Circle K Polska

Działająca na polskim rynku od 1992 r. Firma Circle K Poland (do kwietnia 2016 r. znana jako Statoil Fuel & Retail Polska) to firma, która obecnie posiada sieć 350 własnych i franczyzowych stacji benzynowych. Circle K Polska należy do kanadyjskiej firmy Alimentation Couche-Tard.

Misją Circle K jest ułatwianie codziennego życia klientom.

git

Odpowiedź na potrzeby biznesowe klienta

Comarch świadczy usługi wsparcia na rzecz Circle K od 2003 roku. Zachowujemy świeżość spojrzenia na zbudowaną infrastrukturę, podtrzymywanie dynamiki pracy i skuteczne wspomaganie procesów biznesowych Circle K. Realizujemy zadania związane ze poniższymi obszarami:

  • Aktywne utrzymanie sieci WAN w spójnej koncepcji z wymaganiami polityki bezpieczeństwa klienta
  • Utrzymanie efektywnego ekonomicznie łańcucha dostaw i magazynowania urządzeń serwisowych, optymalizacji czasu podłączenia nowych stacji
  • Podnoszenie kwalifikacji zespołu inżynierów odpowiedzialnych za realizację projektu
  • Kontakt z partnerami technicznymi, operatorami i dostawcami rozwiązań technicznych

Korzyści

Na bazie doświadczenia pracy z klientem Circle K możemy potwierdzić, że dostarczanie rozwiązania kompleksowego, jako modelu usługowego przynosi zauważalne korzyści:

  • Obniżenie miesięcznych kosztów utrzymania infrastruktury IT (koszty budowy zespołu pracującego w systemie 24/7)
  • Zapewnienie skalowalnych i spójnych rozwiązań teleinformatycznych z możliwością ich rozbudowy wraz z zmieniającym się otoczeniem biznesowym. W przypadku klienta Circle K rozbudowa o Platformę Dostępową WiFi
  • Klarowny sposób oceny jakości gwarantowany umową SLA (Service Level Agreement)
  • Możliwość skoncentrowania się na kluczowych zadaniach biznesowych i powierzenia budowy oraz utrzymania sieci lokalnej wysokiej klasy specjalistom

Wdrożenie platformy dostępowej do sieci bezprzewodowej Wifi (Hot Spot)

Podążając za trendami rynku, klient zdecydował się na uruchomienie usługi dostępu do Internetu dla użytkowników stacji. Infrastruktura sieciowa (podobnie jak WAN) została zbudowana również z wykorzystaniem rozwiązań Cisco-Meraki. Rozwiązanie to wybrano z uwagi na wysokie standardy bezpieczeństwa, zarządzanie w chmurze oraz spersonalizowaną platformę dostępową zgodnie z wytycznymi klienta.

Realizacja projektu rozpoczęła się 1 lipca 2012 r. i zgodnie z ustalonym harmonogramem system zaczął działać na pierwszych 46 stacjach już po dwóch miesiącach. Obecnie usługa świadczona jest dla 192 stacji Circle K.

Zakres Obowiązków Comarch

WYKONANIE

Wykonanie wdrożenia i udostępnienie platformy dostępowej do sieci bezprzewodowej we wszystkich lokalizacjach Circle K

INSTALACJA

Instalację łączy telekomunikacyjnych oraz punktów dostępowych (access point)

ŚWIADCZENIE

Świadczenie usługi utrzymania platformy dostępowej (zarządzanie konfiguracją urządzeń, optymalizacja procesów obciążenia urządzeń, wykrywanie awarii, przygotowywanie raportów)

Wdrożone rozwiązanie

Network Managed Services

Kompleksowe rozwiązanie w zakresie budowy lub modernizacji istniejących sieci transmisji, a także zarządzania i administrowania tymi sieciami.

Dlaczego Comarch?

Kompleksowe rozwiązanie świadczone przez Comarch w modelu outsourcingowym w krótkim czasie spełniło założenia biznesowe. Model świadczonej usługi może być modyfikowany, np. globalne świadczenie usługi poza granicami kraju.

W ramach usługi CNMS Comarch oferuje:

  • doradztwo w zakresie doboru odpowiednich rozwiązań produktowych
  • opracowywanie architektury zapewniającej bezpieczną komunikację wewnątrz firmy
  • analizy techniczne oraz audyty polegające na inwentaryzacji i weryfikacji istniejących rozwiązań sieciowych pod względem ich efektywności

Praca zespołu konsultantów zaowocowała przygotowaniem konkurencyjnej oferty, wyborem odpowiednich narzędzi i trybu pracy. Od momentu rozpoczęcia wdrożenia zespół zmierzał do jasno wyznaczonego celu. Na obecnym etapie współpracy rozwijamy usługi monitoringu i obsługę serwisową. Podejmowane są też stałe działania zmierzające do zapewnienia jeszcze większej dostępności systemu.

Aby pobrać pełną wersję case study wypełnij poniższy formularz

* Informacje wymagane

Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy określające warunki wysyłania niezamówionych informacji handlowych i marketingu bezpośredniego pocztą elektroniczną, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą mailowo. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

Na podstawie tej zgody Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez spółki z grupy Comarch w celu wysyłki newslettera. Możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed cofnięcia zgody. Prosimy o Twoją zgodę przede wszystkim z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych. Twoja zgoda jest równoznaczna z akceptacją otrzymywania na wskazany adres e-mail zawartych w naszym newsletterze niezamówionych komunikatów marketingu bezpośredniego i korzystania do tego celu z środków porozumiewania się na odległość. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.