Tak jak telefon przestał służyć wyłącznie do prowadzenia rozmów, tak stacje benzynowe przestały być miejscem służącym wyłącznie do tankowania paliwa. W coraz mniejszym stopniu są też miejscem sprzedaży części eksploatacyjnych do samochodów – ich obecność na półkach maleje proporcjonalnie do zainteresowania ich kupnem. Poszerza się natomiast oferta spożywcza (duża popularność alkoholu) i gastronomiczna – z każdym miesiącem przybywa stacji przypominających osiedlowe sklepy spożywcze i małe bistra. 

Rynek gastronomiczny rozwija się w Polsce dynamicznie, co wyjaśnia obecność i popularność produktów spożywczych na stacjach benzynowych. Ale to nie jedyne powody – stacje benzynowe chcą zachęcić klientów, by ci spędzili u nich jak najwięcej czasu i skorzystali z oferty, np. podczas ładowania auta elektrycznego. Biorąc pod uwagę intensywny rozwój przemysłu motoryzacyjnego takich klientów będzie przybywać.

Jak zmniejszyć ilość błędów?

Elta Polska od początku swojej działalności, czyli od 2004 roku, zajmuje się dystrybucją akcesoriów samochodowych Lucas – żarówek, akumulatorów, wycieraczek i autoelektroniki (od 2006 ma wyłączność na ich sprzedaż). Ale oprócz tego jest też wyłącznym dystrybutorem produktów Pierre Baguette: bagietek, panini, kanapek, przygotowywanych z wysokiej jakości wędlin, serów, warzyw oraz świeżo wypiekanego pieczywa, zaopatruje w nie ponad 2500 stacji Orlen, BP, CircleK, Moya realizując dostawy 3 razy w tygodniu (Elta rozwija także sprzedaż produktów „ultra fresh” – niemrożonych, krótkoterminowych). 

Ideą firmy jest częste i regularne dostarczanie produktów. Ponieważ otrzymuje ona około 1000 zleceń dziennie od wielu drobnych, rozsianych po całym kraju klientów, nietrudno sobie wyobrazić, jak dużym wyzwaniem było przyjmowanie wielopozycyjnych zamówień drogą mailową i telefoniczną, jak to miało miejsce przed wdrożeniem platformy Comarch B2B. Zwłaszcza że ręczne wprowadzanie ich do systemu nierzadko wiązało się z nieprawidłowościami – np. powielonymi zamówieniami. A przecież w przypadku branży, w której produkty mają krótki termin ważności, błędy oznaczają straty. 

Przyspieszenie obsługi klienta

Od wdrożenia Comarch B2B, za co odpowiedzialna była firma T-Matic Grupa Computer Plus, wprowadzaniem danych zajmują się już nie pracownicy Elty, ale sami kontrahenci – każdy z nich może dokonać weryfikacji zamówienia, sprawdzić stopień jego realizacji czy swoje zobowiązania. W rezultacie proces przyjmowania zamówień został przyspieszony o 70 proc., a liczba błędów przy tym popełnianych spadła o 45 proc. Pracownicy mogą się więc zajmować obsługą innych dokumentów handlowych. 

Interfejs Comarch B2B jest nowoczesny i łatwy w obsłudze (jego wygląd można zmodyfikować). Na ekranie startowym, oznaczonym logo Pierre Baguette, Elta może umieścić dowolną wiadomość, którą chce przekazać kontrahentom, np. o zmianie adresu siedziby. Z kolei po zalogowaniu się do platformy, klient otrzymuje informację o aktualnych promocjach. Towary można dodawać do różnych koszyków (z takimi samymi lub różnymi adresami wysyłkowymi). 

Aby dostosować platformę Comarch B2B do specyfiki firmy w oprogramowaniu wprowadzono określone modyfikacje: widoczność asortymentu została uzależniona od grupy, do której przypisany jest klient, zablokowano wyświetlanie asortymentu z zerowymi cenami, a także zautomatyzowano obsługę zwrotów towaru. Ponadto – jeśli w danym dniu klient złoży drugie zamówienie, to system poinformuje go o tym stosownym komunikatem i spyta, czy na pewno chce je złożyć. Natomiast po wylogowaniu się z platformy koszyk zostanie automatycznie wyzerowany. Wprowadzono też blokadę małych, niespełniających minimum logistycznego, zamówień. W efekcie wdrożonych zmian liczba ponoszonych strat zmalała o 10 proc. 

Co ciekawe, odejście od systemu składania zamówień mailowo i telefonicznie, i wynikające z tego oddelegowanie pracowników do innych zadań, umożliwiło poszerzenie asortymentu i grona klientów – bez powiększania zespołu.

Dzięki wdrożeniu Comarch B2B realizacja codziennych zadań w firmie Elta stała się szybsza i mniej narażona na pojawienie się błędów.

Dowiedz się więcej o Comarch B2B 

Skomentuj

Brak komentarzy

Otrzymuj najciekawsze case study, aktualności, nowości produktowe od Comarch ERP prosto na swoją skrzynkę

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza