Business Intelligence dla Retail

Rozwiązania Business Intelligence w sektorze sprzedaży detalicznej wykorzystywane są przede wszystkim do wyznaczania strategii ekspansji rynkowej, optymalizacji procesu sprzedaży produktów oraz ich ewidencji a także rozpoznawania potrzeb klientów. Dzięki wsparciu sprzedaży detalicznej narzędziami analitycznymi, firma podejmuje trafne decyzje na różnych szczeblach organizacji czego efektami są: budowa mocnej pozycji na wymagającym rynku, rozwój biznesu, wzrost sprzedaży przy jednoczesnej minimalizacji ponoszonych kosztów a także zwiększenie zadowolenia klientów. 

Analiza Sprzedaży

Jednym z najważniejszych elementów raportowania w każdej firmie jest analiza sprzedaży. Business Intelligence wspiera wszystkie zasadnicze aspekty tego obszaru takie jak: marketing, merchandising, logistyka, czy finanse. Wszystkie dane dotyczące sprzedaży gromadzone są w jednym miejscu, z którego można dokonać pomiaru wydajności sprzedaży w sieci, rotacji zasobów, wskaźników KPI odnoszących się do sprzedaży detalicznej, marży i kampanii marketingowych. Również dzięki monitorowaniu sprzedaży w różnych aspektach takich jak np. kanał dystrybucji, rodzaj produktu lub usługi, region geograficzny, okres czasu możliwe jest wygenerowanie raportów prezentujących trendy sprzedaży. W efekcie łańcuch dostaw zostaje zoptymalizowany, wzrasta koncentracja na kliencie i jego potrzebach, rozwija się ogólna strategia rozwoju firmy a rentowności firmy ulega polepszeniu. 

Rozwiązanie BI skoncentrowane na kliencie

Klient to centralny czynnik zainteresowania każdej organizacji działającej w branży Retail.  W każdym rozwijającym się przedsiębiorstwie kluczowe jest zrozumienie klienta, poznanie jego zachowań, preferencji oraz stylu życia jak również powszechnych wzorców występujących w różnych grupach klientów. Dzięki zastosowaniu narzędzi analitycznych Business Intelligence w kontekście klienta wzrasta lojalność i zadowolenie konsumentów poprzez lepsze dopasowanie do ich potrzeb. Spośród wielu zalet platformy BI, poniżej przedstawione są te, które powiązane są bezpośrednio z klientami:

  • Lepsze zrozumienie klienta i jego potrzeb w podejściu omnichannel,
  • Wzrost wskaźników odzewu na kampanie marketingowe,
  • Przewidywanie możliwości w zakresie cross i up-sellingu,
  • Wzrost częstotliwości i wartości sprzedaży,
  • Przewidywanie przyszłego zapotrzebowania na produkty,
  • Podniesienie poziomu utrzymania klientów i zmniejszenie poziomu ich utraty,
  • Spersonalizowane oferty, system mailingowy i nagrody przyczyniające się do lepszego nastawienia klientów.

Kompleksowa platforma Comarch BI dla branży Retail

Comarch Business Intelligence jest systemem integrującym oraz agregującym rozproszone dane firmy oraz przekształcającym je w wartościową wiedzę na temat działalności Twojego biznesu w warunkach złożonego i ciągle zmieniającego się środowiska sprzedaży detalicznej.  

Comarch BI Point to zintegrowana z Comarch Retail aplikacja Comarch Business Intelligence dostępna za pomocą przeglądarki internetowej, która skierowana jest do kadry zarządzającej, analityków jak i działu controllingu w przedsiębiorstwie. Jest to narzędzie służące do raportowania i analizy dzięki któremu zapewniony jest ciągły dostęp do danych za pomocą odpowiednich mechanizmów takich jak raporty czy dashboardy zawierające mnogość form wizualizacji jak np.: wskaźniki, wykresy, tabele, mapy. Dzięki skierowaniu szczególnej uwagi na prostotę obsługi, eleganckie formy graficzne oraz dostępność na różnych urządzeniach powstało narzędzie intuicyjne oraz przyjazne dla użytkownika, którego obsługa nie wymaga zaawansowanej wiedzy informatycznej

Poniżej przedstawiony jest skrótowy przegląd korzyści jakie zapewnia Comarch BI:

  • Lepszy wgląd w finanse i operacje firmy,
  • Dostęp do bieżących danych z dowolnego miejsca na świecie
  • Możliwość korzystania na urządzeniach mobilnych dzięki responsywnemu designowi
  • Dzielenie się analizami z innymi użytkownikami aplikacji
  • Usprawniony proces podejmowania decyzji,
  • Natychmiastowe wyniki dzięki funkcjonalność ad-hoc,
  • Automatyzacja raportowania  i analizy danych,
  • Zmniejszenie kosztów analiz i oszczędność czasu,
  • Weryfikacja skuteczności strategii firmy.

BI Point to narzędzie ciągle rozwijane i udoskonalane. Średnio co pół roku na rynku pojawia się nowa wersja platformy zawierająca ulepszenia oraz dodatkowe funkcjonalności.

Niewątpliwie dzięki możliwościom jakie daje moduł Business Intelligence proces analizowania danych na różnych płaszczyznach działalności firmy zostanie usprawniony czego efektem jest nie tylko oszczędności czasu oraz lepszy przepływ informacji ale także korzystniejsze wyniki finansowe osiągane w ramach działalności przedsiębiorstwa z branży retail. 

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza