300 nadajników Comarch beacon oraz mobilna aplikacja Munich City App, przygotowana przez Comarch będą towarzyszyły kupującym podczas nocy kultury i zakupów  - 9. Edycji  „Kult(ur)-Nacht”. Producent oprogramowania, Comarch jest partnerem technologicznym wydarzenia, które odbędzie się 11 września 2015 r. w Monachium.

W „Kult(ur)-Nacht” weźmie udział 100 sklepów oraz około 200000 uczestników. Podczas dziewiątej edycji wydarzenia, sklepy – poczynając od małych sklepików, aż do największych domów handlowych, poprzez bary oraz obiekty kulturalne będą otwarte w godzinach nocnych. Znane marki, takie jak BMW, Tom Tailor czy Lacoste, użyją stworzonych przez Comarch beaconów oraz powiązanej z nimi aplikacji „Munich City App”. 

Dla nas jest to pierwsza okazja do zainstalowania tak dużej liczby tych nadajników. Dzięki temu będziemy mogli zademonstrować, jak łatwa w użyciu jest nasza technologia oraz jakie korzyści może przynieść jej zastosowanie. W związku z tym wydarzeniem, sklepy biorące udział w akcji otrzymają urządzenia oraz aplikacje do testów całkowicie za darmo. Mamy nadzieję, że wiele z nich zdecyduje się na używanie naszych beaconów w przyszłości mówi Philipp Erdkönig, dyrektor Centrum Rozwoju Biznesu ERP na rynek DACH w Comarch.

Na potrzeby wydarzenia w Monachium Comarch udostępnił dedykowaną aplikację pod nową nazwą: Munich City App. Dzięki niej mieszkańcy okolic oraz turyści będą na bieżąco informowani o wszystkich nadchodzących wydarzeniach odbywających się w Monachium. Korzystanie z aplikacji jest całkowicie bezpieczne (aplikacja nie zbiera danych o użytkownikach) i nie wiąże się z żadnym kosztem. Wystarczy pobrać aplikację Munich City  App na swój smartfon, która dzięki sygnałowi Bluetooth przesyłać będzie aktualne ofety handlowe i o wydarzeniach kulturalnych w pobliżu. 

Aplikacja działa na wszystkich urządzeniach z systemem Android i Apple (z IOS 8 i wyższych, Android 4.3 i wyższe). Monachijskie Smart City jest dostępne za darmo w Google Play i Apple Store.