Te i inne zwyczaje zakupowe zostały zbadane przez Comarch i Kantar TNS w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Holandii oraz we Włoszech. Wyniki badania pokazują również, jak zakupy modowe będą się zmieniać w przyszłości.
Wypełnij formularz i pobierz raport
Jak przywiązani do marki są europejscy konsumenci?
Za szczególnie przywiązanych do sprawdzonych marek uważa się 64% Polaków. W Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi zaledwie 34% klientów.
Pozytywne doświadczenia zakupowe pomagają w budowaniu lojalności konsumentów. Poznaj swoich dzisiejszych klientów i sprawdź, jak zmienią się ich preferencje zakupowe w kolejnych latach.
Aby utrzymać klientów na dłużej, sieci sklepów fashion powinny spełniać ich oczekiwania we wszystkich kanałach sprzedaży. Muszą na bieżąco monitorować trendy i wdrażać rozwiązania zgodne z potrzebami klientów, na przykład w postaci nawigacji w sklepie z użyciem smartfona czy spersonalizowanych ofert dostarczanych w czasie rzeczywistym. Podejście omnichannel w połączeniu z digitalizacją procesów obsługi klienta jest szczególnie ważne dla branży modowej, a z czasem będzie się stawać jeszcze ważniejsze. Wynik badań kwantyfikują obecne i przyszłe zwyczaje i potrzeby zakupowe, dlatego są bardzo dobrym materiałem dla zarządów sieci sklepów, działów rozwoju biznesu, marketingu oraz IT.
Piotr Kurowski
Ekspert Rozwiązan dla branży retail, Comarch SA