Analityka Danych w branży Retail

Jak wykorzystać narzędzia BI w branży Retail, aby zwiększyć przewagę konkurencyjną firmy?

Dane uznawane są obecnie za jedno z najważniejszych paliw w kontekście wzmocnienia innowacyjności, lepszego marketingu oferowanych produktów, czy poprawienia procesu obsługi klientów. W ostatniej dekadzie spektakularnie wzrosło znaczenie wnioskowania i podejmowania kluczowych decyzji w oparciu o systemy informatyczne. Oprogramowanie IT w sposób bardziej zorganizowany, szybszy i efektywny przetwarza duże ilości informacji, wyciągając z ich ogromu najistotniejsze wskaźniki, by w przystępny sposób podsuwać je decydentom. Wielu analityków branżowych traktuje dane jako ważne aktywa każdej świadomej firmy. 

Jak zatem mądrze zarządzać zebranymi danymi przekładając je na lepsze wyniki finansowe przedsiębiorstwa? Z jakich narzędzi BI skorzystać, aby efektywniej zarządzać swoim biznesem?

Pobierz ebook

Ebook Analityka Danych W Branży Retail

Pobierz nowy e-book o analityce danych w branży Retail i dowiedz się więcej o:

  • Najważniejszych obszarach analiz, które pozwalają na zrozumienie zapotrzebowań i zachowań klientów, umożliwiając podejmowanie mądrzejszych decyzji biznesowych.
  • Kluczowych wskaźnikach efektywności, takich jak wskaźnik kosztu obsługi klienta, czy wskaźnik zwrotu z inwestycji, które pozwalają na monitorowanie i ocenę efektywności działań sprzedażowych.
  • Procesie budowania pełnego obrazu Klienta jako niezbędnej umiejętności do osiągnięcia sukcesu w sprzedaży. Jak dzięki danym można zrozumieć zachowania klientów, ich preferencje i potrzeby, dostosowując ofertę firmy do oczekiwań rynkowych, zwiększając tym samym sprzedaż?
  • Roli controllingu w branży Retail, zgłębiając jak ważne jest prowadzenie efektywnego zarządzania kontrolnego oraz jakie korzyści wynikają z jego stosowania?

W e-booku zwracamy także uwagę na rolę sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w procesie angażowania klientów i zwiększania sprzedaży. Dowiedzą się Państwo także, jak wykorzystać wspomniane technologie w branży Retail, poprawiając wyniki sprzedaży.

Rola raportowania w branży Retail – najważniejsze obszary analiz

Najważniejszym ogniwem dla większości platform sprzedażowych są dane o użytkownikach, które są zbierane i przetwarzane w toku działalności przedsiębiorstwa, napędzając biznes. 

Za pomocą nowoczesnych algorytmów pozwalają one lepiej profilować ofertę do wymagań i preferencji konkretnych grup użytkowników. Z punktu widzenia menedżerów są szczególnie istotne dla poprawnego działania systemów analitycznych klasy Business Intelligence, umożliwiając wczesne identyfikowanie pojawiających się trendów, szybsze reagowanie na problemy, a przede wszystkim kompleksowe analizowanie procesów i monitorowanie najważniejszych syntetycznych wskaźników obrazujących kondycję biznesu.

Dane kluczem do sukcesu 

Jakie dane w kontekście Klientów z branży Retail są szczególnie interesujące dla przedsiębiorców?

  • demograficzne (płeć, wykształcenie),
  • geograficzne (miejsce zamieszkania, lokalizacja ulubionego sklepu, miejsce dokonywania zakupów),
  • preferencje zakupowe (ulubione marki, kategorie produktów wyszukiwane najczęściej),
  • częstotliwość zakupów (jak często i kiedy decyduje się na kupno),
  • kanały sprzedaży (urządzenia mobile vs web, czy Klient preferuje zakup online, czy woli stacjonarny sklep), 
  • kontekst (skąd Klient trafił do naszego sklepu),
  • transakcje i historia zakupowa (jakie produkty Klient kupował u nas wcześniej),
  • odejścia i porzucone koszyki,
  • social media (aktywność, polubione strony, zainteresowania, reakcje),
  • odpowiedzi na kampanie marketingowe,
  • lojalność (punkty zdobywane i wymieniane na nagrody)

Systemy Business Intelligence
w analityce danych

Narzędzia klasy Business Intelligence pozwalają między innymi na wykrywanie trendów i anomalii, analizę efektywności, identyfikację szans i zagrożeń oraz optymalizację procesów biznesowych. Systemy te pozwalają na zbieranie i analizowanie danych z różnych źródeł, w tym z systemów ERP, CRM, czy platform lojalnościowych, a także zewnętrznych źródeł takich jak media społecznościowe, raporty branżowe oraz dane od agencji marketingowych. Dzięki temu menedżerowie i analitycy biznesowi mają lepszy wgląd w sytuację firmy i są w stanie podejmować bardziej trafne i efektywne decyzje.

Zespół specjalistów Comarch, bazując na doświadczeniu zgromadzonym podczas realizacji wielu analitycznych projektów, zarówno krajowych i zagranicznych zapewnia kompleksowe wdrożenie rozwiązania Business Intelligence, obejmujące budowanie obszarów analitycznych oraz raportów dedykowanym działom finansowym.

Potrzebujesz oprogramowania do analizy danych finansowych?


Pobierz darmowy e-book i zapoznaj się z rozwiązaniami Business Intelligence dedykowanymi controllingowi danych w branży Retail.

Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy określające warunki wysyłania niezamówionych informacji handlowych i marketingu bezpośredniego pocztą elektroniczną, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą mailowo. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy określające warunki marketingu bezpośredniego na telefon, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą telefonicznie. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

Na podstawie tej zgody Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez spółki z grupy Comarch w celu wysyłki newslettera. Możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed cofnięcia zgody. Prosimy o Twoją zgodę przede wszystkim z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych. Twoja zgoda jest równoznaczna z akceptacją otrzymywania na wskazany adres e-mail zawartych w naszym newsletterze niezamówionych komunikatów marketingu bezpośredniego i korzystania do tego celu z środków porozumiewania się na odległość. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza