W codziennej pracy, palce i dłonie to najbardziej podatne na urazy części ciała. Na kolejnych miejscach plasują się: stopy, dolna część kręgosłupa, biodro i kolana. Najczęstszymi przyczynami tych uszkodzeń są: nadmierny wysiłek, upadki, poślizgnięcia, a także kontakt z różnego typu przedmiotami (jak spadający z półki towar) czy urządzeniami. Przed tymi zagrożeniami mają chronić – zgodnie z definicją – środki ochrony indywidualnej. Firma Specto jest dystrybutorem takich środków. Od 2013 sprzedaje: odzież roboczą, rękawice, środki ochrony oczu, słuchu, głowy, sprzęt przeciwpożarowy i chroniący przed upadkiem od takich uznanych producentów jak 3M, REIS czy PORTWEST. Sama jest też producentem – rękawic ochronnych i obuwia roboczego.

E-commerce B2B w okresie boomu

Firma nie była wcześniej obecna na rynku e-commerce, zdecydowała się jednak na nim zaistnieć. To dobry moment, gdyż analitycy przewidują, że sprzedaż internetowa B2B w najbliższych latach będzie odnotowywać w Europie największy wzrost (jeszcze 4 lata temu jego wartość wynosiła 720 miliardów euro, a w tym roku – według prognoz Ecommerce Europe – ma osiągnąć 2,16 biliona euro). W Polsce – za sprawą upowszechniania się nowoczesnych technologii – na koniec tego roku transakcje B2B mają stanowić 60 proc. wszystkich transakcji internetowych.

A co wiadomo o klientach e-commerce B2B w roku 2020, poza tym, że są wymagającą grupą? Wiadomo na przykład – jak podaje Forbes – że 75 proc. z nich chętniej wybierze sprzedawcę, dla którego nie są anonimowi, takiego, który zna ich historię zakupów i na jej podstawie jest w stanie zaproponować im odpowiednie produkty. Że większość z nich chce, by zakupy były doświadczeniem szybkim i nieskomplikowanym, by wyszukiwarka produktów była wyposażona w filtry i działała bez zakłóceń, a dostęp do szczegółów zamówienia nie nastręczał trudności.

O przygotowanie wdrożenia sklepu internetowego, opartego na Comarch e-Sklepie w wersji B2B, Specto zwróciło się do firmy GTECH, partnera Comarch. Na czym szczególnie zależało dystrybutorowi? Po pierwsze, by sklep był atrakcyjny wizualnie – atrakcyjność wizualna jest ważną częścią skutecznej sprzedaży w sieci; po drugie, by miał możliwość filtrowania po atrybutach, a strona produktu i koszyka była przejrzysta i przyjazna; po trzecie, by był zoptymalizowany pod kątem prędkości (nikt przecież nie lubi czekać) i by stronę dało się wygodnie przeglądać na urządzeniach mobilnych.

Estetyka, ale nie kosztem funkcjonalności

GTECH, bazując na Comarch e-Sklepie, zaprojektował nowoczesną witrynę o przejrzystym layoucie zgodnym z najnowszymi trendami. Nawigacja po Specto.com.pl jest prosta i intuicyjna. Na stronie główniej znajduje się lista kategorii takich jak: „Rękawice”, „Higiena”, „Ochrona przed upadkiem” czy „Ochrona oczu i twarzy”. Po kliknięciu, np. na ikonę „Ochrona oczu i twarzy” wyświetla się lista produktów wraz ze zdjęciami, informacjami o dostępności (w formie kolorowego paska) i cenami. W tym momencie można albo po prostu przejrzeć cały katalog produktów w tej kategorii, albo doprecyzować, czy chodzi nam o gogle, okulary, osłony twarzy czy akcesoria – i przejść do wybranej podkategorii. Poniżej na stronie znajdują się jeszcze „Produkty polecane”, a także „Nowości”, „Wyprzedaże” i „Promocje”.

Zgodnie z oczekiwaniami Specto na stronie wprowadzono rozbudowany system filtrowania. Klient ma możliwość zaznaczenia, jaki przedział cenowy go interesuje, jaki producent, kolor i rozmiar, w jakim terminie towar ma być dostępny. W związku z tym, że w e-sklepie uruchomiono program lojalnościowy, mający zachęcić klientów do stałych zakupów (punkty naliczane są w nim automatycznie – użytkownik widzi, jaka ich ilość wiąże się z kupnem danego towaru – i można je wymieniać na nagrody), do wyszukiwania dodano też filtr „Towar za punkty”.

Wiadomo, że im przydatniejsze informacje zamieści na swojej stronie sklep B2B, tym większa jest szansa, że klient zdecyduje się na zakupy w nim. W Specto karty produktów są przejrzyste i nie zawierają zbędnych informacji. Przy asortymencie wymagającym określenia rozmiaru dostępna jest praktyczna tabela ze wszystkimi potrzebnymi parametrami (np. dla rękawic będzie to obwód i długość dłoni, a dla kurtek długość pleców i rękawa oraz obwód klatki). Ponadto klient, dzięki wyświetlanym atrybutom grupującym, może na karcie produktu zaznaczyć, ile sztuk z każdego spośród oferowanych rozmiarów chce kupić i następnie dodać je do koszyka (lub do jednego z koszyków, gdyż jest też taka opcja).

Szeroki wachlarz funkcji

W „Strefie klienta” zalogowany kontrahent (w ramach jednego kontrahenta możliwe są indywidualne konta dla pracowników) ma dostęp do pełnej informacji na temat swoich zamówień, faktur czy ewentualnych reklamacji – również w wersji mobilnej (responsywnej – co przekłada się na wyższe pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce Google).

Specto może dla każdego klienta ustalić indywidualne ceny, zależne od wielkości, częstotliwości zamówień, co jest ważną funkcjonalnością, odróżniającą sklep B2B od B2C, czy wysokość limitu kupieckiego, a dzięki zastosowaniu Comarch e-Sklep Sync, obsługa widzi nie tylko faktury ze sprzedaży w sklepie internetowym, ale także stacjonarnym.

Otrzymaliśmy w bardzo szybkim tempie kompleksowy i wartościowy nowy kanał sprzedaży – zauważa Marcin Gaweł, właściciel firmy.

Kolejnym etapem rozwoju sklepu ma być integracja z systemem Allegro. Docelowo Specto planuje sprzedawać ponad 5 tys. produktów na cały kraj.

Załóż e-Sklep i zacznij sprzedawać z nami

Zamów demo

Otrzymuj najciekawsze case study, aktualności, nowości produktowe od Comarch ERP prosto na swoją skrzynkę

Skomentuj

Dodaj komentarz

Skontaktuj się z ekspertem Comarch


Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.



Przejdź do formularza