Nowe funkcjonalności w Comarch ERP Optima

Jest już dostępna najnowsza wersja oprogramowania Comarch ERP Optima. Ponad 100 nowych funkcjonalności uwzględnia przede wszystkim obsługę zmian w przepisach, jakie weszły w życie a także automatyzację kolejnych procesów w przedsiębiorstwie.

System został wyposażony m.in. w funkcję elektronicznych teczek pracowników, integrację z Pocztą Polską oraz obsługę deklaracji VAT-8.
Przepisy związane z digitalizacją dokumentów pracowników zaczną obowiązywać od stycznia 2019 roku. Dla przedsiębiorców, których systemy nie posiadają funkcjonalności w zakresie e-teczek, już teraz powinny pomyśleć nad zmianą dostawcy.


Z systemu Comarch ERP Optima korzysta kilkadziesiąt tysięcy firm i biur rachunkowych w Polsce. Tylko w tym roku blisko osiem tysięcy użytkowników zdecydowało się na zakup i wdrożenie tego oprogramowania. W 2017 r. wartość sprzedaży Comarch ERP Optima wrosła o 18 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.

¬Wśród nowych funkcjonalności wprowadzonych w Comarch ERP Optima związanych ze zmianami w przepisach znalazły się m.in. wzór dokumentu elektronicznego do wysyłki deklaracji oraz do korekty VAT-7 do systemu e-Deklaracje, formularz deklaracji VAT-8 oraz możliwość dodania wielu kodów CN i przypisanie im stawek VAT w jednym zgłoszeniu. Zaktualizowany został również druk ERP-7 a także pojawiła się kontrola limitu 182/270 dni dla zwolnienia chorobowego w okresie zasiłkowym oraz wykorzystania urlopu wypoczynkowego dla pracowników tymczasowych oraz podejmujących pierwszą pracę po upływie miesiąca pracy.

Jednak prawdziwą rewolucją jest wprowadzenie elektronicznych teczek pracowników. To długo oczekiwana przez przedsiębiorców zmiana. Od stycznia nowego roku akta osobowe pracownika: świadectwa pracy, dyplomy ukończonych uczelni czy zaświadczenia o ukończonych szkoleniach BHP będą mogły być przechowywane tylko w wersji elektronicznej. Mimo, że na razie ustawodawca pozostawia firmom dowolność co do sposobu prowadzenia teczek pracowników i mogą one zostać „po staremu”, to nie sensu odkładać tych zmian. Digitalizacja dokumentów to wiele korzyści zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. Funkcjonalność e-teczki będzie dostępna bezpłatnie w ramach aktualizacji systemów – mówi Tomasz Homel, dyrektor departamentu systemów dla małych i średnich przedsiębiorstw w Comarch.


Kolejne nowości jakie są dostępne w Comarch ERP Optima to kreator własnych oraz wzorcowych zestawień księgowych, integracja z e-nadawcą Poczty Polskiej, umożliwienie pożyczek uzupełniających w PKZP oraz szereg działań dla ryczałtu. Dodatkowo do obsługi obszaru kadrowo-płacowego zostały dodane alerty o upływającym terminie ważności badań okresowych, uprawnień i kwalifikacji oraz oceny okresowej pracownika. Użytkownicy są również informowani o dokumentach udostępnionych w intranecie pracowniczym oraz o ofertach pracy w ramach rekrutacji wewnętrznej, a także mają możliwość planowania urlopu opiekuńczego z poziomu aplikacji oraz dodawania załączników do delegacji.

Pełny wykaz zmian i nowości w systemie Comarch ERP Optima znajduje się na stronie: https://pomoc.comarch.pl/optima/pl/2019 oraz w prezentacji (LINK). Dla wielu nowych funkcjonalności powstały filmy instruktażowe, które znajdują się na kanale YouTube Comarch ERP.

System Comarch ERP Optima jest dedykowany dla małych i średnich firm z różnych sektorów gospodarki. Jest też najchętniej wybieranym oprogramowaniem wśród biur rachunkowych i doradców podatkowych, dzięki wbudowanym rozwiązaniom. Z oprogramowania Comarch Optima korzysta już ponad 60 tys. użytkowników.