Od kilku miesięcy miłośnicy klubu sportowego Cracovia mogą kupować pamiątki oraz gadżety w oficjalnym sklepie internetowym klubu. Koszulki, futbolówki, szaliki, czapeczki – cały asortyment, który znajdował się w ofercie sklepu stacjonarnego, jest już dostępny w firmowym e-sklepie tego najstarszego klubu sportowego w Polsce.

Sklep został zbudowany na bazie rozwiązania Comarch e-Sklep. Klienci za pośrednictwem platformy mogą składać zamówienia, dokonywać płatności, a w przypadku gdyby towar nie spełniał ich oczekiwań, w łatwy sposób zwrócić lub wymienić zakupione akcesoria. Comarch e-Sklep jest optymalnie przygotowany pod wymogi ustawy o prawach konsumenta, a także spełnia wszelkie wymagane normy jakości.

E-sklep Cracovii został wysoko oceniony przez firmę Trusted Shops, która zajmuje się certyfikacją sklepów internetowych pod względem ich jakości. Tuż przed rozpoczęciem kolejnego sezonu Ekstraklasy analitycy przeprowadzili badanie sklepów internetowych klubów piłkarskich z polskiej ligi. Najlepiej w rankingu wypadł właśnie e-sklep Cracovii, zdobywają 39 punktów na 45 możliwych.

Comarch e-Sklep to narzędzie, które służy do prowadzenia sprzedaży internetowej zarówno detalicznej, jak i hurtowej.. Oferowany jest w wersji stacjonarnej oraz w chmurze. Zastosowanie technologii RWD pozwala na dostęp do sklepu oraz do panelu administracyjnego z każdego urządzenia (komputer, tablet, telefon komórkowy). Główne zalety platformy to przede wszystkim integracja z systemami Comarch ERP, łatwość w zarządzaniu wyglądem sklepu, funkcjonalność zgodna z oczekiwaniami rynku (np. program lojalnościowy, moduł reklamacji, rabaty i promocje, etc.), pakiet dodatków uwzględniający szereg rabatów oraz darmowych usług. Dodatkowo mechanizm jest dostosowany do przeprowadzania transakcji zgodnie z obowiązującymi zapisami ustawy o prawach konsumenta mówi Tomasz Gutkowski, product manager Comarch e-commerce.

Zakupy w sklepie internetowym Cracovii są proste i intuicyjne. Integracja z systemem Comarch ERP Optima pozwala na szybką synchronizację zamówień i danych o klientach. Produkty podzielone są na kilka kategorii, m.in. akcesoria piłkarskie i hokejowe, stroje meczowe, zestaw kibica, odzież oraz własny nadruk. Na kartach znajdują się pełne opisy towarów wraz z ceną oraz informacją o dostępności. Po wyborze produktu trafia on do koszyka. Do dyspozycji kupujących dostępna jest również wyszukiwarka. Zakupione produktu są wysyłane przesyłką kurierską zaraz po zaksięgowaniu wpłaty. Mechanizm Comarch e-Sklep umożliwia realizację płatności za pośrednictwem serwisu PayU lub wykonując tradycyjny przelew bankowy. Istotnym wyróżnikiem oferty sklepu jest możliwość spersonalizowania wybranej koszulki poprzez dodanie swojego nazwiska lub dowolnego napisu, który będzie nadrukiem na koszulce.

Chcieliśmy stworzyć nowy kanał sprzedaży, dołożyliśmy wszelkich starań, aby ścieżka zakupowa była jak najbardziej przyjazna dla użytkownika. Cracovia posiada wielu kibiców w innych miastach oraz za granicą. Sklep internetowy ułatwia im dokonywanie zakupów produktów z motywami naszego klubu, to ważne, że dzięki temu mogą oni identyfikować się z klubem, a odległość nie stanowi żadnej przeszkody. – mówi Maciej Czupryna, Dyrektor ds. Handlu, MKS Cracovia SSA. Przy wyborze dostawcy rozwiązania kierowaliśmy się również komfortem oraz wygodą naszych fanów. Comarch e-Sklep, podobnie jak nasza platforma sprzedaży internetowej, przeszedł pozytywnie audyt przeprowadzony przez Trusted Shops, otrzymując wiodący znak jakości sklepów internetowych w Europie. To oznacza, że nasi klienci korzystają z narzędzia umożliwiającego w pełni bezpieczne zakupy on-line dodaje Maciej Czupryna.

Comarch e-Sklep otrzymał certyfikat jakości Trusted Shops w 2015 roku. Znak jakości przyznawany jest po kompleksowej kontroli przeprowadzonej przez ekspertów prawnych. Obsługa klienta oparta na najlepszych rozwiązaniach oraz zabezpieczeniu finansowym zakupów to elementy charakteryzujące sklepy internetowe godne zaufania. Z rozwiązania  Comarch korzysta już ponad tysiąc sklepów internetowych w Polsce, Niemczech i we Francji.

Proces wdrożenia trwał zaledwie 3 miesiące. W trakcie instalacji oraz tuż po niej pracownicy Cracovii, odpowiedzialni za obsługę e-sklepu otrzymali również profesjonalne wsparcie techniczne i konsultingowe od inżynierów Comarch.   

W najbliższym czasie Cracovia planuje rozbudowę systemu sprzedaży internetowej i pracuje nad integracją e-sklepu z programami księgowymi.