Comarch e-Sklep w wydawnictwie Bratni Zew

W Polsce mamy ponad 120 wydawnictw katolickich, większość z nich funkcjonuje przy diecezjach i zakonach. W tej grupie znajduje się również krakowskie wydawnictwo Bratni Zew prowadzone przez członków Zakonu Braci Mniejszych Konwentualnych.

Wydawnictwo wyróżnia się na tle innych tym, że prócz oferty książkowej, głównie poświeconej biblistyce i psychologii, posiada również własną markę Fernando. To przedmioty inspirowane twórczością Stanisława Wyspiańskiego oraz nawiązujące do polichromii i witraży krakowskiej bazyliki franciszkanów. Są wśród nich poszewki na poduszki, worki na zakupy, notesy, etui do okularów, szale, naczynia ceramiczne, a nawet mydełka i czekolady. W asortymencie jest też niecodzienny produkt - różaniec wykonywany ręcznie przez 93-letniego brata Józefa z nasion łzawicy rosnącej w klasztornym ogrodzie.

Bratni Zew postanowił poszerzyć sprzedaż swoich produktów o kanał e-commerce. Firmie zależało, by sklep internetowy posiadał nie tylko zaawansowane funkcjonalności dotyczące sprzedaży, ale służył również jako katalog przedmiotów, zarówno książek, jak i pięknych produktów marki Fernando. Ponadto ważne było umożliwienie wygodnego przeglądania na urządzeniach mobilnychoptymalizacja kodu pod kątem SEO.

Bratni Zew wybiera Comarch e-Sklep

Wszystkie te oczekiwania spełniało oprogramowanie Comarch e-Sklep. Wielką zaletą tego oprogramowania jest pełna integracjasystemami ERP firmy Comarch, co pozwala zautomatyzować wiele ważnych procesów i przepływów danych. Takie informacje jak: szczegóły zamówienia, dane klienta do faktury, informacje o rabatach czy aktualizacja stanów magazynowych są zostaną automatycznie przesłane między sklepem a systemem sprzedaży.

Wdrożenie zostało powierzone Partnerowi Comarch, firmie GTECH. GTECH opracował dla Bratniego Zewu przejrzysty layout sklepu zgodny z najnowszymi trendami wraz z zaawansowaną obsługą filtrów ułatwiających znalezienie odpowiedniego produktu. Do uatrakcyjnienia i spersonalizowania wyglądu użyto nowoczesnych szablonów graficznych dostępnych w oprogramowaniu Comarch e-Sklep. Szablony te dostępne są z technologią RWD (Responsive Web Design), która dopasowuje ekran do wykorzystywanego przez klienta sklepu urządzenia. Dzięki temu spełniono wymaganie wydawnictwa, by sklep był dostępny na wszystkich urządzeniach.

Przygotowano również mechanizm, który umożliwia wyświetlanie produktów na zewnętrznych stronach internetowych (jako forma reklamy produktowej), pobierając na bieżąco informacje o produktach oraz wykonano widgety do umieszczenia m.in. w social mediach w celu łatwego udostępniania produktów. Sklepy Bratniego Zewu zostały zintegrowane z zewnętrznymi systemami płatności, a także z Paczkomatami i Pocztą Polską. Integracja z firmami kurierskimi zwiększa automatyzację realizacji zamówień, co skutkuje ich przyspieszeniem.

Ciekawa prezentacja produktów

Sklep internetowy Bratniego Zewu to właściwie dwa sklepy: jeden oferuje wydawnictwa książkowe, drugi przedmioty marki Fernando. Marka własna jest eksponowana na belce głównego menu wydawnictwa, ale po kliknięciu klient jest przenoszony na stronę Fernando. W obu przypadkach zastosowano interesujące rozwiązania dotyczące prezentacji produktów.

Sklep Bratniego Zewu posiada wyszukiwarkę umożliwiającą intuicyjne znalezienie produktu lub kategorii oraz nowoczesne karty produktu wraz z przeglądarką fragmentów książek, które są udostępniane w formie plików pdf bez konieczności ich pobierania. Przygotowana została również lista autorów książek, wraz ze zdjęciami i z krótkim dossier. Autorzy są przypisani do produktów w formie atrybutów.

Sklep marki Fernando został potraktowany ze szczególną uwagą. Stworzony lookbook doskonale prezentuje ofertę. Pliki graficzne zostały tu częściowo zaktualizowane do formatu WEBP (pozwala on na wyświetlanie wysokiej jakości obrazów przy użyciu plików o dużo mniejszych rozmiarach niż png i jpg). W ten sposób strona wyświetla się szybko, a klient nie traci możliwości obejrzenia zdjęć estetycznie pięknych przedmiotów w takiej samej jakości, jaką oferuje wysoka rozdzielczość. Przy każdym produkcie, jeśli posiada on odpowiedniki o tym samym wzorze lub objęte są aktualną ofertą promocyjną, wyświetlają się także inne produkty umożliwiając dosprzedaż. Dodano również przycisk "powiadom o dostępności", gdy po publikacjach w mediach różaniec własnoręcznie wykonany przez 93-letniego brata Józefa z Krakowa stał się hitem sprzedaży i momentalnie znikał z magazynu.

Podsumowanie korzyści z wdrożenia Comarch e-Sklep w wydawnictwie Bratni Zew

  • Sklep wydawnictwa oraz marki Fernando jest obecnie zarówno kanałem sprzedaży, jak i katalogiem produktów.
  • Zastosowanie dostępnej w Comarch e-Sklep technologii Liquid umożliwiło zaimplementowanie oczekiwanych przez klienta funkcjonalności oraz estetycznego wyglądu sklepu.
  • Sklep internetowy jest responsywny, dostosowuje się do wykorzystywanego przez klienta urządzenia, co ułatwia zakupy mobilne, coraz częściej preferowane przez klientów.
  • Sklep jest łatwy w obsłudze, panel do zarządzania jest wysoce intuicyjny.
  • Sklep posiada wbudowane mechanizmy pozycjonowania (SEO), dzięki temu strona wyszukuje się dużo lepiej w wyszukiwarkach internetowych.
  • Możliwość realizacji sprzedaży z zastosowaniem systemów jednego producenta zwiększa jej efektywność i pozwala na automatyzacje wieku procesów.
  • Dostęp do sklepu przez 24 godziny.
  • Sklep stanowi doskonałe uzupełnienie oferty stacjonarnej i z pewnością przyczyni się do dalszego rozwoju wydawnictwa.

Dowiedz się więcej o Comarch e-Sklep

Skomentuj

Brak komentarzy

Otrzymuj najciekawsze case study, aktualności, nowości produktowe od Comarch ERP prosto na swoją skrzynkę

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza