Oprogramowanie dla sklepów

Programy klasy ERP - branżowe rozwiązania dla firm od Comarch

Dobór rozwiązania odpowiedniego dla skali przedsiębiorstwa handlowego i ilości punktów sprzedaży jest kluczowy dla prawidłowego dostosowania możliwości systemu do wymagań biznesowych. W ofercie Comarch znajdują się systemy klasy POS (Point Of Sales) dedykowane dla mikroprzedsiębiorstw, małych sklepów, niewielkich, kilkuoddziałowych sieci jak i dużych sieci handlowych oraz sklepów wielkopowierzchniowych, wyposażonych w wiele stanowisk kasowych. 

Sprawne procesy sprzedażowe

Istotnym elementem jest powiązanie procesów sprzedażowych ściśle związanych ze sprzedażą stacjonarną z innymi procesami realizowanymi w ramach idei unified commerce np. odbiór zamówień internetowych lub ich kompletacja w sklepie i wysłanie do kupującego, realizacja procesów reklamacyjnych, zwrotów i wymiany towarów lub dostępność promocji i rabatów z każdego poziomu prowadzenia sprzedaży.

Obsługa pojedynczego sklepu detalicznego

Comarch ERP XT POS jest integralną częścią  Comarch ERP XT. Za pomocą aplikacji dedykowanej na tablety z systemem Android lub iOS sprzedaż może być prowadzona zarówno w zwykłym sklepie, jak i sklepie typu pop-up store oraz na wyspach, kornerach, czy w małych sklepach w galeriach handlowych.

W tego typu miejscach niezwykle ważne jest wykorzystanie urządzeń o niewielkich rozmiarach, które komunikują się bezprzewodowo. Wszystkie wystawione dokumenty od razu znajdują się w systemie Comarch ERP XT, gdzie można je dalej procesować, analizować czy też wysłać do księgowości.

Więcej o Comarch ERP XT POS

Comarch ERP Optima Detal jest modułem programu do zarządzania Comarch ERP Optima dedykowanym do prowadzenia sprzedaży w pojedynczych sklepach detalicznych. Ze specjalnie zaprojektowanym ekranem, pozwalającym na szybką obsługę klientów stanowi doskonałe narzędzie pracy w niedużych sklepach.

W standardzie moduł współpracuje z ekranami dotykowymi, czytnikami kodów kreskowych, terminalami płatniczymi i drukarkami fiskalnymi. Moduł posiada intuicyjny i czytelny interfejs, dzięki czemu pracownicy sklepu mogą skupić się na obsłudze klientów. 

Więcej o Comarch ERP Optima Detal

Obsługa wielosklepowej sieci sprzedaży

Dla przedsiębiorstw prowadzących sprzedaż w kilkunastu, czy kilkuset punktach sprzedaży oprócz intuicyjnego i czytelnego narzędzia wspierającego pracę sprzedawcy istotne jest skoordynowanie i płynne wymienianie informacji pomiędzy wszystkimi miejscami, w których realizowana jest sprzedaż.

Kluczowa jest również optymalizacja procesów zaopatrzenia punktów sprzedaży oraz możliwość szybkiego reagowania na zmieniającą się sytuację biznesową. Comarch w swojej ofercie proponuje dwa uzupełniające się rozwiązania usprawniające procesy realizowane w punktach sprzedaży, które stanowią integralną część Platformy Comarch Unified Commerce.

Więcej o Comarch Unified Commerce

Obsługa wielosklepowej sieci sprzedaży

Comarch POS jest zaawansowanym narzędziem dedykowanym do kompleksowej obsługi sklepów. Aplikacja jest przeznaczona na urządzenia klasy POS, ale z powodzeniem może być uruchomiona na laptopach lub komputerach stacjonarnych. Zastosowany model wymiany danych pozwala na pracę sklepu w trybie online z możliwością zapisu danych lokalnie w przypadku sytuacji braku połączenia z systemami centralnymi. W ramach rozwiązania dostępnych jest kilka sposobów tworzenia dokumentów sprzedaży w zależności od rodzajów artykułów.

Możliwa jest praca w oparciu o kody kreskowe, wybór towarów z interfejsu ze zdjęciami lub zastosowanie tzw. krótkich kodów artykułów. Narzędzie pozwala również na realizację obsługi zaplecza sklepu w zakresie ruchów towarowych pomiędzy sklepem, a innymi oddziałami w ramach przedsiębiorstwa, inwentaryzacji sklepu lub przesunięciami wewnętrznymi np. pomiędzy magazynem sklepu, a salą sprzedaży.

Więcej o Comarch POS

Comarch mPOS jest aplikacją dedykowaną na urządzenia mobilne z systemem Android. Aplikacja wspiera zarówno procesy sprzedaży m.in. sprzedaż paragonową, kompletację zamówień klientów, jak i procesy ściśle związane z magazynem sklepu np. przyjęcia towarów do sklepu, przygotowywanie wysyłek oraz procesy inwentaryzacyjne.

Aplikacja z powodzeniem może być używana na smartfonach i tabletach lub kolektorach dedykowanych do pracy mobilnej w sklepach. 

Więcej o Comarch mPOS

Zarządzanie siecią sklepów – systemy OMS

Zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstwa, sprawne zarządzanie, prowadzenie jednolitej polityki firmowej, a w efekcie poprawa wyniku handlowego to wyzwania, przed jakimi stają właściciele sklepów detalicznych w warunkach nowoczesnej gospodarki rynkowej. W obecnych czasach potrzebne jest całościowe spojrzenie na wszystkie procesy operacyjne w ramach całej firmy, a jednocześnie dbałość o pojedyncze zdarzenia handlowe, będące podstawą prowadzenia biznesu detalicznego.

Uzupełnieniem systemów dedykowanych do pracy w punktach sprzedaży są systemy centralne odpowiadające za zarządzanie całą siecią sprzedaży, rozpoczynając od konfiguracji procesów w sklepach stacjonarnych, przez działania realizowane w rozwiązaniach e-commerce i sieć przedstawicieli handlowych, a na zarządzaniu towarem, zapasami zamówieniami kończąc. Są to systemy klasy OMS (Order Management System), których zadaniem jest kompleksowe zarządzanie ofertą, cenami, promocjami oraz relacjami z klientem.

Jest to miejsce zapewniające przejrzyste i scentralizowane źródło danych. W ofercie Comarch rolę systemów OMS pełnią odpowiednio dobrane do potrzeb Klientów moduły systemów ERP. W zależności od potrzeb, odpowiedni dobór narzędzi może zapewnić obsługę wyłącznie procesów realizowanych w sieci sprzedaży lub pełną obsługę całego przedsiębiorstwa, w tym również procesów zakupowych, finansowych, księgowych, czy związanych z obsługą kadrowo płacową.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza