Od hurtowni po klienta detalicznego – Eurotime integruje sprzedaż w jednym ekosystemie Comarch

Eurotime to przykład przedsiębiorstwa, które potrafi dostosować swoją działalność do zmieniających się okoliczności rynkowych. Firma, która została założona w 1992 roku, rozpoczynała swoją działalność od hurtowej sprzedaży elektroniki oraz zegarków i od początku był to rodzinny biznes. Z czasem zauważono większy potencjał w innym sektorze, zupełnie odmiennym od pierwotnego pola działania. Firma podjęła decyzję o rozwoju w branży bieliźniarskiej, co okazało się trafnym wyborem.

Kręta droga do sukcesu

Przez wiele lat firma zajmowała się wyłącznie sprzedażą hurtową tak, jak robiła to na samym początku. Z czasem Eurotime zaczęło rozwijać swoją działalność poprzez zaangażowanie przedstawicieli handlowych oraz e-handel. Prawie 30 lat po założeniu przedsiębiorstwa, w 2020 roku, Eurotime zdecydowało się na wdrożenie swojego pierwszego systemu od Comarch – Comarch ERP Optima wraz z Comarch e-Sklep w wersji B2B. Taka zmiana znacząco zwiększyło zasięg firmy, umożliwiając handel na terenie całego kraju oraz za granicą. 

Ekspansja firmy trwała i tak Eurotime zdecydowało się na wprowadzenie nowej marki sprzedaży detalicznej online i tak powstała Intymoda. Taki krok wymagał nowoczesnych rozwiązań, dlatego w tym samym roku Eurotime zdecydowało się na rozszerzenie swojej usługi z oferty Comarch – Comarch e-Sklep, lecz tym razem w wersji B2C. Za wdrożenie nowej wersji systemu odpowiadał Partner Comarch – CDNPARTNERS.

Wysokie wymagania

Nowa platforma miała wnieść powiew świeżości do firmy, jednak z uwzględnieniem pierwotnych przyzwyczajeń. Dlatego wśród wymagań Eurotime dotyczących wdrożenia nowych rozwiązań było między innymi:

  • skuteczne połączenie wszystkich procesów B2B i B2C w jedną spójną całość, która miała być obsługiwana przez system jeden system,
  • ustawienie bardzo dużej ilości atrybutów na bardzo dużej ilości towarów,
  • brak konfliktów przy automatycznych synchronizacjach B2B i B2C z systemem.

Rozwiązanie wybrane przez Eurotime, czyli Comarch e-Sklep w wersji B2C, miało ujednolicić proces zakupów tak, aby klient czuł pełną intuicyjność niezależnie od urządzenia, jakim się posługuje, co dzięki kompatybilności również z urządzeniami mobilnymi, utworzyło dodatkowy kanał sprzedażowo-marketingowy. Ponadto sklep internetowy miał być w pełni zoptymalizowany pod wiodące i najpopularniejsze przeglądarki internetowe, a nowoczesny silnik sklepu miał zapewnić bezproblemowe synchronizacje oraz potężne narzędzie do wizualnej modyfikacji strony sklepu. 

Nowocześnie, szybko i intuicyjnie

Dzięki wdrożeniu rozwiązania od Comarch, nowa marka Eurotime mogła zacząć prężne działanie w sieci, gwarantując użytkownikom tylko najlepsze doświadczenia. Wedle zapowiedzi:

  • wprowadzono nowoczesną stronę główną (z podziałem na sekcje, klip video zamiast baneru i rozwijaną sekcję opisującą sklep),
  • utworzono modyfikacje dla uzyskania pełnego RWD we wszystkich sekcjach strony podczas jej przeglądania w formie mobile,
  • ulepszono widoczność cen,
  • wprowadzono modyfikacje na listach produktowych (z podziałem między innymi na kolor czy cenę),
  • zmodyfikowano karty produktu (zmieniono widoczność cen, wyłączono pojawiąjący się atrybut i cały skład surowcowy, uwidoczniono tylko markę i ukryto producenta, umożliwiono wybór koloru i rozmiaru oraz ustawienie odpowiedniej widoczności, dodano 2 nowe sekcje: towary podobne i towary ostatnio oglądane).

Dwa biznesy, jeden system

Tak jak zakładano, w firmie Eurotime udało się połączyć oba systemy z jedną bazą danych obsługiwaną przez jeden system (Comarch ERP Optima). Wdrożenie było szybkie i efektywne, obejmowało kilkadziesiąt tysięcy produktów oraz liczne atrybuty, co pozwoliło nowej marce Eurotime sprawnie i efektywnie rozwinąć skrzydła. Działalność w jednym systemie pozwoliła usprawnić wszystkie procesy zarządzania kanałami sprzedaży online w obu sklepach, co ułatwiło kontrolę i zmniejszyło ilość obowiązków w firmie.

Mimo że handel detaliczny prowadzony jest od niedawna […] sklep już teraz cieszy się dużą popularnością i osiąga znaczące wyniki sprzedażowe, co daje firmie nadzieję na dalszy sukces dzięki wdrożonemu rozwiązaniu – podsumowuje Artur Łacny, właściciel firmy Eurotime.

Podsumowanie

Wdrożenie rozwiązań Comarch okazało się kluczowym krokiem dla Eurotime i otworzyło zupełnie nowy rozdział w historii firmy. Dzięki sprawnemu połączeniu rozwiązań w jeden spójny system, zarządzanie sprzedażą online stało się nie tylko łatwiejsze, ale i znacznie bardziej efektywne. Eurotime, z nową marką Intymoda, szybko zyskało na popularności i generuje znaczące zyski, co potwierdza słuszność podjętych decyzji. To dowód na to, że ryzyko się opłaca, a inwestycja w nowoczesne technologie i elastyczność w biznesie są receptą na sukces, nawet przy tak dynamicznych zmianach działalności marki.

Skomentuj

Brak komentarzy

Otrzymuj najciekawsze case study, aktualności, nowości produktowe od Comarch ERP prosto na swoją skrzynkę

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza