W dzisiejszych czasach prowadzenie biznesu stawia przed przedsiębiorcą wiele wyzwań. Oprócz doskonałej znajomości otoczenia rynkowego i branży, w której działa, trzeba umieć poruszać się w gąszczu przepisów, szybko reagować na zmieniające się realia i przy coraz bardziej ograniczonej ilości czasu mocno zadbać o konkurencyjność oferty, a także lojalność klientów.

Comarch, największy polski producent oprogramowania dla firm sektora MSP, z wielu branż, podzieli się z przedsiębiorcami swoją wiedzą, którą zdobył na przestrzeni 20 lat dzięki współpracy ze swoimi klientami – ponad 85 tysiącami przedsiębiorstw z całej Polski. Wraz z największymi partnerami z wybranych regionów, krakowska spółka IT zaprasza przedsiębiorców na dni otwarte, które w okresie od kwietnia do czerwca odbędą się w placówkach sieci MAKRO, pod hasłem „Usprawnij swoją firmę. Bezpłatne porady dla przedsiębiorców”.

Porady obejmą następujące zagadnienia: prowadzenie działalności (redukcja kosztów, automatyzacja pracy, dostęp do aktualnych danych firmy i ich analiza), obsługa finansowo-księgowa (rozliczenia z ZUS i US, współpraca z biurem rachunkowym), sprzedaż towarów i usług (optymalizacja procesu sprzedaży, nowe kanały promocji i sprzedaży, sprawna obsługa klientów) oraz bezpieczeństwo firmowych danych.

– Już dziś wraz z naszymi partnerami zapraszamy wszystkich chcących usprawnić działanie swojej firmy na nasze stoiska eksperckie w wybranych placówkach sieci MAKRO. Wiemy jak cenny dla przedsiębiorców jest czas, dlatego konsultacje organizujemy w miejscu, gdzie i tak są oni na co dzień. Wystarczy dodatkowy kwadrans, bez specjalnego planowania i dojazdów, aby dowiedzieć się o możliwościach usprawnienia ważnych dla rozwoju każdej firmy obszarów – mówi Łukasz Żur, ekspert rynku MSP w Comarch.

Szczegółowe terminy i miejsca spotkań znajdują się na stronie internetowej dedykowanej akcji: www.Comarch.pl/MAKRO Również pod tym adresem już teraz można zgłaszać pytania do ekspertów.

MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane przede wszystkim do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnego MAKRO Centrum Rozwoju Firm w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku; posiada obecnie 40 hal (w tym już dziesięć hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej wynosi ponad 270 000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce około 7,5 tys. osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska, http://twitter.com/MAKROpl oraz www.makro.pl

METRO Cash & Carry działa w 30 krajach i posiada około 700 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 100 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w 2011 roku sprzedaż na poziomie około 31 mld euro. METRO Cash & Carry jest działem sprzedaży METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W 2011 r. Grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 67 mld euro. Firma zatrudnia około 280 tysięcy pracowników i obsługuje ponad 2200 hal w 33 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm, które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO / MAKRO Cash & Carry - międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego, hipermarketów Real, Media Markt. Saturna - lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz Galerii Kaufhof. Więcej informacji na: www.metrogroup.de.