Coraz więcej firm decyduje się na uruchomienie nowego kanału sprzedaży, jakim jest sklep internetowy. Głównym motorem tej tendencji jest nieustannie rosnąca wartość polskiego rynku sprzedaży internetowej, która w roku 2009 sięgnęła już 13 mld zł. Z roku na rok coraz więcej Polaków robi zakupy właśnie za pośrednictwem Internetu. Obecnie w Polsce działa ok. 7,5 tys. sklepów internetowych, a ich liczba wzrosła w stosunku do roku poprzedniego o prawie 6 proc. Znacznie wyższą dynamikę wzrostu zanotowało oprogramowanie Comarch iSklep24, którego sprzedaż w styczniu 2010 roku była aż o 164 proc. wyższa niż w analogicznym okresie roku 2009.

– Zakup odpowiedniego oprogramowania dla sklepu internetowego to jednak nie wszystko. To dopiero początek drogi do sukcesu w Internecie. W dzisiejszym, zatłoczonym świecie Internetu równie istotne jest skuteczne wypromowanie firmowego e-sklepu. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest obecność na portalach, na których klienci dokonują e-zakupów – mówi Paweł Regiec, dyrektor sprzedaży iComarch24.

Comarch iSklep24 oprócz integracji ze znanymi porównywarkami cen (Ceneo, Nokaut oraz Skąpiec) posiada także pełną integrację z serwisem Allegro. Dzięki niej właściciel Comarch iSklep24 może swobodnie tworzyć oraz zarządzać aukcjami w Allegro – największym w Polsce serwisie aukcyjnym. Wygrane aukcje są następnie konwertowane w zamówienia, które automatycznie trafiają do systemu, z którego korzysta klient – Comarch OPT!MA, Comarch CDN XL lub Comarch ALTUM.

Skuteczna sprzedaż w Internecie możliwa jest dzięki promocji własnego e-sklepu. Aby pomóc klientom Comarch iSklep24 zwiększać przychody, Comarch uruchomił serwis iGaleria24 w wersji beta – pierwszą w Polsce internetową galerię handlową stworzoną przez producenta oprogramowania. Dzięki obecności w iGaleria24 firmy już od samego początku działalności mogą zdobywać nowych nabywców w Internecie.

iGaleria24 to kolejna ciekawa inicjatywa Comarch i znacząca wartość dodana dla oprogramowania Comarch iSklep24. Uczestnictwo w projekcie to dla nas szansa na pozyskanie nowych klientów, dlatego przystąpiliśmy do niego z wielkimi nadziejami – przyznaje Wojciech Kropidłowski, właściciel sklepu z zegarkami GoldTime.net.pl.

iGaleria24 w wersji beta daje właścicielom sklepów internetowych Comarch iSklep24 możliwość prezentacji w serwisie m.in. poprzez przypisanie się do odpowiedniej kategorii, stworzenie wizytówki sklepu, dodanie własnego logotypu, określenie punktów odbioru. Co jednak najważniejsze – firmy mają okazję pozyskać nowych klientów odwiedzających ten serwis. W drugiej połowie 2010 roku udostępniona zostanie kolejna wersja iGaleria24, wzbogacona między innymi o prezentację i wyszukiwarkę towarów dostępnych w zrzeszonych sklepach internetowych. Przy rozwijaniu serwisu zostanie także położony nacisk na zwiększanie interakcji między sklepami a klientami.

Już teraz dzięki iGaleria24 można bezpiecznie kupować takie towary jak aparaty fotograficzne, notebooki i akcesoria komputerowe, a także książki oraz rowery. Dla bardziej wymagających klientów dostępne są m.in. luksusowe zegarki, sprzęt do nurkowania, elektroniczne papierosy czy nawet zdrowa żywność bezglutenowa. Obecnie w iGaleria24 prezentuje się już prawie 50 z 300 sklepów internetowych korzystających z oprogramowania Comarch iSklep24. Każdego dnia do projektu przystępują kolejne sklepy szukające innowacyjnego kanału sprzedaży.

– Innowacyjność to w obecnych czasach klucz do sukcesu. Comarch poprzez uruchomienie nowych projektów takich jak iGaleria24 wychodzi naprzeciw wymogom współczesnego rynku biznesowego. Dla potencjalnych klientów umieszczenie sklepów internetowych, działających na rozwiązaniu Comarch iSklep24 w jednym miejscu, jest doskonałym pomysłem na stworzenie wirtualnego centrum handlowego – mówi Daniel Kaczmarczyk z Centrum Technologii Informatycznej, firmy będącej Partnerem Comarch.