Zrównoważony biznes

CRACOVIA
Najznakomitszym sympatykiem Cracovii był św. Jan Paweł II. Papież mówił o tym klubie „moja Cracovia”. Drużyna
Cracovii na audiencji u Jana Pawła II w styczniu 2005 r. Mecenat Comarch nad klubem trwa 13 lat (od 2001 r.). Cracovia, klub o ponadstuletniej historii, legenda polskiego piłkarstwa, dzięki Comarch znów stał się marką w polskim sporcie. Osiąga przy tym coraz lepsze wyniki finansowe i zachowuje opinię w pełni rzetelnego, wypłacalnego pracodawcy, co w polskiej piłce nie jest zjawiskiem powszechnym. Comarch jest właścicielem 66,11% akcji Comarch, większościowy udziałowiec MKS Cracovia SSA, jest gwarantem stabilności Klubu. Cracovia została założona w roku 1906 i jest najstarszym nieprzerwanie istniejącym polskim klubem sportowym. Drużyna piłkarska to pięciokrotny mistrz Polski (1921, 1930, 1932, 1937 i 1948). Drużyna hokejowa dziesięciokrotnie zdobywała tytuły mistrzowskie (1937, 1946, 1947, 1948, 1949, 2006, 2008, 2009, 2011, 2013). Mało nowoczesne obiekty klubu zmieniły się w profesjonalny kompleks sportowy, w skład którego wchodzą: stadion, który spełnia wszystkie wymogi UEFA i FIFA, hala z lodowiskiem, centrum treningowe. Na stadionie Cracovii, który jest jedną z najbardziej udanych budowli sportowych, jakie powstały w Polsce w ostatnich latach, nie kończą się inwestycje planowane przez Zarząd spółki. Klub inwestuje także w rozwój infrastruktury sportowej na terenach zwanych „Cichym Kącikiem”. Comarch wspiera Szkołę Mistrzostwa Sportowego. Propaguje wśród młodych ludzi pasję do sportu, zdrowego trybu życia, przestrzeganie zasad fair play.

- Cracovia jest specyficznym klubem. Nie dlatego, że jesteśmy tam inwestorem. To najstarsza polska instytucja sportowa. Działa nieprzerywanie od 1906 r. Sam Kraków też jest specyficzny. Nie mówię tego pod wpływem emocji. To jedno z niewielu miast w Polsce, w którym przez dwie wojny światowe ludzie nie byli przemieszczani. Drugim chyba jest Poznań, gdzie pokoleniami ludzie mieszkali na tych samych ulicach, w tych samych częściach miasta od 4 czy 5 pokoleń. My w Krakowie mamy do czynienia z ludźmi, których dziadek, pradziadek chodził na Cracovię, potem chodził wnuk, syn, teraz ja chodzę i chodzą dzieci. Na stadion ludzie zabierają nowo narodzone dzieci. Niezależnie, jakie miejsce klub zajmuje w tabeli piłkarskiej czy hokejowej, ta tradycja jest przekazywana z pokolenia na pokolenie. I to jest wartość. Dziś Comarch nie ma możliwości wyjścia z tej inwestycji, bo Kraków by nam tego nie wybaczył. Gdyby to był jakiś inny klub w mieście, w którym nie ma takiej tradycji, można by było z takiej inwestycji wyjść. W przypadku Cracovii to nie jest możliwe. To trzeba zrozumieć. Cracovia to wartość sama w sobie. Cenimy to, bo główna siedziba Comarchu jest w Krakowie. Mieszkańcy Krakowa i nasi pracownicy oczekują od nas, że damy coś więcej dla regionu niż tylko miejsca pracy.

profesor Janusz Filipiak

POLONIA WARSZAWA
„Są dwa koronne kluby, które są dumą Polaków. To warszawska jest Polonia i Cracovia Kraków” śpiewają kibicie
Polonii i Cracovii Comarch wspiera finansowo występującą obecnie w IV lidze Polonię. Współpraca jest przede wszystkim gestem przyjaźni wobec warszawskiego klubu. Ma wymiar symboliczny. Tym bardziej, że partnerem klubu jest Muzeum Powstania Warszawskiego. Logo Comarchu widnieje na prawym rękawku koszulek piłkarzy.
Cieszymy się, że kolejna duża i wiarygodna spółka wspiera i uwiarygodnia swoim zaangażowaniem naszą
odbudowę Polonii – mówią przedstawiciele „Czarnych Koszul”. - Po wycofaniu się dwóch strategicznych sponsorów, Polonia straciła licencję na prawo gry w Ekstraklasie. Trudno się było z tym pogodzić. Polonia Warszawa to tradycja, dorobek pokoleń. Bardzo znana marka i zacni kibice. Te znane polskie marki o dużej tradycji należy pielęgnować. Dodatkowo Polonia to przyjaciel Cracovii, którą finansujemy. Zwrócono się do nas o pomoc. Trzeba się było do tej prośby jakoś odnieść. To przede wszystkim przyjacielski gest – mówi profesor Janusz Filipiak.

WOJTASZEK COMARCH TEAM
Comarch jako główny sponsor zespołu talentów szachowych Wojtaszek Comarch Team (WCT ) wspiera przygotowania kandydatów do reprezentacji Polski na Olimpiadę Szachową w 2018 r.

  • Najlepsi polscy szachiści młodego pokolenia.
  • Liderem WCT jest dwudziestosiedmioletni arcymistrz Radosław Wojtaszek, sekundant mistrza świata Vishwanathana Ananda.
  • Największe sukcesy młodych zawodników WCT: dwa tytuły mistrza świata dla Dariusza Świercza (do lat 18 i 20) i mistrzostwo Europy do lat 14 Jana Krzysztofa Dudy.
  • Zawodnicy WCT biorą udział w najbardziej prestiżowych rozgrywkach krajowych i międzynarodowych.
  • Udział w WCT pozwala na wymianę doświadczeń między utytułowanymi zawodnikami a młodymi gwiazdami juniorskich szachów.
  • Udział w WCT zapewnia dostęp do elitarnego grona trenerów oraz innowacyjne formy treningów.
  • WCT zapewnia supernowoczesny sprzęt komputerowy, niezbędny w szachowym przygotowaniu.
  • Zawodnicy WCT są idolami i wzorami do naśladowania dla najmłodszych miłośników królewskiej gry.
  • Członkostwo w WCT jest prestiżowym wyróżnieniem i celem, do którego dążą młodzi polscy szachiści.
  • Zawodnicy WCT odnoszą spektakularne sukcesy na arenie międzynarodowej.
  • WCT promuje w Polsce grę w szachy i przyciąga kolejne rzesze miłośników tej dyscypliny – w obecnej chwili w Polskim Związku Szachowym jest zarejestrowanych ponad 46 tys. zawodników.