Aplikacja dla handlowców
i serwisantów

Comarch Mobile Sprzedaż to aplikacja dla przedstawicieli handlowych oraz pracowników mobilnych pracujących w terenie, koncentrujących się na najszybszym dotarciu do Klienta, rejestracji zamówień lub sprzedaży bezpośredniej oraz utrzymaniu stałego i satysfakcjonującego kontaktu z Klientem.

Przekonaj się jak aplikacja mobilna na smartfonie lub tablecie z systemem Android, wspomaga codzienną pracę przedstawicieli handlowych.

Comarch Mobile Sprzedaż współpracuje bezpośrednio z systemami do zarządzania przedsiębiorstwem: Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Enterprise.

Comarch Mobile Sprzedaż

Poznaj korzyści

Comarch Mobile Sprzedaż to aplikacja oferująca szeroki wachlarz funkcjonalności dla przedstawicieli handlowych, wyróżniająca się m.in.:

bezpieczeństwem danych aplikacji poprzez szyfrowanie bazy mobilnej

ergonomią interfejsu dostosowanego do codziennej pracy przedstawicieli handlowych, w celu szybkiej rejestracji sprzedaży oraz realizacji wizyt u klienta

elastycznością dostosowania funkcji i danych udostępnianych pracownikom mobilnym w zależności do potrzeb danej branży

Aplikacja mobilna zapewnia dostęp do aktualnych danych oraz umożliwia pracę offline w terenie.

Usprawnienia podczas wystawiania dokumentów

Intuicyjny interfejs aplikacji ułatwia szybkie wystawianie dokumentów oraz:

  • wykorzystanie skanera kodów kreskowych lub mobilnej klawiatury w celu dodania towarów do koszyka,
  • dostęp do szczegółowych informacji o produktach, ich dostępności w magazynach firmy, obowiązujących rabatach,
  • dopełnianie zamawianego towaru do pełnych jednostek zbiorczych (kartonów, palet, skrzynek),
  • weryfikację warunków koncesji określonych na towarach,
  • automatyczne naliczanie zdefiniowanych w centrali warunków handlowych m.in. promocji, limitów kredytowych czy kontroli marży,
  • drukowanie dokumentów na mobilnych drukarkach termicznych lub z podpisem klienta na drukarkach laserowych,
  • wysyłanie wiadomością e-mail wydruków PDF dokumentów (kopii zamówień, faktur),
  • obsługa programów lojalnościowych oraz promocji pakietowych,
  • windykację - rozliczanie należności i zobowiązań kontrahentów,
  • rejestrację reklamacji zakupionego przez klienta towaru oraz monitorowanie statusów realizacji reklamacji,
  • sprzedaż kompletów (zestawów kilku towarów),
  • analizowanie danych z wykorzystaniem raportów oraz możliwość ich kontekstowego uruchomienia, wydruku oraz wysłania w wiadomości e-mail,
  • elastyczny wybór płatnika, odbiorcy oraz adresu dostawy podczas rejestracji transakcji,
  • możliwość ręcznego nadania upustu przez przedstawiciela podczas negocjacji z klientem,
  • określanie budżetu, maksymalnych limitów do wykorzystania przez przedstawiciela podczas nadawania upustów,
  • możliwość dodania załącznika na pozycji lub nagłówku wystawianego dokumentu (np. specyfikacji, umowy, szczegółowych wymagań klienta).

Preselling

Comarch Mobile Sprzedaż zapewnia profesjonalną obsługę zamówień poprzez:

  • przyjmowanie zamówień, ofert oraz zapytań ofertowych sprzedaży u klienta,
  • wybór konkretnej cechy towaru zamawianego przez klienta (rozmiar, kolor, termin przydatności do spożycia)
  • wybór sposobu dostawy (kuriera), adresu wysyłkowego, magazynu oraz daty realizacji zamówienia,
  • obsługa kalendarza dostaw zamówień do klienta,
  • dostęp do historii transakcji oraz realizacji zamówień,
  • szybkie wystawianie dokumentów bazując na poprzednio zamawianych towarach przez klienta,
  • rejestrację transakcji zagranicznych (zamówień oraz ofert w walutach obcych),
  • sprawdzenie aktualnego (online) stanu towaru na innym magazynie firmy,
  • edycję niepotwierdzonych zamówień złożonych w innych kanałach sprzedaży (np. przez e-commerce),
  • zapewnienie dostępności zamawianych towarów przez klienta przez utworzenie oraz edycję rezerwacji na magazynie centralnym firmy,
  • wybór oraz zmiana magazynu na pozycji zamówienia w celu szybszej realizacji zamawianego towaru,
  • wystawnie faktur zaliczkowych, przyjmując zapłatę na poczet realizowanych zamówień,
  • wydanie materiałów promocyjnych (marketingowych) klientowi.

Pozyskanie i utrzymanie klienta

W aplikacji mobilnej na smartfonie lub tablecie przedstawiciel handlowy ma dostęp do niezbędnych danych dotyczących swoich kontrahentów, między innymi do:

  • szczegółowych informacji o klientach tj. danych teleadresowych, rejestracyjnych, preferowanych sposobach dostawy, płatnościach, osobach kontaktowych oraz decyzyjnych,
  • nierozliczonych oraz przeterminowanych płatności powiązanych z kontrahentem,
  • weryfikacji online kontrahenta po numerze NIP (w bazie GUS, VIES oraz w systemie ERP) z możliwością szybkiej rejestracji nowego klienta na urządzeniu mobilnym,
  • ergonomicznej książki telefonicznej, umożliwiającej szybki kontakt z osobami decyzyjnymi oraz kontaktowymi kontrahentów,
  • opcji uzupełnienia oraz edycji danych klienta o dodatkowe informacje kontaktowe, adresy oddziałów lub wysyłkowe,
  • historycznych transakcji, także pochodzących z innych kanałów sprzedaży (np. zarejestrowanych w centrali czy e-commerce)
  • zdefiniowanych warunków handlowych m.in. limitów kredytowych, dostępnych dla klienta promocji, form płatności.
  • załączników przypisanych do kontrahenta (np. skanu umowy) z możliwością dodania nowych załączników,
  • szczegółowych raportów częstości transakcji czy rankingu sprzedanych towarów przez klienta.

Działania CRM

Ergonomiczny terminarz aplikacji oferuje pracownikowi mobilnemu:

  • planowanie oraz realizację wizyt handlowych u klienta oraz zadań dodatkowych,
  • rejestrowanie spotkań i kontaktów telefonicznych dostarczając tym samym pełnej informacji do centrali o wszystkich działaniach podjętych z klientami,
  • wykorzystanie zdefiniowanych wzorców z systemu ERP czyli schematów prowadzenia wizyt u kontrahenta, składających się z różnych elementów, w celu zwiększenia skuteczności kontaktów oraz dopasowania wizyt do różnych branż,
  • łatwe kopiowanie wizyt czy tygodniowych planów spotkań z Klientem,
  • planowanie wizyt z klientem za podstawie zdefiniowanej w systemie częstotliwości kontaktów,
  • realizacja działań zaplanowanych oraz zleconych przez kierownika w aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie,
  • możliwość odrzucenia, przełożenia oraz wstrzymania wizyty,
  • prezentację materiałów, katalogów produktów załączonych do wizyty,
  • realizację wizyt z użyciem zdefiniowanych wzorców, które mogą obejmować takie elementy jak:
    • dodanie dokumentu z możliwością określenia na wzorcu towarów proponowanych oraz wymaganych,
    • rozliczanie należności,
    • przeprowadzenie ankiety,
    • weryfikację ekspozycji towarów poprzez wykonania zdjęcia (merchandising),
    • sporządzenie raportu obecności towarów własnych i/lub towarów konkurencji w sklepie,
    • ewidencję udziału towarów własnych w całym regale (tzw. facing),
    • wydawanie materiałów promocyjnych/marketingowych,
    • sporządzenie notatki ze spotkania.
  • weryfikację skuteczności wizyt na podstawie dostępnych raportów.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza