Comarch ERP Optima w Wavecamper: jedno rozwiązanie do wszystkiego

Czy możliwe jest wdrożenie systemu Comarch ERP Optima w pięć miesięcy? Tak – co udowodniła firma Wavecamper, producent kamperów, która zdecydowała się na ten krok już kilka lat temu. Co więcej, po uruchomieniu systemu udało się o połowę przyspieszyć proces rozliczania produkcji. A to tylko jedna z wielu korzyści, jakie przyniosła dotychczasowa, wieloletnia współpraca.

Wavecamper produkuje samochody kempingowe na bazie Volkswagena T6.1 i Renault Trafic. Posiada autoryzacje obu tych gigantów motoryzacyjnych, co stanowi gwarancję jakości. Działa już dziesięć lat i w tym czasie wyprodukował ponad pięćset pojazdów. 

Produkty Wavecamper pozwalają zachować wielofunkcyjność pojazdów: w tygodniu mogą być używane jako rodzinne vany przystosowane do jazdy po mieście, a w weekendy czy podczas wakacji jako kampery. Są to pojazdy o ponadprzeciętnej funkcjonalności, dostępne zarówno w wersji z krótkim, jak i długim rozstawem osi. Wavecamper produkuje także wysokiej klasy meble do kamperów, posiadając własną stolarnię.

Wyzwania i cele wdrożenia

W związku z dynamicznym rozwojem firmy – której infrastruktura obejmuje niemal 6 000 m² gruntu i około 1 700 m² budynków – już kilka lat temu zapadła decyzja o wdrożeniu zintegrowanego systemu informatycznego.

Zidentyfikowano pięć głównych wyzwań:

  1. korzystanie z prostych, niewystarczających systemów magazynowych i sprzedażowych,
  2. brak ewidencji danych,
  3. zarządzanie produkcją i zaopatrzeniem wyłącznie w Excelu,
  4. rosnąca liczba operacji w produkcji,
  5. rosnąca liczba zamówień.

System Comarch ERP Optima został wybrany jako rozwiązanie najlepiej odpowiadające tym potrzebom. 

Wraz z Partnerem Comarch – firmą Teneso – określono konkretne cele wdrożeniowe:

  • ewidencja części i numerów seryjnych w kompletacji i produkcji kamperów,
  • kontrola zużycia materiałów (drewno, metal, aluminium, plastik, elektryka, sterowniki, panele itp.),
  • ewidencja czasu pracy na poszczególnych etapach produkcji,
  • ewidencja sprzedaży (Polska, UE, świat),
  • obsługa przez dziesięciu użytkowników systemu.

Efekty wdrożenia

Cele te zrealizowano w ciągu zaledwie pięciu miesięcy. Od tamtej pory zintegrowany system stanowi fundament działalności firmy – obejmując sprzedaż, produkcję i serwis kamperów.

Wdrożony został moduł Handel, który objął zarządzanie magazynem, sprzedażą, kompletacją i serwisem. Pozwoliło to wyeliminować błędy w wydaniach oraz skrócić czas poszukiwania partii towarów, co przełożyło się na oszczędność ¾ etatu. Proces rozliczania produkcji przyspieszył o 50%. Moduł Kasa/Bank zautomatyzował rozliczenia z kontrahentami, a moduł Serwis usprawnił obsługę elementów produkcji i serwisu.

Dzięki wdrożeniu Comarch TNA, Wavecamper zyskał również możliwość rejestracji czasu pracy za pomocą czytników zbliżeniowych, planowania grafików oraz raportowania czasu pracy. To przełożyło się na wzrost wydajności pracowników o 17%.

Efekt wymagał pracy obu stron, przygotowania danych i szkoleń, co udało się w pełni – ocenia Karol Szymański, prezes Wavecamper.

Rozbudowa systemu o e-commerce

Współpraca z Comarch nie zakończyła się na pierwotnym wdrożeniu. W kolejnych latach firma zdecydowała się na rozbudowę systemu o nowe moduły – w tym Comarch e-Sklep.

Aby zdążyć na targi branżowe Caravans Salon Poznań, konieczne było wdrożenie pierwszej wersji sklepu internetowego w ciągu zaledwie dwóch tygodni.

Przeanalizowaliśmy rynek dostawców systemów e-commerce i uznaliśmy, że najwygodniej będzie kontynuować współpracę z Comarch. Po pierwsze, cały magazyn i faktoring już działał na tych produktach. Po drugie, wdrożenie sklepu było najmniej pracochłonne. Po trzecie, wsparcie Comarch okazało się bardzo pomocne – mówi Mariusz Nowak, odpowiedzialny za wdrożenie ze strony Wavecamper.

Po roku funkcjonowania e-sklepu można wskazać trzy główne zalety:

  • łatwa integracja z systemami płatności (PayPal, PayNow itp.), bezawaryjne działanie,
  • funkcje sklepu – szczególnie Lookbook, który pozwala atrakcyjnie zaprezentować ofertę w rzeczywistych aranżacjach,
  • racjonalne koszty, które pokrywane są ze sprzedaży – dodatkowo pierwsze pół roku objęte było promocją na rozruch.

Jeden zintegrowany system

Czy możliwe było tak szybkie wdrożenie? Tak – firma zdążyła na targi i z powodzeniem wykorzystała e-sklep także podczas kolejnych wydarzeń branżowych.

W ciągu dwóch tygodni uruchomiliśmy nowy kanał sprzedaży, który uzupełnia naszą ofertę – podsumowuje Karol Szymański. – Dodanie modułu Comarch e-Sklep do systemu Comarch ERP Optima okazało się strzałem w dziesiątkę.

Tę opinię podzielają również pracownicy Wavecamper, podkreślając, że trudno nie dostrzec zbieżności: jeden zintegrowany system Comarch ERP Optima – obejmujący sprzedaż, magazyn, kompletację, serwis, rozliczenia, ewidencję czasu pracy i sklep internetowy – działa jak dobrze zaprojektowany kamper: jedno rozwiązanie do wszystkiego.

Skomentuj

Brak komentarzy

Otrzymuj najciekawsze case study, aktualności, nowości produktowe od Comarch ERP prosto na swoją skrzynkę

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza