Handel i magazyn

Comarch ERP Altum został zaprojektowany tak, aby kompleksowo obsługiwać i usprawniać wszystkie procesy handlowo-magazynowe w firmie, bez względu na specyfikę jej działania. Dodatkowo, dzięki możliwości prowadzenia wielu firm w jednym systemie, obszar handel-magazyn dla każdego przedsiębiorstwa prowadzony jest niezależnie.

W Comarch ERP Altum przedsiębiorstwo ma również możliwość prowadzenia wielokanałowej sprzedaży w jednym systemie: uruchomienie sklepu internetowego (Comarch e-Sklep), prowadzenie sprzedaży na darmowym portalu wszystko.pl, obsługa kontrahentów w modelu B2B (Comarch B2B), mobilna sprzedaż (Comarch Mobile Zarządzanie oraz Comarch Mobile Sprzedaż).

Comarch ERP Altum to nie tylko pomoc w obsłudze standardowych procesów handlowych-magazynowych, ale przede wszystkim automatyzacja rutynowych czynności. Dzięki narzędziom BPM, można całkowicie lub częściowo zautomatyzować procesy: przyjmowania i zamawiania towarów, oferowania oraz realizacji zamówień, czy przydzielania rabatów i obsługi reklamacji.

  • Zarządzanie artykułami i kontrahentami
  • Zorganizowana obsługa dokumentów

Comarch ERP Altum dzięki zastosowanym rozwiązaniom, pozwala obsługiwać sprzedaż niestandardowych produktów. Jest to możliwe dzięki wprowadzonym funkcjonalnościom takich jak m.in.:

Wielocechowość. Jak to działa? Właściciel sklepu odzieżowego dla każdego rodzaju spodni, może określić ich rozmiar, kolor, rodzaj (slim, regular itd.) a nawet materiał, z którego zostały wykonane.

Artykuły powiązane. Jak to działa? Klient kupuje armaturę w sklepie, system informuje sprzedawcę o możliwości zaoferowania kleju oraz fugi.

Typy i jednostki miar. Jak to działa? Firma jubilerska kupuje kruszce a następnie sprzedaje własną biżuterię. Użytkownik może określić bardzo precyzyjną wagę zarówno kruszcu jak i biżuterii.

Kategorie i grupy podziałów. Jak to działa? Firma może podzielić swoich Klientów ze względu na województwa, wielkość firmy, branże itd. W ramach każdej kategorii można tworzyć grupy, np. wielkość firmy: duże, średnie, małe przedsiębiorstwa. 

Zarządzanie dokumentami handlowo-magazynowymi w Comarch ERP Altum to m.in.:

Pełna obsługa procesów sprzedażowo-zakupowych, od zapytania ofertowego, poprzez ofertę, zamówienie, paragon, aż po wystawienie faktury i wysłanie dokumentów na skrzynkę mailową kontrahenta.

Przejrzyste zarządzanie wszystkimi procesami logistycznymi, dzięki kompletnemu zakresowi dokumentów magazynowych, związanych z przyjmowaniem, wydawaniem czy przesuwaniem towarów pomiędzy magazynami oraz obsługą rozbieżności w dostawach.

Obsługa transakcji wewnątrzwspólnotowych, możliwość ewidencji i rozliczania faktur zaliczkowych, prowizyjnych oraz proforma.

Obsługa całego procesu reklamacji w podziale na etapy: od przyjęcia artykułu po uznanie reklamacji i wydanie nowego towaru.

Możliwość prowadzenia transakcji w walutach obcych.

Tworzenie dokumentów na bazie innych dokumentów eliminując tym samym wielokrotne wprowadzanie tych samych danych, np. przekształcanie zamówienia sprzedaży w fakturę.

Dostęp do informacji z urządzeń mobilnych z możliwością przeprowadzenia pełnego procesu zamówienia towarów w siedzibie u Klienta.

Polityka cenowa i rabatowa

Comarch ERP Altum z uwagi na swoje przeznaczenie – obsługa niestandardowych procesów oraz dostosowanie do indywidualnych potrzeb firmy, pozwala na wykorzystanie kombinacji różnych typów cen, cenników oraz typów rabatów. Do najważniejszych funkcji należą m.in.:

  • Wielofirmowość (odrębna polityka cenowo-rabatowa dla każdej z firm oraz oddziałów)

Jak to działa? Dwa przedsiębiorstwa wchodzące w skład holdingu, prowadzą dwie różne działalności. Przedsiębiorstwo A sprzedaje sprzęt RTV/AGD, natomiast przedsiębiorstwo B – materiały budowlane, obie firmy prowadzą niezależną politykę cenowo-rabatową w jednym systemie, niewidoczną dla obu jednostek.

  • Cenniki i rabaty progowe

Jak to działa? Firma ustala, że gdy Klient złoży zamówienie na minimum 10 kompletów opon zimowych, otrzyma cenę 40 zł niższą, przy zakupie minimum 20 kompletów - 70 zł taniej itd.

  • Bony (różne rodzaje bonów i kart podarunkowych)

Jak to działa? Klient otrzymał szafę w innym kolorze niż zamawiał. W ramach rekompensaty za pomyłkę, firma przekazuje Klientowi bon w wysokości 50 zł do wykorzystania w sklepie w ustalonym terminie.

Kompletne zarządzanie sieciami franczyzowymi

W Comarch ERP Altum przedsiębiorstwa prowadzące swoją działalność w oparciu o własną sieć franczyzową, mogą zarządzać wszystkimi podległymi jednostkami w jednym systemie. Comarch ERP Altum obsługuje sieci franczyzowe o różnej specyfice działania, wykorzystujących różne systemy rozliczeń z franczyzobiorcami.

Jak to działa? Platforma dzięki narzędziom Business Intelligence umożliwia m.in. analizę wyników sprzedaży w podziale m.in. na: punkty sprzedaży, produkty, regiony, pozwala również mierzyć efektywność kampanii marketingowych. Comarch ERP Altum umożliwia kompletną obsługę logistyczną i sprzedażową pomiędzy centralą a jednostkami franczyzowymi, którą można częściowo lub całkowicie zautomatyzować, dzięki narzędziom BPM.

Gospodarka Magazynowa i zarządzanie zapasami

Dzięki możliwości prowadzenia wielu przedsiębiorstw w jednym systemie, Comarch ERP Altum pozwala tworzyć odrębne i niezależne systemy logistyczne dla każdej z firm. Logistyka w Comarch ERP Altum to m.in.:

Kontrola stanów magazynowych

Jak to działa? Dla magazynu A ustalono ilość minimalną 4 sztuki. Na magazynie A zostały na stanie 2 lodówki, system automatycznie zamawia brakujący towar wysyłając odpowiednie dokumenty do dostawcy. Następnie dostawca dostarcza towar, a system automatycznie przyjmuje dostawę na magazyn.

Obsługa konsygnacji

Jak to działa? Sieć franczyzowa sprzedaje obuwie. Towar znajdujący się na magazynie franczyzobiorcy należy do właściciela sieci (franczyzodawcy), a franczyzobiorca otrzymuje prowizje za sprzedaż obuwia.

Zarządzanie opakowaniami

Jak to działa? Sieć handlowa przyjmuje codziennie tysiąc perfum. Produkty najpierw trafiają na magazyn główny a potem wysyłane są do sklepów. Aby uniknąć codziennego liczenia, perfumy pakowane są w paczki po 100 szt. Paczki posiadają własne kody kreskowe, co pozwala szybko przyjąć, rozliczyć i przesłać perfumy do wszystkich sklepów unikając pomyłek.

Comarch WMS - magazyn wysokiego składowania

Comarch WMS to system do zarzadzania magazynem wysokiego składowania. Umożliwia zarządzanie oraz realizowanie dyspozycji magazynowych. Współpraca z systemem Comarch ERP Altum odbywa się na poziomie dokumentów magazynowych, które z sytemu są przekazywane do realizacji w Comarch WMS. Realizacja dyspozycji magazynowych odbywa się bezpośrednio w Comarch WMS w oparciu o zbudowaną strukturę magazynu, ustawione algorytmy zarządzania oraz przydzielone dyspozycje.

Comarch WMS składa się z dwóch aplikacji – Comarch WMS Zarządzanie oraz Comarch WMS Magazynier, które razem umożliwiają kompleksową obsługę magazynu wysokiego składowania.

Więcej >>

Terabajt dla biznesu za darmo

Promocja: IBARD bez opłat przez rok dla klientów Comarch ERP. Comarch IBARD to dysk chmurowy, który pozwala zadbać o bezpieczeństwo danych w firmie, dzięki automatycznym backupom baz danych, czy bezpiecznej wymianie plików.

Szczegóły promocji

Zainteresowany
zakupem?

System Comarch ERP Altum dostępny jest poprzez sieć Partnerów Comarch

Partnerzy Comarch 

Kontakt

Chcesz wiedzieć więcej?
Potrzebujesz porady w doborze produktów?

 

Określ swoje potrzeby biznesowe.
My zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.

Zadaj pytanie