Cyfryzacja lidera branży CNC. Czyli jak Comarch ERP XL zmienił TBI Technology

Firma TBI Technology, znana z innowacyjnych rozwiązań w branży CNC Computerized Numerical Control oznacza tzw. komputerowe sterowanie urządzeniami numerycznymi), podjęła decydujące kroki ku cyfryzacji swoich procesowych od procesów kadrowych, kończąc na usługach serwisowych. Transformacja, która zyskała tempa dzięki wdrożeniu systemu Comarch ERP XL, stanowi wzór dla innych przedsiębiorstw w branży.

Wojna, pandemia i przerwane łańcuchy dostaw przyspieszyły cyfryzacje

Kryzysy związane z zawirowaniami na rynkach światowych były dobrym momentem na to, żeby bliżej przyjrzeć się procesom w firmie TBI Technology. Mimo utraty części rynków zbytu firma z Raciborza zdecydowała się, że zamieni potencjalny kryzys w wartość dodaną. Firma rozwinęła system ERP pozwalający zarządzać zdalnie oraz otworzyła sklep internetowy.

- Ten trudny okres to był moment na to, żeby spojrzeć jak wyglądają procesy w firmie. Postawiliśmy na jeszcze większą cyfryzację. Współpracujemy z firmą Comarch od 2008 roku. Naszą ideą od początku była praca w jednym, zintegrowanym środowisku. W firmie jest wiele złożonych procesów: handel, serwis i produkcja maszyn. Nie ukrywam,  że gdy pracowaliśmy w kilku środowiskach, mieliśmy problemy z przepływem informacji, uciekały nam pewne tematy — mówi wiceprezes firmy

Początkowo firma korzystała z systemu Comarch ERP Optima. Jednak rozwój firmy wymusił zmianę na system bardziej zaawansowany. W ciągu pół roku firmie udało się wdrożyć Comarch ERP XL. Fakt, że firma była już wcześniej klientem Comarch znacznie ułatwił proces migracji danych.
 
Biznes budowany przez TBI Technology jest oparty o stany magazynowe i dużą uniwersalność produkowanych maszyn. Przez to firma gwarantuje krótkie terminy dostaw i dostępność produktów. Komponenty mechaniczne są ściągane z Tajwanu, sterowania pochodzą z rynków europejskich i montowane w Polsce. Przez okres pandemii firma wyprzedawała magazyny własne, co pozwoliło jej przejść suchą nogą przez kryzys. 

- Musieliśmy, jednak wycofać się z rynków wschodnich (Białoruś, Litwa, Rosja). Dzisiaj nie jesteśmy w stanie zaufać naszym partnerom z tamtego rynku, że te urządzenia nie trafią w niepowołane ręce — mówi wiceprezes firmy

Jak okiełznać handlowców i serwisantów?

Przed wdrożeniem Comarch ERP w firmie nie było procesu nadzoru nad ofertacją. Konfigurator oferty, ktory został wdrożony przez partnera Comarch firmę 2bsoft z Gliwic spowodował drastyczny spadek błędów w zakresie wystawionych ofert.

- Wcześniej przed uruchomienie konfiguratora w 50% ofert zdarzały się jakieś błędy, nieścisłości. Po wdrożeniu ten problem pojawia się w 1% ofert — mówi Danuta Posmyk odpowiedzialna za marketing w TBI Technology.

Dodatkowym rozwiązaniem jest systemowa karta projektu, którą jest uruchamiana po sprzedaży obrabiarki. W karcie przekazywane są informacje o postaci technicznej maszyny, informacje dodatkowe jak np. warunki instalacji, dodatkowe ustalenia. Karta generuje zlecenie na produkcję. 

Jednym z ważnych elementów oferty firmy jest usługa serwisowa maszyn CNC. Również w zakresie obsługi serwisu firma zdecydowała się na digitalizację procesów z Comarch ERP XL. Przed wdrożeniem mobilnego i zdalnego serwisu w firmie, pracownicy serwisowi napotykali trudności w odpowiednim przygotowaniu się do świadczenia usług serwisowych w porównaniu do obecnych możliwości. Dziś dużą część serwisu pracownicy TBI Technology mogą wykonać zdalnie, łącząc się z obrabiarką CNC u klienta, mając pełen wgląd do stanu technicznego maszyny.

W 90% przypadków nie ma konieczności wyjazdu do klienta. Przełożyło się to na zwiększenie komfortu pracy i obniżenie kosztów. Diagnostyka dodatkowo poprawia planowanie serwisu na przyszłość. Za to mobilny serwis pozwala korzystając z pełnej dokumentacji online, na wykonywanie naprawy bezpośrednio u klienta - mówi Andrzej Będkowski koordynator serwisu TBI Technology.

e-Commerce w branży CNC?

Maszyny CNC nie są w stanie pracować samodzielnie. Potrzebują odpowiednich narzędzi. Od momentu powstania firmy TBI Technology skupiało się na dostarczaniu nie tylko maszyn, ale całościowych rozwiązań. Sklep internetowy TBI Technology jest zintegrowany z Comarch ERP XL. Stany magazynowe są zintegrowane przez API.   

- Najważniejsza jest dostępność narzędzi. Ich brak może spowodować nawet zatrzymanie produkcji i z tą myślą uruchamialiśmy e-sklep i na początku te narzędzia zupełnie się…nie sprzedawały! Okres pandemii to był moment, kiedy okazało się, że to był strzał w dziesiątkę i w tej chwili nasz sklep internetowy jest jednym z bardziej dynamicznych kanałów sprzedaży – mówi Barbara Jacińska.

W obliczu globalnych wyzwań, które stawia rynek, TBI Technology utrzymuje swoją pozycję jako lidera innowacji w branży CNC, pokazując, że elastyczność i zaawansowane rozwiązania technologiczne są kluczem do sukcesu w dzisiejszym świecie biznesu. Oprócz produkcji w Raciborzu firma cały czas stawia na rozwój. Ma już zbudowaną pierwszą prototypową polską obrabiarkę CNC. Jeżeli firmie uda się utrzymać dotychczasowy poziom techniczno-cenowy być może wprowadzi na rynek w pełni polski produkt.  

Jeżeli szukasz alternatywy dla globalnego systemu ERP, poznaj rozwiązania od polskiego dostawcy:

  • Comarch to dostawca, który bardzo dobrze rozumie krajowe przepisy i szybko wprowadza ustawodawcze zmiany.
  • Comarch ERP poza Polską skupia się na wybranych rynkach zagranicznych (Niemcy, Francja), zapewniając pełną obsługę finansowo-księgową
  • Globalnie dostarcza narzędzia POS oraz Business Intelligence – dostosowanie ich do specyfiki prawnej jest stosunkowo proste i szybkie.
  • Zarówno wdrożenie, jak i użytkowanie systemów Comarch ERP jest finansowo korzystniejsze, wspiera jednocześnie polską gospodarkę.

Dowiedz się więcej o systemie Comarch ERP XL

Skomentuj

Brak komentarzy

Otrzymuj najciekawsze case study, aktualności, nowości produktowe od Comarch ERP prosto na swoją skrzynkę

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza