Najnowsza wersja najchętniej wybieranego systemu klasy ERP w Polsce (raport DiS z 11 maja 2009 r.) – Comarch CDN XL, już dostępna na rynku. Comarch CDN XL 9.7 to jeszcze doskonalsze, branżowe narzędzie pracy, usprawniające działalność biznesową firm z różnych gałęzi gospodarki.

W nowej wersji systemu wprowadzono wiele zmian i rozszerzeń, będących odpowiedzią na bieżące trendy rynkowe, a także oczekiwania obecnych i potencjalnych klientów oraz sugestie partnerów Comarch. Wśród nich warto wymienić obsługę lokat, możliwość analizowania danych sprzedażowych z wielu instalacji Comarch CDN XL w module Business Intelligence, modyfikacje w Pulpicie Kontrahenta czy możliwość identyfikacji towaru pod względem marki.

– Najnowsza wersja Comarch CDN XL przynosi wiele nowych funkcjonalności, które pozwalają przedsiębiorstwom prowadzić swój biznes skuteczniej. Osobiście uważam, że szczególnie przydatne okażą się zarządzanie lokatami oraz analizy BI z wielu źródeł. Lepsza analiza procesów biznesowych, kosztów, sprzedaży czy efektywności kampanii marketingowych jest szczególnie ważna w obecnej sytuacji rynkowej. Jednocześnie ciągłe obawy dotyczące sytuacji gospodarczej spowodowały zmniejszenie wydatków inwestycyjnych przedsiębiorstw i wzrost stanu gotówki, które firmy najchętniej przechowują na lokatach. Skuteczniejsze zarządzanie lokatami przekłada się zaś bezpośrednio na większe przychody finansowe z tytułu odsetek – mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarch SA, dyrektor Sektora ERP.

Jak podaje NBP, w czerwcu 2010 roku depozyty polskich przedsiębiorstw wzrosły o ponad 5 mld zł. Firmy coraz chętniej lokują swoje środki finansowe, aby zarabiać na oprocentowaniu depozytów. Comarch CDN XL 9.7 pozwala na kompleksową obsługę różnego typu lokat: nocnych (overnight), terminowych, odnawialnych, nieodnawialnych oraz walutowych. System pozwala m.in. na ręczne lub automatyczne złożenie i zamknięcie lokaty, a także umożliwia automatyczne wygenerowanie odsetek powiązanych z daną lokatą.

W przypadku firm o strukturze rozproszonej, tworzących jedną grupę kapitałową, często każdy z podmiotów posiada osobną instalację Comarch CDN XL. Aby efektywnie wspomagać decyzje biznesowe na poziomie całej grupy i śledzić jej globalną kondycję, w nowej wersji systemu w module Business Intelligence wprowadzono integrację w zakresie obszaru sprzedaży z wielu instancji Comarch CDN XL. Dzięki nowemu obszarowi analitycznemu Wizyty i Transport można analizować dane dotyczące wizyt handlowych, a także dokumenty związane z paczkami i wysyłkami.

Platforma B2B (Business to Business) Pulpit Kontrahenta w nowej wersji jest jeszcze doskonalszym narzędziem współpracy ze stałymi partnerami biznesowymi. Wprowadzone zmiany to m.in. możliwość tłumaczenia obiektów (np. nazwa i opis karty towarowej, sposób dostawy, formy płatności, klasy oraz wartości cech i atrybutów) na języki obce. Funkcjonalność ułatwia współpracę z zagranicznymi dostawcami/odbiorcami.

W najnowszej wersji systemu Comarch CDN XL zostało usprawnione także zarządzanie asortymentem zawierającym wiele różnych marek. Wyszukiwanie towaru z wykorzystaniem marki możliwe jest w systemie, a także w Pulpicie Kontrahenta.