Systemy informatyczne mogą usprawniać kontakty z partnerami biznesowymi poprzez zarządzanie procesami kooperacji. Automatyzacja powtarzalnych procedur, koordynacja i płynne łańcuchy dostaw to oszczędność czasu i pieniędzy. O zaletach informatycznych systemów B2B przeczytamy w magazynie Nowy Przemysł.

Według Tomasza Rutkowskiego z firmy Comarch, bardzo dobrym sposobem na współpracę z partnerami biznesowymi jest udostępnienie klientowi istotnej dla niego informacji bezpośrednio z systemu do zarządzania firmą. Jest to możliwe poprzez przeglądarkę internetową. Stały odbiorca danej firmy może mieć wgląd do oferty, stanów magazynowych poszczególnych produktów czy informacji o aktualnej ofercie promocyjnej. Powinien mieć także możliwość złożenia zamówienia czy reklamacji poprzez Internet. W momencie, kiedy narzędzie jest zintegrowane z systemem do zarządzania firmą, takie zamówienie trafia bezpośrednio na listę zamówień w systemie ERP i, po uprzednim zatwierdzeniu, można przystępować do jego szybkiej realizacji.

– Wykorzystanie narzędzia B2B przynosi obopólne korzyści dla dostawcy i odbiorcy – przekonuje Tomasz Rutkowski. – Z jednej strony część wykonywanych zwykle przez działy zamówień zadań jest przenoszona z pracowników firmy na stałych klientów, którzy samodzielnie mogą wygenerować zamówienie czy sprawdzić, co się dzieje ze zgłoszoną przez nich reklamacją. W efekcie następuje obniżenie kosztów obsługi klienta oraz optymalizacja czasu realizacji zamówień – zamiast tracić energię na wprowadzanie zamówień, możemy przystępować do ich realizacji.

Narzędzia owocnej współpracy, Marcin Złoch, Nowy Przemysł, 17.03.2010

Narzędzie B2B to także możliwość monitoringu przez klienta stanu swoich płatności, sprawdzanie stanu realizacji zamówień, zgłoszeń reklamacyjnych, serwisowych czy produkcyjnych. Comarch udostępnia w swoich systemach ERP taką funkcjonalność w narzędziu o nazwie Pulpit Kontrahenta.