Artificial Intelligence

Sztuczna inteligencja, w skrócie AI, to wykorzystanie danych i algorytmów do osiągnięcia przez system komputerowy nowych możliwości, które dotychczas były zarezerwowane jedynie dla człowieka. To też zwiększenie ergonomii oprogramowania i jego użyteczności. AI rozumiana w kontekście przedsiębiorstw i systemów ERP to także wzrost automatyzacji w obszarze realizowania codziennych czynności oraz przyspieszenia, czy sugerowania odpowiednich decyzji.

Czytaj e-booka

Jak działa AI?

Tak jak do fizycznego zjawiska spalania potrzebne są tlen i paliwo, tak dla rozwoju sztucznej inteligencji niezbędne składniki to dane i moc obliczeniowa. Powstały w 1956 roku pierwszy dysk twardy miał pojemność 4,4 MB. W 1992 roku na świecie powstawało około 100 GB danych dziennie. W 2018 roku 50 000 GB powstawało co sekundę.

Oprócz samego tworzenia danych i przetwarzania ich przez komputery o wysokiej mocy obliczeniowej, jednym z kluczowych czynników jaki ma wpływ na rozwój sztucznej inteligencji jest jakość danych. Nie wystarczy bowiem wybrać dowolnego zbioru danych i nakazać sieci neuronowej się uczyć. By osiągnąć właściwe rezultaty, proces uczenia i projektowania wymaga danych o wysokiej jakości oraz odpowiedniej uwagi pracujących z systemem ekspertów.

Artificial Intelligence, Machine Learning i Deep Learning

Sztuczną inteligencją określa się każdą technikę, która pozwala komputerom na symulowanie ludzkiej inteligencji, wykorzystanie logiki, drzew decyzyjnych, reguł, czy uczenia maszynowego. Poprzez uczenie maszynowe rozumie się tę cześć AI, która pozwala komputerom na wykorzystanie mechanizmów statystycznych w celu osiągnięcia efektu uczenia się - poprawy wyników. Z kolei jako głębokie uczenie (deep learning) rozumiemy tę część machine learningu, która pozwala komputerom na uczenie się w celu realizacji zadań takich jak mowa, czy rozpoznawanie obrazu poprzez wykorzystanie wielowarstwowych sieci neuronowych i dużych zbiorów danych.

Przeczytaj więcej o zastosowaniu machine learning w case study z wdrożenia dedykowanego rozwiązania dla marki Oriflame
Elementy na których opiera sie sztuczna inteligencja to Machine Learning i Deep Learning

Sztuczna inteligencja w praktyce

Wachlarz zastosowań sztucznej inteligencji jest bardzo szeroki. Jej aspekty towarzyszą nam w życiu codziennym, choćby w takich narzędziach jak wyszukiwarki internetowe, nawigacja, podpowiadanie treści, czy algorytmy służące do automatycznego tłumaczenia treści.

W przypadku sektora przemysłowego sztuczna inteligencja również ma wiele zastosowań. Jednym z ciekawszych zagadnień jest analiza obrazu i automatyczne rozpoznawanie przez AI tego, co znajduje się na zdjęciu lub przed obiektywem kamery.

AI w Twoim systemie ERP

Comarch posiada unikalną przewagę nad konkurencją w postaci danych, będących paliwem sztucznej inteligencji. Analizując zanonimizowane dane, w Comarch jesteśmy w stanie dostarczać rozwiązania o bardzo wysokiej skuteczności, które mogą współpracować ze wszystkimi naszymi systemami ERP.

Jako Comarch wykorzystujemy AI w naszych produktach zarówno do automatyzacji pracy naszych klientów, jak i wspierania ich w procesach decyzyjnych. Rozwiązania sztucznej inteligencji pozwalają nam także na optymalizację interfejsu użytkownika, gdzie skrócenie operacji na oknie dokumentu nawet o 3 sekundy, może przynieść ogromne oszczędności w większej skali.

Pobierz e-booka o AI


Poznaj zastosowania sztucznej inteligencji oraz nowe mozliwości dla Twojej firmy dzięki Comarch ERP.



Pobierz e-book'a