Comarch ERP XL paliwem napędowym Ecumaster
- Opublikowano
- 4 min czytania

Prowadzenie przedsiębiorstwa to złożony i czasochłonny proces, który czasem może przypominać wyścig. Liczy się każdy detal: precyzja ruchów, szybkość reakcji, optymalizacja zasobów, a w obecnych czasach również niezawodność technologii. W biznesie, podobnie jak w sporcie, konkurencja jest zacięta, a wyzwania pojawiają się na każdym kroku, dlatego kluczowe staje się sprawne zarządzanie i kontrola nad wszystkimi aspektami działalności.
Firma Ecumaster założona w 2009 roku, jest wiodącym producentem systemów zarządzania silnikami dla pojazdów na rynku tuningu i sportów motorowych. Firma odpowiada za projektowanie i produkcję najwyższej klasy sprzętu, który łączy w sobie wyjątkową wydajność z doskonałą wartością, pozostając jednocześnie wszechstronnym i przyjaznym dla użytkownika. Obecnie produkty Ecumaster dystrybuowane są na terenie Europy, ale również do Stanów Zjednoczonych Ameryki, Australii i Azji.
Diagnoza awarii
Tak dynamiczny rozwój i coraz ambitniejsze plany ekspansji wymagały coraz lepszego zorganizowania procesów w firmie. Dotychczasowe rozwiązania sprawdzały się na wcześniejszym etapie działalności, jednak w miarę wzrostu skali operacji zaczęły ujawniać spore ograniczenia. Głównym wyzwaniem były rozproszone bazy danych przechowujące te same informacje czy niewielki zakres integracji i unifikacji danych.
Prowadziło to m.in. do znacznego spowolnienia związanego z koniecznością wielokrotnego weryfikowania:
- rejestracji przyjęć materiałów,
- rejestracji sprzedaży,
- BOM (Bill of Materials),
- danych o towarach,
- braków produkcyjnych.
Aby rozwiązać te problemy i zautomatyzować procesy w firmie, Ecumaster podjęło decyzję o wdrożeniu zintegrowanego systemu Comarch ERP XL. Wdrożenie przebiegło z pomocą Partnera Comarch, firmy CDN-Partner w Krakowie, trwało zaledwie 6 miesięcy i pozwoliło na zastąpienie wielu niesynchronizowanych systemów jednym spójnym rozwiązaniem.
Cel – optymalizacja napędu
Głównym celem wdrożenia Comarch ERP XL była unifikacja danych w całej firmie, czyli stworzenie wspólnego źródła danych. Zmiana systemu miała pozwolić również na automatyzację procesów w firmie, a tym samym całkowitą eliminację ręcznego wprowadzania danych poprzez integrację wszystkich operacji w jednym systemie. Takie działanie zapewniłoby zwiększenie efektywności firmy oraz większą elastyczność i konfigurowalność w systemie Comarch.
Wzrost wydajności = przewaga w wyścigu
Wprowadzenie jednego, spójnego systemu pozwoliło firmie Ecumaster na zunifikowane i zintegrowane repozytorium danych, co przyczyniło się do około 30% poprawy w następujących obszarach:
- polepszenia kontroli nad materiałami i kosztami u podwykonawców,
- zwiększenia wydajności zarządzania procesem produkcyjnym (wzrost wydajności, obniżenie kosztów produkcji),
- zarządzania stanami magazynowymi (eliminacja braków, obniżenie wartości zapasów),
- zmniejszenia zaangażowania pracowników w ręczne wprowadzanie danych.
– Na początku naszej działalności korzystaliśmy z bardzo wielu różnych programów, niestety oznaczało to, że musieliśmy powtarzać te same operacje w różnych systemach. (…) W związku z dynamicznym rozwojem firmy i chęcią skupienia się na naszej działalności zdecydowaliśmy, że konieczne jest wdrożenie bardziej zaawansowanego, zintegrowanego rozwiązania, gdzie naturalnym wyborem okazał się system Comarch ERP XL. Wybór tego rozwiązania był podyktowany bardzo bogatym zakresem funkcji oraz tym, że Comarch nieustannie rozwija oferowany system oraz aktualizuje go zgodnie ze zmieniającymi się przepisami prawa (…) – podsumowuje Wojciech Biliński, członek Zarządu Ecumaster.
Podsumowanie
Wdrożenie Comarch ERP XL w Ecumaster to przede wszystkim integracja różnorodnych procesów, dotychczas rozproszonych po wielu systemach. Zastąpienie ich jednym, centralnym oprogramowaniem znacząco uprościło zarządzanie firmą. Dzięki temu przedsiębiorstwo Ecumaster może teraz poświęcić więcej uwagi pracom rozwojowym i produkcyjnym, przy zachowaniu ścisłej kontroli jakości tak, aby spełnić najwyższe standardy i oczekiwania swoich klientów.
Skomentuj
Brak komentarzy