Od hurtowni po klienta detalicznego – Eurotime integruje sprzedaż w jednym ekosystemie Comarch
- Opublikowano
- 4 min czytania

Spis treści:
Eurotime to przykład przedsiębiorstwa, które potrafi dostosować swoją działalność do zmieniających się okoliczności rynkowych. Firma, która została założona w 1992 roku, rozpoczynała swoją działalność od hurtowej sprzedaży elektroniki oraz zegarków i od początku był to rodzinny biznes. Z czasem zauważono większy potencjał w innym sektorze, zupełnie odmiennym od pierwotnego pola działania. Firma podjęła decyzję o rozwoju w branży bieliźniarskiej, co okazało się trafnym wyborem.
Kręta droga do sukcesu
Przez wiele lat firma zajmowała się wyłącznie sprzedażą hurtową tak, jak robiła to na samym początku. Z czasem Eurotime zaczęło rozwijać swoją działalność poprzez zaangażowanie przedstawicieli handlowych oraz e-handel. Prawie 30 lat po założeniu przedsiębiorstwa, w 2020 roku, Eurotime zdecydowało się na wdrożenie swojego pierwszego systemu od Comarch – Comarch ERP Optima wraz z Comarch e-Sklep w wersji B2B. Taka zmiana znacząco zwiększyło zasięg firmy, umożliwiając handel na terenie całego kraju oraz za granicą.
Ekspansja firmy trwała i tak Eurotime zdecydowało się na wprowadzenie nowej marki sprzedaży detalicznej online i tak powstała Intymoda. Taki krok wymagał nowoczesnych rozwiązań, dlatego w tym samym roku Eurotime zdecydowało się na rozszerzenie swojej usługi z oferty Comarch – Comarch e-Sklep, lecz tym razem w wersji B2C. Za wdrożenie nowej wersji systemu odpowiadał Partner Comarch – CDNPARTNERS.
Wysokie wymagania
Nowa platforma miała wnieść powiew świeżości do firmy, jednak z uwzględnieniem pierwotnych przyzwyczajeń. Dlatego wśród wymagań Eurotime dotyczących wdrożenia nowych rozwiązań było między innymi:
- skuteczne połączenie wszystkich procesów B2B i B2C w jedną spójną całość, która miała być obsługiwana przez system jeden system,
- ustawienie bardzo dużej ilości atrybutów na bardzo dużej ilości towarów,
- brak konfliktów przy automatycznych synchronizacjach B2B i B2C z systemem.
Rozwiązanie wybrane przez Eurotime, czyli Comarch e-Sklep w wersji B2C, miało ujednolicić proces zakupów tak, aby klient czuł pełną intuicyjność niezależnie od urządzenia, jakim się posługuje, co dzięki kompatybilności również z urządzeniami mobilnymi, utworzyło dodatkowy kanał sprzedażowo-marketingowy. Ponadto sklep internetowy miał być w pełni zoptymalizowany pod wiodące i najpopularniejsze przeglądarki internetowe, a nowoczesny silnik sklepu miał zapewnić bezproblemowe synchronizacje oraz potężne narzędzie do wizualnej modyfikacji strony sklepu.
Nowocześnie, szybko i intuicyjnie
Dzięki wdrożeniu rozwiązania od Comarch, nowa marka Eurotime mogła zacząć prężne działanie w sieci, gwarantując użytkownikom tylko najlepsze doświadczenia. Wedle zapowiedzi:
- wprowadzono nowoczesną stronę główną (z podziałem na sekcje, klip video zamiast baneru i rozwijaną sekcję opisującą sklep),
- utworzono modyfikacje dla uzyskania pełnego RWD we wszystkich sekcjach strony podczas jej przeglądania w formie mobile,
- ulepszono widoczność cen,
- wprowadzono modyfikacje na listach produktowych (z podziałem między innymi na kolor czy cenę),
- zmodyfikowano karty produktu (zmieniono widoczność cen, wyłączono pojawiąjący się atrybut i cały skład surowcowy, uwidoczniono tylko markę i ukryto producenta, umożliwiono wybór koloru i rozmiaru oraz ustawienie odpowiedniej widoczności, dodano 2 nowe sekcje: towary podobne i towary ostatnio oglądane).
Dwa biznesy, jeden system
Tak jak zakładano, w firmie Eurotime udało się połączyć oba systemy z jedną bazą danych obsługiwaną przez jeden system (Comarch ERP Optima). Wdrożenie było szybkie i efektywne, obejmowało kilkadziesiąt tysięcy produktów oraz liczne atrybuty, co pozwoliło nowej marce Eurotime sprawnie i efektywnie rozwinąć skrzydła. Działalność w jednym systemie pozwoliła usprawnić wszystkie procesy zarządzania kanałami sprzedaży online w obu sklepach, co ułatwiło kontrolę i zmniejszyło ilość obowiązków w firmie.
– Mimo że handel detaliczny prowadzony jest od niedawna […] sklep już teraz cieszy się dużą popularnością i osiąga znaczące wyniki sprzedażowe, co daje firmie nadzieję na dalszy sukces dzięki wdrożonemu rozwiązaniu – podsumowuje Artur Łacny, właściciel firmy Eurotime.
Podsumowanie
Wdrożenie rozwiązań Comarch okazało się kluczowym krokiem dla Eurotime i otworzyło zupełnie nowy rozdział w historii firmy. Dzięki sprawnemu połączeniu rozwiązań w jeden spójny system, zarządzanie sprzedażą online stało się nie tylko łatwiejsze, ale i znacznie bardziej efektywne. Eurotime, z nową marką Intymoda, szybko zyskało na popularności i generuje znaczące zyski, co potwierdza słuszność podjętych decyzji. To dowód na to, że ryzyko się opłaca, a inwestycja w nowoczesne technologie i elastyczność w biznesie są receptą na sukces, nawet przy tak dynamicznych zmianach działalności marki.
Skomentuj
Brak komentarzy