ich kluczowej roli przy działaniu reklam
- Rodzaje konwersji oraz ich zastosowanie
- Jak zacząć śledzić konwersje oraz z jakich narzędzi korzystać
Podpięcie konwersji wysłania formularza oraz numeru telefonu na przykładzie
Optymalizacja
- Czym jest optymalizacja i na czym polega?
- Optymalizowanie zawartości reklam (tekstów, nagłówków)
- Optymalizowanie słów kluczowych
- Optymalizacja urządzeń, czasu wyświetlania reklam oraz stron
- Omówienie remarketingu oraz użycia konkretnych grup reklamowych.
Metoda realizacji szkolenia
Szkolenie realizowane jest w formie:
- części teoretycznej w postaci prezentacji,
- kilku praktycznych i intuicyjnych ćwiczeń (zadań)
- prawdziwych przykładów zrealizowania udanych oraz nieudanych kampanii reklamowych w różnych branżach.
Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następującej po sobie części teoretycznej w postaci mini wykładów oraz części praktycznej w postaci ćwiczeń.
POBIERZ PROGRAM W PDF
Ścieżka rozwoju
Po zakończeniu szkolenia rekomendowane jest:
W ramach szkolenia zapewniamy
- materiały szkoleniowe
- certyfikat potwierdzający udział w kursie
- pełna obsługa cateringowa (dla szkoleń stacjonarnych)