Comarch udostępnił najnowszą wersję rozwiązania Comarch Retail, dedykowanego kompleksowemu zarządzaniu sieciami sprzedaży detalicznej, zarówno z poziomu centrali, jak i w placówkach handlowych. Jedną z najważniejszych nowości w Comarch Retail 5.3 jest możliwość zdalnej instalacji i automatycznego upgrade’u w sklepach.

– Rozwiązanie Comarch Retail rozwijamy głównie na bazie naszej bliskiej współpracy z klientami. W najnowszej wersji wprowadziliśmy liczne zmiany zarówno funkcjonalne, jak i ergonomiczne. Innowacją na rynku jest autoupgrade, czyli zdalna instalacja i podnoszenie instalacji do nowszej wersji w sklepach, bez konieczności ingerencji pracowników firmy czy serwisanta. Wśród nowości warto wymienić także udostępnienie rozbudowanych scenariuszy umożliwiających skuteczniejszą obsługę reklamacji czy też rozwój wielocechowości pozwalającej opisywać partie towaru za pomocą wielu zróżnicowanych parametrów – mówi Edyta Kozek, Business Development Manager ERP w Comarch.

W branży detalicznej często zdarza się, że wybrany towar nie jest dostępny w jednym sklepie, ale można go dostać w innej placówce w ramach danej sieci. Dzięki funkcjonalności zamówień wewnętrznych w Comarch Retail 5.3 możliwe jest zamówienie towaru w innym sklepie w ramach jednej sieci. System został wyposażony także w jeszcze bardziej rozwinięte możliwości zarządzania polityką cenową sieci, m.in. różnicowanie cenników na poziomie poszczególnych placówek handlowych. Rozwinięto również obsługę windykacji.

Comarch Retail 5.3 to także wiele zmian dostępnych na poziomie stanowiska obsługi klienta (POS). Wprowadzono m.in. nowy model obsługi szybkiej sprzedaży na stanowisku kasowym dzięki pracy na bazie lokalnej, a także współpracę online z drukarkami fiskalnymi. Dzięki integracji POS z rozwiązaniem iReward24 (platforma lojalnościowa) możliwa jest obsługa programów lojalnościowych – naliczanie punktów, sprawdzanie ich salda, wymiana punktów na nagrody.

Rozwiązanie Comarch Retail współpracuje z systemami klasy ERP oferowanymi przez Comarch – Comarch ALTUM oraz Comarch CDN XL. Wysoką jakość produktu oraz korzyści osiągnięte dzięki jego wdrożeniu potwierdzają referencje klientów, m.in. firmy Klaudia będącej spółką córką producenta obuwia Conhpol, fit 4 fun – właściciela sieci markowych sklepów branży kosmetycznej Neo Nail, Black Lashes oraz ErgoCare.