Comarch ERP Enterprise
Przeciętny proces biznesowy w rozwiązaniu ERP dla dużych korporacji przebiega przez wiele działów, składa się z wielu indywidualnych kroków, wymaga dużej liczby źródeł danych, ma stosunkowo wysoką złożoność i potencjalnie dużo miejsca na błędy. Tym bardziej, aby korzystać z najnowszych technologii w celu zmniejszenia liczby błędów, w miarę możliwości zautomatyzować proces i sprawić, by założone procesy przebiegały płynnie bez zbędnej interwencji użytkownika.
W tym momencie pojawia się robotyzacja (RPA). Comarch ERP Enterprise oferuje przede wszystkim potężny silnik „Workflow”, który pozwala użytkownikom łatwo i szybko definiować przepływy pracy, które:
- Monitorują statusy, warunki, wartości i zmiany w dokumentach
- Powiadomią użytkowników lub administratorów o określonym zdarzeniu
- Sprawdzą warunki w ustalonych momentach
- Generują dokumenty
- Uruchomiają operacje cykliczne, oparte na zdefiniowanych warunkach
- Komunikują z systemami zewnętrznymi zarówno po stronie wejścia, jak i wyjścia
Najważniejszym elementem jest możliwość interakcji z systemami zewnętrznymi. Ponieważ rozwiązanie ERP nigdy nie działa samodzielnie, niezwykle ważne jest, aby móc łączyć ze sobą procesy z różnych systemów. W ten sposób możemy zacząć budować naprawdę zintegrowane procesy biznesowe zamiast każdego systemu działającego na własnej „wyspie”.
Przykładem może być faktura od dostawcy, która jest skanowana przez OCR w rozwiązaniu DMS, a potem przekazywana do ERP, a następnie do portalu dostawcy, wskazując wynik i uruchamiając płatność.
Za pomocą zrobotyzowanej automatyzacji procesów, proces może wyglądać mniej więcej tak:
- OCR skanuje dokument
- DMS rozpoznaje go jako fakturę od dostawcy, skanuje dokument w celu uzyskania obowiązkowych informacji i uruchamia generowanie faktury od dostawcy
- System ERP otrzymuje fakturę od dostawcy, sprawdza, czy wszystkie zafakturowane ilości rzeczywiście zostały dostarczone i czy wszystkie inne warunki i ograniczenia zostały spełnione
- ERP uruchamia generowanie aktualizacji statusu w portalu dostawcy i uruchamia płatność
- Portal dostawcy informuje dostawcę o aktualizacji statusu i oczekującej płatności.
Jeśli wszystkie warunki są spełnione, cały przepływ w kilku systemach przebiega całkowicie automatycznie, a w przypadku wystąpienia problemów proces informuje właściwego użytkownika odpowiednimi informacjami, aby mógł podjąć szybką i opartą na dostarczonych danych decyzję oraz przywrócić proces na właściwe tory.
