Network Operations Center

Monitoring Sieci IT, Systemów Operacyjnych i Platform Aplikacyjnych

Zabezpiecz swoje środowisko IT dzięki wszechstronnym usługom monitoringu infrastruktury IT

Efektywne zarządzanie infrastrukturą IT polega przede wszystkim na przewidywaniu i zapobieganiu, a nie na chaotycznych ruchach, spanikowanych reakcjach czy rozwiązywaniu problemów, gdy jest już za późno lub gdy już się wydarzyły. Nasz zespół  Network Operations Center (NOC) działa proaktywnie i nadzoruje szeroki zakres technologii na różnych poziomach usług IT.

Czym jest Network Operations Center?

Network Operations Center (NOC) to fizyczna lokalizacja, w której administratorzy mogą uważnie obserwować nie tylko sieć klienta i wszystkie podłączone do niej urządzenia, ale także różne elementy infrastruktury IT, systemy operacyjne i platformy aplikacyjne. Doświadczony zespół inżynierów nadzoruje, monitoruje, utrzymuje oraz, jeśli to konieczne, natychmiast rozwiązuje pojawiające się problemy związane ze środowiskiem informatycznym każdego klienta. NOC jest najczęściej bezpiecznym pomieszczeniem z dużymi ekranami w stylu NASA, które wyświetlają szczegółowe informacje o monitorowanych urządzeniach oraz status wizualny sieci i wszystkich powiązanych urządzeń. Comarch Network Operations Center zapewnia klientom aktualną wiedzę na temat całej platformy IT i odpowiada za analizę i rozwiązywanie problemów, przeprowadzanie aktualizacji oprogramowania, dystrybucję poprawek zabezpieczeń, zarządzanie routerami i domenami, komunikowanie się z technikami serwisowymi i śledzenie problemów do czasu ich rozwiązania. Ze względu na złożoność problemów Comarch NOC ściśle współpracuje z Comarch Security Operations Center.

Struktura NOC

Jako globalny dostawca usług informatycznych Comarch od dawna wdraża u siebie projekty w oparciu o metodykę ITIL - zbiór najlepszych praktyk, które pozwalają dostarczać usługi wsparcia dostosowane do potrzeb naszych klientów przy zachowaniu wysokiej wydajności operacyjnej. Kierując się najlepszą wiedzą i praktykami, nieustannie ulepszamy komunikację wewnętrzną oraz z naszymi klientami, ich klientami i osobami trzecimi, by poprawić jakość oferowanych usług.

Struktura Network Operations Center

Niezawodny Zespół Network Operations Center

Zespół Comarch Network Operations Center jest nie tylko dobrze wyszkolony i certyfikowany, by skutecznie zarządzać incydentami, lecz także doskonalony poprzez ciągłą weryfikację bieżącej pracy, dzięki czemu staje się wysoko wykwalifikowanym ekspertem w branży i dysponuje zawsze aktualną wiedzą. Comarch zapewnia kompleksowe portfolio usług monitoringu, aby zapewnić szczegółowe pomiary i widoczność, co pozwala naszemu zespołowi monitorującemu szybko reagować i skutecznie rozwiązywać pojawiające się problemy. Zespół Comarch NOC zlokalizowany jest w Polsce, ale obsługujemy klientów na całym świecie.

Jako standard ITIL, Comarch Network Operations Center obsługuje problemy w sposób hierarchiczny - jeśli problem nie zostanie rozwiązany w określonym przedziale czasowym, informowany jest następny poziom wsparcia w celu przyspieszenia rozwiązywania problemu.

monitoring infrastruktury IT, systemów operacyjnych, platform aplikacyjnych

Często zadawane pytania

  • 1. Co to jest NOC?

    NOC to skrót od Network Operations Centre. Określenie NOC odnosi się do jednostki organizacyjnej w Comarch odpowiedzialnej za zapewnienie wsparcia technicznego klientom i świadczenie usług monitoringu i serwis desku w zakresie infrastruktury IT i aplikacji biznesowych dla wszystkich rodzajów firm i instytucji.

  • 2. W jakich godzinach działa Comarch NOC?

    Nasi klienci mogą kontaktować się z Comarch NOC w dowolnym czasie, aby zgłosić problemy, zadawać pytania lub wymagać ogólnego wsparcia przy realizacji usług. Jesteśmy dostępni 24 godziny na dobę, przez 365 dni w roku.

  • 3. Gdzie zlokalizowany jest Comarch NOC?

    Comarch NOC jest zlokalizowany w siedzibie głównej Comarch w Krakowie.

  • 4. Jak mogę sprawdzić status swojego zgłoszenia?

    W każdej chwili nasi klienci mogą skontaktować się z Comarch NOC dzwoniąc pod dedykowany numer telefonu lub za pośrednictwem poczty elektronicznej ustalanej indywidualnie w umowie o świadczenie usług.

  • 5. Kiedy mogę spodziewać się odpowiedzi z Comarch NOC w sprawie swojego zgłoszenia?

    NOC jest zobowiązany do weryfikacji statusów wszystkich zgłoszeń nie rzadziej niż raz na godzinę. Oddzwonienie po wykryciu incydentu odbywa się w celu przeprowadzenia pierwotnej diagnozy i poinformowania klienta o planowanych pracach, które mają zmierzać do rozwiązania problemu. Klient powinien również oczekiwać regularnej aktualizacji statusu swojego zgłoszenia dostarczanej przez inżynierów Comarch NOC, zgodnie  z warunkami podpisanej umowy o gwarantowanym poziomie świadczenia usług ( z ang. Service Level Agreement , SLA).

  • 6. Czy w Comarch NOC monitorujecie również aplikacje?

    Oczywiście. W Network Operations Center oferujemy usługi nie tylko związane z monitorowaniem sieci, czy infrastruktury IT, ale również świadczymy usługi monitorowania aplikacji. 

    Jeśli nie możesz znaleźć odpowiedzi na swoje pytanie lub po prostu chcesz dowiedzieć się więcej o Comarch NOC, skontaktuj się z nami.

Nasi Klienci

    Wszystkie Case Studies

    Powiązane treści

    Rozwój usług Comarch Data Center

    White Paper: Biometria - Nowoczesne Metody Uwierzytelniania

    Wideo: Comarch Data Center

    Ulotka: Network Managed Services

    Skontaktuj się z ekspertem Comarch

    Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.