Kuchniocentryczność – czyli wdrożenie Comarch ERP Optima w firmie LUKE

Wyszukiwarka Google, zapytana, co jest sercem domu, jednoznacznie wskazuje na kuchnię. Skąd takie przekonanie? Czy chodzi o kochającą się rodzinę zgromadzoną przy jednym stole? Ideę okazywania miłości przez jedzenie, dzielenia się pokarmem? Najprawdopodobniej tak. Takie migawki, utrwalające wizerunek kuchni jako centrum rodzinnego mikrokosmosu, dobrze przecież znamy – czy to z telewizyjnych reklam, czy seriali. A co się stanie, gdy kuchnię odrzemy z tego, co czyni ją owym sercem? Zostaną nam meble kuchenne i sprzęt AGD. Mało? Niekoniecznie – przecież kuchnia bez tostera, lodówki, kuchenki, wyciskarki do soków, miksera i okapu nie jest kuchnią.

Lockdown bez zawirowań

Pandemia koronawirusa uświadomiła przedsiębiorcom, że trzeba być przygotowanym na każdą ewentualność, gdyż nie wiadomo, co przyniesie przyszłość. Tak się dobrze złożyło, że firma LUKE z Bielska-Białej jeszcze w 2019 roku wdrożyła system Comarch ERP Optima, dzięki czemu była – jak przyznaje jej kierownictwo – doskonale przygotowana na zawirowania wywołane pandemią i łagodnie przeszła przez okres lockdownu.

W katalogu LUKE znajduje się wszystko to, co zamienia pomieszczenie w mieszkaniu w kuchnię z prawdziwego zdarzenia. Firma oferuje sprzęt AGD i jest autoryzowanym sprzedawcą wielu światowych marek. Dystrybuuje także sprzęt RTV od tak uznanych producentów jak Bang & Olufsen czy JBL. Oprócz tego w sklepie znajduje się studio meblowe oferujące meble na wymiar marek Verle Küchen i Raumplus.

W początkach działalności, gdy firma zajmowała się przede wszystkim hurtową dystrybucją sprzętu RTV AGD, korzystano w niej z systemu Comarch ERP Optima w chmurze. Jednak w połowie 2019 roku firma postanowiła otworzyć sklep internetowy LUKE.PL i wielkopowierzchniowy sklep stacjonarny. Koniecznością – z uwagi na integrację z innymi systemami – stało się przeniesienie instalacji na serwer stacjonarny. W ciągu zaledwie paru dni przed uruchomieniem sklepu przekonfigurowano cenniki i magazyny pod trzy kanały sprzedaży: dystrybucję, sklep internetowy oraz detaliczny, przygotowano instalację, a także opracowano plan wdrożenia. Wszystkim tym zajęła się firma Bilans z Tychów, działająca w branży technologii informatycznych od prawie 30 lat, będąca autoryzowanym partnerem Comarch.

Szybki dostęp do informacji

System Comarch ERP Optima służy do wspierania kluczowych procesów biznesowych w firmie i zarządzania nimi w sposób scentralizowany. Jest systematycznie aktualizowany, co oznacza że jest bieżący nie tylko w zakresie przepisów prawa, ale również w zakresie trendów w technologiach informatycznych. Ma modułową budowę, pozwalającą klientowi dobrać takie elementy, jakie są mu potrzebne. Firma LUKE zdecydowała się na cztery moduły.

Pierwszy z nich – „Handel Plus” – przeznaczony dla firm o rozbudowanej gospodarce magazynowej, wspomaga sprzedaż (poprzez m.in. takie funkcjonalności jak: obsługa paragonów, faktur sprzedaży, zakupu, zaliczkowych i pro forma, obsługa drukarek, kas fiskalnych, skanerów kodów kreskowych) i magazynowanie (wydania i przyjęcia zewnętrzne, przeprowadzanie inwentaryzacji, kontrola stanów magazynowych, rezerwacje, zamówienia), a także zapewnia pełną kontrolę nad procesami logistycznymi. Jest zintegrowany z e-Sklepeme-Sale (do obsługi portali aukcyjnych), czyli umożliwia podbój dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce. W LUKE zainstalowano go na 11 stanowiskach.

Dzięki drugiemu modułowi – „EDI” - bielsko-bialska firma może dynamicznie wymieniać dokumenty ze swoimi partnerami handlowymi. Trzeci – „Serwis” – służy do tworzenia zleceń serwisowych i generowania na ich podstawie dokumentów handlowo – magazynowych. Z kolei za sprawą niezwykle przyjaznego w obsłudze modułu „Analizy BI”  właściciel LUKE może teraz w każdej chwili sprawdzić stopień realizacji planu czy przeanalizować trendy dla każdego z kluczowych wskaźników efektywności. Ta możliwość szybkiego wglądu we wszystkie istotne procesy zachodzące w firmie (sprzedaż, zakupy, księgowość, kadry, płace itd.) skutkuje szybszym podejmowaniem decyzji dotyczących jej funkcjonowania – czas pozyskiwania informacji skrócił się o około 30 procent! – i należy do głównych korzyści płynących z wdrożenia Optimy.

Firma korzysta także z „Biura rachunkowego” – w pełni zintegrowanego z Optimą modułu wspierającego pracę księgowego. 

Pozytywne funkcjonowanie

Obecność w jednym systemie danych ze wszystkich trzech kanałów, czyli trzech różnych lokalizacji (sklep stacjonarny jest w Bielsku-Białej, a dystrybucja hurtowa w Kobiórze), podnosi precyzyjność raportów przygotowywanych przez algorytmy Business Intelligence.  – Każdy z kanałów jest efektywny i ma pełny ogląd sytuacji biznesowej – mówi Dariusz Armatys, kierownik sklepu LUKE.PL.

Interfejs – czytelny i intuicyjny – został dopasowany do wymogów klienta, a praca na nim, dzięki zautomatyzowaniu, ograniczyła ilość pomyłek we wprowadzanych do systemu informacji.

–  Tylko dzięki programowi Comarch ERP Optima tak sprawnie przeszliśmy gwałtowny rozwój firmy i w tej chwili możemy mówić o pełnym sukcesie wdrożenia – podsumowuje Dariusz Armatys.

Skomentuj

Brak komentarzy

Otrzymuj najciekawsze case study, aktualności, nowości produktowe od Comarch ERP prosto na swoją skrzynkę

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza