Eveline Cosmetics rozwinął ekosystem e-commerce

Nawet silna pozycja na rynku wymaga od dużych marek nieustannego radzenia sobie z wyzwaniami. W Eveline Cosmetics, największej polskiej firmie w obszarze eksportu kosmetyków, obecnej w 80 krajach, wiedzą to dobrze. Właściciele przedsiębiorstwa zdecydowali się na wdrożenie nowego systemu sprzedaży e-commerce, by obniżyć koszty i zwiększyć elastyczność procesów logistycznych. Organizację wsparł w tym Comarch, który dostarczył producentowi dedykowane rozwiązanie do handlu online.
Historia Eveline Cosmetics pisana jest szminką, produktami do makijażu i pielęgnacji, ale przede wszystkim… sukcesem. Sukces jednak bywa złudny – firmy, które nie śledzą trendów i nie dostosowują się do zmian, szybko zostają w tyle.
Marketplace to za mało
Eveline Cosmetics nie zamierzało popełniać tych błędów. Od lat doskonale wpisuje się w krajobraz polskiego i światowego rynku kosmetycznego, dostrzegając potrzeby pielęgnacyjne klientów. Firma postawiła sobie więc cel: wdrożenie nowego systemu sprzedaży online, który zmniejszy koszty operacyjne i uelastyczni procesy logistyczne.
Skąd ten pomysł? Organizacja dostrzegła, że sprzedawanie produktów na dużych marketplacach generuje znaczne wydatki związane z magazynowaniem i wysyłką towarów. Planowano więc zwiększyć potencjał własnego magazynu, co wymagało usprawnienia procesu kompletowania zamówień oraz zagwarantowania szybszego dostarczania przesyłek do klientów.
Marka zdecydowała się na współpracę z Comarch, którego system – Comarch ERP Optima – wykorzystywała już wcześniej. Firma szukała nie tylko rozwiązania, które będzie zintegrowane z oprogramowaniem i zapewni pełną automatyzację.
40 procent więcej korzyści
Comarch, odpowiadając na te potrzeby, wdrożył w firmie aplikację Comarch e-Sale. Za wdrożenie odpowiedzialny był Partner Comarch - Centroinf. W ramach integracji zainstalowano następujące moduły: Handel (który usprawnił gospodarkę magazynową), Kasa/Bank (integracja z bankami), Comarch CMR (do automatycznej wysyłki faktur).
Jakie korzyści przyniosło firmie nowe narzędzie? To m.in.:
- automatyzacja procesów (w tym zatwierdzenia weryfikacji zamówień oraz wystawianie faktur sprzedaży),
- analiza danych sprzedażowych z platform marketplace,
- przyspieszenie procesu realizacji zamówień o 40%,
- zmniejszenie kosztów logistyki o 18%,
- możliwość rozwoju narzędzia w przyszłości np. o moduły sztucznej inteligencji.
Wdrożone rozwiązania zapewniło wiodącej firmie z branży kosmetycznej nie tylko większą automatyzację, ale też stabilność i wsparcie techniczne, gwarantujące utrzymanie operacji na najwyższym poziomie.