Automatyzacja i kontrola zleceń serwisowych w Comarch ERP Enterprise
Od prostych napraw po kompleksowe usługi konserwacyjne – każdy serwis ma swoje specyficzne cechy. Aby sprostać różnorodnym wymaganiom, przedsiębiorstwa potrzebują narzędzi, które zapewnią pełną kontrolę nad procesami serwisowymi.
Mogą one dotyczyć zleceń świadczonych na zewnątrz firmy np. serwis własnych produktów w ramach obsługi posprzedażowej i gwarancyjnej oraz zleceń wewnętrznych, prowadzonych w obrębie przedsiębiorstwa (np. serwis parku maszyn). System Comarch ERP Enterprise obsługuje oba z wymienionych scenariuszy.
W ramach działania systemu możliwe jest zarządzanie zleceniami serwisowymi:
- Tworzenie zleceń serwisowych ręcznie i automatycznie na podstawie zgłoszeń serwisowych lub planowanych przeglądów technicznych,
- Przypisywanie pracowników odpowiedzialnych za konkretne zgłoszenia serwisowe.
Comarch ERP Enterprise umożliwia także planowanie zleceń serwisowych:
- Automatyzację przeglądów technicznych w oparciu o zdefiniowane cykle lub wskaźniki,
- Planowanie realizacji zleceń serwisowych i eskalacji w oparciu o ich priorytety,
- Obliczanie planu prac serwisowych dla wybranego okresu.
System pozwala też na monitoring i kontrolę zleceń serwisowych:
- Dostęp do historii każdego zlecenia serwisowego,
- Ewidencję obiektów serwisowych i materiałów serwisowych,
- Monitorowanie wskaźników wyzwalających przeglądy serwisowe,
- Ewidencję i raportowanie powodów zleceń serwisowych np. napraw gwarancyjnych,
- Raportowanie materiałów serwisowych i czasu realizacji zlecenia serwisowego.
Możliwe jest również tworzenie umów serwisowych:
- Rejestracja umów serwisowych,
- Rozliczanie umów serwisowych.
Comarch ERP Enterprise pozwala także realizować zlecenia serwisowe:
- Realizacja zleceń serwisowych w oparciu o plan zadań serwisowych i zestawienia materiałowe,
- Automatyczne generowanie zleceń serwisowych,
- Śledzenie statusów zleceń serwisowych,
- Automatyzacja wydawania artykułów niezbędnych do wykonania zadania serwisowego.