Comarch Loyalty Management dla Bankowości

Nowatorska technologia zwiększająca zaangażowanie klientów w bankowości 

Identyfikuj wzorce zachowań klientów, aby budować i realizować skuteczne programy lojalnościowe

Czym jest Comarch Loyalty Management dla Bankowości?

Technologia znacząco zwiększająca zaangażowanie klientów – masz to jak w banku

Instytucje finansowe stale szukają nowych możliwości na poprawienie sposobu w jaki są postrzegane przez klientów; aby zostać ich zaufanym partnerem i wiarygodnym źródłem porad biznesowych. Na szczęście istnieją technologie zaprojektowane specjalnie, by wspierać procesy zwiększania świadomości marki oraz budowania silniejszych stosunków z klientami

Comarch Loyalty Management (CLM) to nowoczesny system informatyczny umożliwiający przedsiębiorstwom – w tym bankom i towarzystwom ubezpieczeniowym – zarówno łatwe tworzenie zorientowanych na użytkownika programów lojalnościowych, jak i zarządzanie tymi programami. Oferując wsparcie podmiotom działającym w modelach B2C i B2B, CLM wykorzystuje mechanizmy stosowane w nowo powstających technologiach, takich jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, umożliwiając dzięki temu identyfikowanie wzorców w zakresie zachowań klientów oraz tworzenie ofert dopasowanych do ich potrzeb.

Dzięki wielu praktycznym i istotnym z punktu widzenia biznesu funkcjonalnościom, CLM znacznie ułatwia budowanie zaufania ze strony klientów

Jakie są korzyści?

Wysoki poziom lojalności klientów

Zwiększ zaangażowanie nowych i obecnych klientów za pomocą spersonalizowanych programów lojalnościowych w celu błyskawicznej poprawy wyników biznesowych.

Zaawansowana analiza zachowań klientów

Wykorzystaj nowo powstałe technologie (sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe), by móc identyfikować wzorce zachowań w wirtualnych koszykach zakupowych Twoich klientów oraz proponować im oferty zgodne z ich preferencjami.

Zgodność z przepisami o ochronie prywatności

Zachowaj zgodność z przepisami i graj fair – Comarch Loyalty Management zapewnia płynną integrację i wymianę wrażliwych danych zgodnie z wymogami określonymi w RODO i innych regulacjach.

Główne funkcjonalności Comarch Loyalty Management dla Bankowości

  1. 01 Pełny wgląd w dane klientów
  2. System przechowuje wszystkie dane klientów oraz analizy statystyk sprzedażowych, dzięki czemu w każdej chwili dostępne są aktualne informacje o funkcjonowaniu programu lojalnościowego.

    System nie tylko umożliwia dostęp do historii transakcji, ale także pozwala łatwo tworzyć konta uczestników programu oraz zarządzać nimi.

    CLM obsługuje różne rodzaje identyfikatorów (karty plastikowe, karty wirtualne) oraz umożliwia efektywne organizowanie danych klientów dzięki prostemu i intuicyjnemu interfejsowi.
  3. 02 Wielokanałowa interakcja z klientami
  4. CLM pozwoli Ci pozostać w kontakcie z klientami na każdym etapie ich uczestnictwa w programie lojalnościowym. System pozwala na wysyłanie do uczestników wiadomości masowych i indywidualnych (e-maile/SMS-y/punkty sprzedaży/aplikacje mobilne/strony internetowe) z aktualną ofertą produktów i usług.

    Oprócz tego możliwe jest przesyłanie ankiet w celu zdobycia informacji zwrotnych, dzięki czemu jakość programu lojalnościowego może być stale podnoszona. Oferujemy ulepszone inteligentne edytory wiadomości, które pomagają tworzyć angażujące treści w różnych wersjach językowych.

  5. 03 Indywidualizacja programów lojalnościowych
  6. Korzystając z systemu CLM, sam określasz zasady działań marketingowych i programów lojalnościowych. Nasz produkt pomoże Ci określić priorytety biznesowe i stworzyć spersonalizowane oferty w oparciu o geolokację.

    System umożliwi Ci również dostęp do kalendarza promocji, który zapewnia pełny przegląd wszystkich aktywnych programów i kampanii. Dzięki niemu możesz ustawić automatyczne rozpoczynanie programów jeśli taka jest aktualna potrzeba. System jest elastyczny i w pełni dostosowuje się do twoich wymogów.

  7. 04 Spersonalizowane oferty
  8. Dostępna w CLM opcja personalizowania ofert, która oparta jest na zaawansowanych algorytmach sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, przez co pozwala użytkownikom identyfikować wzorce zakupowe ich klientów, dzięki czemu mogą oni przygotowywać oferty i rekomendacje produktów odpowiadające na indywidualne potrzeby klientów. 

    System został zaprojektowany tak, by umożliwić eksperymentowanie z różnymi kategoriami produktów i scenariuszami marketingowymi, dzięki czemu możliwe jest przygotowywanie ofert o największej szansie powodzenia. Ponadto możliwe jest wyliczanie LTV (Lifetime Value) klientów na przestrzeni ich kontaktów z firmą oraz określanie najlepszego czasu na prezentowanie produktów i usług.

  9. 05 Elastyczne zarządzanie walutami
  10. Jako że wiele dużych przedsiębiorstw realizuje swoje procesy biznesowe na skalę globalną, CLM zaprojektowano tak, by umożliwić szybkie przeliczanie walut.

    Dzięki temu możesz tworzyć wiele różnych rodzajów punktów lojalnościowych, co usprawnia proces zakupowy po stronie użytkownika. CLM pozwala na łatwe przenoszenie punktów na inne konto oraz, w razie konieczności, dokonywanie zwrotów.

  11. 06 Intuicyjne zarządzanie nagrodami
  12. System CLM umożliwia tworzenie różnych rodzajów nagród dla najbardziej zaangażowanych klientów. Obejmują one m.in. zniżki, zwrot gotówki (cashback), prezenty i vouchery.

    System jest prostą, ale bardzo wydajną platformą, która funkcjonuje jako rozbudowany katalog nagród oferujący szeroki wybór programów i wzorców. Umożliwia on tworzenie spersonalizowanych nagród, które zachęcą odbiorców do jeszcze większej interakcji z daną marką.
  13. 07 Swobodne korzystanie ze wspólnych zasobów przez wielu użytkowników
  14. Rozwiązanie CLM umożliwia uruchamianie i hostowanie wielu programów lojalnościowych typu B2B i B2C w ramach jednej platformy. Daje ono również natychmiastowy dostęp do programów lojalnościowych wszystkim upoważnionym osobom.

    Korzystanie z CLM pozwala na określanie różnych proporcji programów lojalnościowych dla różnych krajów i regionów. Jest to najbardziej efektywne kosztowo rozwiązanie jeśli chodzi o sprzęt komputerowy i oprogramowanie zewnętrzne, co znacznie obniża koszty utrzymania systemu.
  15. 08 Wykrywanie oszustw w programach lojalnościowych
  16. Funkcjonalność wykrywania oszustw w programach lojalnościowych wykorzystuje najnowsze techniki sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, co umożliwia łatwe identyfikowanie nietypowych wzorców w zachowaniach uczestników programów lojalnościowych (zbieranie i wykorzystywanie punktów, rejestracje kont i inne) oraz w efekcie zapobiegnie stratom finansowym.

    Dzięki tej funkcji możliwe jest otrzymywanie natychmiastowych powiadomień o nietypowych zdarzeniach oraz, w rezultacie, reagowanie na potencjalne przypadki oszustw w programie lojalnościowym –zanim wyrządzone zostaną jakiekolwiek szkody.
  17. 09 Pełny nadzór nad danymi partnerów
  18. Wiemy, że duże przedsiębiorstwa zawsze pozostają w kontakcie ze swoimi partnerami i że czasem oznacza to konieczność wprowadzenia korekt w ramach ich danych, by móc spełnić ich oczekiwania. Dlatego CLM działa także jako moduł do błyskawicznego przekazywania partnerom odpowiednich danych i zapewniania im właściwych narzędzi.

    Korzystanie z CLM oznacza dostęp do ustawień fakturowania partnera oraz do centrum danych – narzędzia odpowiedzialnego za usprawnianie procesów wymiany plików danych. Dzięki temu możliwa jest łatwa i szybka integracja nowych partnerów, co ogranicza czas i koszty takich integracji.
  19. 10 Zaawansowana administracja i raportowanie
  20. CLM jest rozwiązaniem gwarantującym przetwarzanie wszystkich transakcji lojalnościowych w czasie rzeczywistym. System może też bez problemu działać jako rozbudowana baza danych dla produktów i sklepów objętych danym programem lojalnościowym.

    CLM jest nie tylko wyposażony w autonomiczne mechanizmy wykrywania oszustw i zapobiegania im, ale także został on zaprojektowany, by wspierać administrowanie tzw. czarnymi listami. Dodatkowo zapewnia on stałe monitorowanie aktywności uczestników programu lojalnościowego. Wszelkie nieprawidłowości są natychmiast zgłaszane za pomocą alarmów i powiadomień.

Pełny wgląd w dane klientów

System przechowuje wszystkie dane klientów oraz analizy statystyk sprzedażowych, dzięki czemu w każdej chwili dostępne są aktualne informacje o funkcjonowaniu programu lojalnościowego.

System nie tylko umożliwia dostęp do historii transakcji, ale także pozwala łatwo tworzyć konta uczestników programu oraz zarządzać nimi.

CLM obsługuje różne rodzaje identyfikatorów (karty plastikowe, karty wirtualne) oraz umożliwia efektywne organizowanie danych klientów dzięki prostemu i intuicyjnemu interfejsowi.

Wielokanałowa interakcja z klientami

CLM pozwoli Ci pozostać w kontakcie z klientami na każdym etapie ich uczestnictwa w programie lojalnościowym. System pozwala na wysyłanie do uczestników wiadomości masowych i indywidualnych (e-maile/SMS-y/punkty sprzedaży/aplikacje mobilne/strony internetowe) z aktualną ofertą produktów i usług.

Oprócz tego możliwe jest przesyłanie ankiet w celu zdobycia informacji zwrotnych, dzięki czemu jakość programu lojalnościowego może być stale podnoszona. Oferujemy ulepszone inteligentne edytory wiadomości, które pomagają tworzyć angażujące treści w różnych wersjach językowych.

Indywidualizacja programów lojalnościowych

Korzystając z systemu CLM, sam określasz zasady działań marketingowych i programów lojalnościowych. Nasz produkt pomoże Ci określić priorytety biznesowe i stworzyć spersonalizowane oferty w oparciu o geolokację.

System umożliwi Ci również dostęp do kalendarza promocji, który zapewnia pełny przegląd wszystkich aktywnych programów i kampanii. Dzięki niemu możesz ustawić automatyczne rozpoczynanie programów jeśli taka jest aktualna potrzeba. System jest elastyczny i w pełni dostosowuje się do twoich wymogów.

Spersonalizowane oferty

Dostępna w CLM opcja personalizowania ofert, która oparta jest na zaawansowanych algorytmach sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, przez co pozwala użytkownikom identyfikować wzorce zakupowe ich klientów, dzięki czemu mogą oni przygotowywać oferty i rekomendacje produktów odpowiadające na indywidualne potrzeby klientów. 

System został zaprojektowany tak, by umożliwić eksperymentowanie z różnymi kategoriami produktów i scenariuszami marketingowymi, dzięki czemu możliwe jest przygotowywanie ofert o największej szansie powodzenia. Ponadto możliwe jest wyliczanie LTV (Lifetime Value) klientów na przestrzeni ich kontaktów z firmą oraz określanie najlepszego czasu na prezentowanie produktów i usług.

Elastyczne zarządzanie walutami

Jako że wiele dużych przedsiębiorstw realizuje swoje procesy biznesowe na skalę globalną, CLM zaprojektowano tak, by umożliwić szybkie przeliczanie walut.

Dzięki temu możesz tworzyć wiele różnych rodzajów punktów lojalnościowych, co usprawnia proces zakupowy po stronie użytkownika. CLM pozwala na łatwe przenoszenie punktów na inne konto oraz, w razie konieczności, dokonywanie zwrotów.

Intuicyjne zarządzanie nagrodami

System CLM umożliwia tworzenie różnych rodzajów nagród dla najbardziej zaangażowanych klientów. Obejmują one m.in. zniżki, zwrot gotówki (cashback), prezenty i vouchery.

System jest prostą, ale bardzo wydajną platformą, która funkcjonuje jako rozbudowany katalog nagród oferujący szeroki wybór programów i wzorców. Umożliwia on tworzenie spersonalizowanych nagród, które zachęcą odbiorców do jeszcze większej interakcji z daną marką.

Swobodne korzystanie ze wspólnych zasobów przez wielu użytkowników

Rozwiązanie CLM umożliwia uruchamianie i hostowanie wielu programów lojalnościowych typu B2B i B2C w ramach jednej platformy. Daje ono również natychmiastowy dostęp do programów lojalnościowych wszystkim upoważnionym osobom.

Korzystanie z CLM pozwala na określanie różnych proporcji programów lojalnościowych dla różnych krajów i regionów. Jest to najbardziej efektywne kosztowo rozwiązanie jeśli chodzi o sprzęt komputerowy i oprogramowanie zewnętrzne, co znacznie obniża koszty utrzymania systemu.

Wykrywanie oszustw w programach lojalnościowych

Funkcjonalność wykrywania oszustw w programach lojalnościowych wykorzystuje najnowsze techniki sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, co umożliwia łatwe identyfikowanie nietypowych wzorców w zachowaniach uczestników programów lojalnościowych (zbieranie i wykorzystywanie punktów, rejestracje kont i inne) oraz w efekcie zapobiegnie stratom finansowym.

Dzięki tej funkcji możliwe jest otrzymywanie natychmiastowych powiadomień o nietypowych zdarzeniach oraz, w rezultacie, reagowanie na potencjalne przypadki oszustw w programie lojalnościowym –zanim wyrządzone zostaną jakiekolwiek szkody.

Pełny nadzór nad danymi partnerów

Wiemy, że duże przedsiębiorstwa zawsze pozostają w kontakcie ze swoimi partnerami i że czasem oznacza to konieczność wprowadzenia korekt w ramach ich danych, by móc spełnić ich oczekiwania. Dlatego CLM działa także jako moduł do błyskawicznego przekazywania partnerom odpowiednich danych i zapewniania im właściwych narzędzi.

Korzystanie z CLM oznacza dostęp do ustawień fakturowania partnera oraz do centrum danych – narzędzia odpowiedzialnego za usprawnianie procesów wymiany plików danych. Dzięki temu możliwa jest łatwa i szybka integracja nowych partnerów, co ogranicza czas i koszty takich integracji.

Zaawansowana administracja i raportowanie

CLM jest rozwiązaniem gwarantującym przetwarzanie wszystkich transakcji lojalnościowych w czasie rzeczywistym. System może też bez problemu działać jako rozbudowana baza danych dla produktów i sklepów objętych danym programem lojalnościowym.

CLM jest nie tylko wyposażony w autonomiczne mechanizmy wykrywania oszustw i zapobiegania im, ale także został on zaprojektowany, by wspierać administrowanie tzw. czarnymi listami. Dodatkowo zapewnia on stałe monitorowanie aktywności uczestników programu lojalnościowego. Wszelkie nieprawidłowości są natychmiast zgłaszane za pomocą alarmów i powiadomień.

Nie ma zarządzania bez danych

CLM został zaprojektowany tak, by dostarczać szczegółowych informacji o klientach z różnych źródeł. Aby umożliwić lepsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów, system analizuje te dane z pomocą technologii AI (sztucznej inteligencji) i ML (uczenia maszynowego).

W rezultacie znacznie łatwiej jest określić co motywuje klientów do działania, kupowania produktów lub zadawania pytań. Wiedzę tę można wykorzystać do znacznego poprawienia wyników działalności oraz zwiększenia świadomości marki. 

Nasi Klienci

    Wszystkie Case Studies

    Powiązane treści

    White Paper: Programy lojalnościowe B2B

    Wideo: Comarch Loyalty Management w Hudson’s Bay

    Comarch Loyalty Management w raporcie Gartnera

    Comarch zdobył nagrodę Loyalty Awards 2018

    Skontaktuj się z ekspertem Comarch

    Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.