Comarch Mobile Sprzedaż skleił kolejne procesy w Bripoxie

Główną siłą napędową firmy handlowej są oczywiście handlowcy działający w terenie, którzy aktywnie szukają nowych klientów, zbierają zamówienia i dbają o wygląd ekspozycji w sklepach. W takiej firmie jak Bripox, która jest wyłączonym dystrybutorem klejów urugwajskiego producenta Fenedur na rejon Polski i ma w ofercie marki: Kropelka, Poxipol, Poxilina, Ośmiorniczka i TADAM, wszystkie procesy sprzedażowe powinny być sklejone jak najlepszym klejem. Tak jednak nie było i stąd zwrócenie się do firmy Comarch o pomoc w uporządkowaniu niektórych działań.

Bripox korzysta z rozwiązań Comarch ERP już od kilku lat. Najpierw dzięki pracy konsultantów z firmy Prospeo, partnera wdrożeniowego Comarch ERP, zaimplementowano system Comarch ERP XL, a następnie wykorzystano chmurowe rozwiązania Comarch BI Point. O tej współpracy pisaliśmy TUTAJ. Wreszcie przyszedł czas na kolejny etap - wdrożenie Comarch Mobile Sprzedaż. Wdrożeniem zajął się partner Comarch – firma Prospeo.

Trudności z analizą efektów działań sprzedażowych

Główny problem Bripoxu stanowiło zróżnicowane oprogramowanie mobilne, którego używano do tej pory. Powodowało to, że firma korzystała z oddzielnego programu do rejestracji ankiet oraz oddzielnego do obsługi sieci mobilnej sprzedaży. Dodatkowo dane z programów mobilnych musiały być ręcznie wprowadzane do programu sprzedażowego i analitycznego.

Należy w tym miejscu wspomnieć o oczekiwaniach kadry zarządzającej, które trudno było spełnić w związku z brakiem danych:

  • zarząd z Urugwaju potrzebuje dokonać analiz ankiet przeprowadzonych przez przedstawicieli handlowych u klientów,
  • kierownictwo w Polsce wymaga raportów z realizacji planów sprzedażowych i ocenia działania sprzedażowe,
  • kierownicy regionów życzą sobie dostępu do stanów wierzytelności klientów podległych im przedstawicieli handlowych.

Brak jednolitego raportu z wizyt handlowych przekładał się na zmniejszenie efektywności działań Bripoxu. Wdrożenie Comarch Mobile sprawiło, że dostarczenie kierownictwu danych, których oczekują stało się dużo prostsze. System ułatwił analizowanie wizyt handlowych na podstawie ankiet tworzonych przez przedstawicieli handlowych w Mobilnej Sprzedaży.

Jedna aplikacja dla handlowców uporządkowała chaos

Praca przedstawiciela handlowego to głównie zbieranie zamówień, sprzedaż z auta (tzw. vanselling), zbieranie należności, uzupełnianie ankiet dotyczących ekspozycji, prowadzenie działań w związku z akcjami marketingowymi i obsługa sieci handlowych i hurtowni. Do realizacji tych obowiązków niezbędny jest spójny system, który pozwoli wprowadzić wszystkie dane w szybki, intuicyjny sposób i zapewni łatwy dostęp do informacji. Także w tym zakresie rozwiązaniem okazało się wprowadzenie aplikacji dla handlowców Comarch Mobile Sprzedaż.

Rozwiązało to także kolejną bolączkę handlowców, którą była uboga funkcjonalność dostępnych narzędzi. Teraz handlowcy mogą z łatwością:

  • uzyskać dostęp do aktualnych stanów magazynowych- tworzyć rezerwacje na towar, kiedy wpłynie do nich zamówienie
  • przyjmować zarezerwowany wcześniej produkt
  • tworzyć raporty z wizyt handlowych i przekazywać je do dalszej analizy
  • uzyskać dostęp do raportów (w szczególności do należności klientów i realizacji planów sprzedażowych)
  • korzystać z narzędzi do planowania tras z monitorowaniem bazującym na lokalizacji GPS

Korzyści z wdrożenia

- Nowe oprogramowanie umożliwiło firmie Bripox mocny wzrost efektywności i duże lepsze alokowanie zasobów – mówi prezes firmy Jacek Klimek.

Rozwiązanie sprawdziło się w rozproszonej strukturze sprzedażowej, teraz szybko i w łatwy sposób można przygotować wszystkie informacje i udostępnić je zainteresowanym osobom. 

- Zarządzanie kluczowymi klientami, zarządzanie terytoriami i zarządzanie szansami stało się o wiele bardziej przejrzyste i zakończone sukcesami – dodaje Jacek Klimek.

I choć mogło się to wydawać niemożliwe, Bripox dzięki wdrożeniu aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż po raz drugi osiągnął „efekt Tadam”, o którym pisaliśmy nieco ponad rok temu (https://www.comarch.pl/erp/blog/handlowcy-bripoxu-dostali-elastyczne-narzedzie/).

Poznaj Comarch Mobile Sprzedaż

Skomentuj

Brak komentarzy

Otrzymuj najciekawsze case study, aktualności, nowości produktowe od Comarch ERP prosto na swoją skrzynkę

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza