Comarch SFA Online Distribution i Comarch SFA Mobile Sales Force dla Colgate - Palmolive

Colgate-Palmolive to firma o prawdziwie globalnym zasięgu, prowadząca działalność w ponad 200 krajach. Wiele z jej produktów należy do marek dobrze znanych klientom na całym świecie.

Główna siedziba firmy znajduje się w Stanach Zjednoczonych, gdzie Colgate-Palmolive Poland raportuje na bieżąco rozliczając się z prowadzonej przez siebie działalności za oceanem. W celu usprawnienia tego procesu oraz jednocześnie wzrostu efektywności sprzedaży Colgate nawiązał współpracę z Comarch.

Wdrożone rozwiązanie

Comarch SFA Mobile Sales Force

Nowoczesna aplikacja dla przedstawicieli handlowych, która wspiera handlowca w codziennej pracy, przyśpiesza i automatyzuje procesy.

Dowiedz się więcej

Comarch SFA Online Distribution

Aplikacja webowa automatycznie raportująca dane o odsprzedaży i stanach magazynowych.

Dowiedz się więcej

Sytuacja przed wdrożeniem systemu Comarch SFA

Colgate-Palmolive należy do branży FMCG, gdzie szybkie reagowanie na ciągle zmieniające się potrzeby rynku jest priorytetem. Stały przepływ aktualnych informacji rynkowych jest niezbędny by producent na czas mógł podjąć odpowiednie działania. Przed wdrożeniem systemu Comarch SFA Mobile Sales Force, Colgate- Palmolive wykorzystywał inny system mobilny, jednakże z uwagi na braki w kluczowych obszarach funkcjonalnych firma zdecydowała się na zmianę dostawcy rozwiązania SFA. Przed wdrożeniem systemu Comarch SFA Mobile Sales Force przedstawiciele handlowi byli związani tylko z jedną hurtownią, do której kierowali zamówienia na podstawie dostarczanych stanów magazynowych.

 

Rozwiązanie

Projekt Comarch SFA Mobile Sales Force i Comarch SFA Online Distribution w Colgate-Palmolive rozpoczął się w 2007 roku. Od tego czasu wdrożenia zostały przeprowadzone w ponad 60 lokalizacjach raportujących, należących do blisko 30 dystrybutorów. Dla Colgate-Palmolive zostały stworzone specjalnie dedykowane raporty umożliwiające maksymalną optymalizację generowanych danych. Początkowo projekt funkcjonował na odrębnej bazie danych, natomiast w roku 2010 został dołączony do wspólnej bazy (Centralne Repozytorium Danych), gdzie znalazły się dane z większości projektów korzystających z rozwiązania Comarch SFA Online Distribution. Przyspieszyło to znacznie dekodowanie kontrahentów oraz znacznie zwiększyło dokładność raportowanych danych. W tym samym roku dla działu komercyjnego Colgate-Palmolive za pośrednictwem systemu Comarch SFA Online Sales Support zostały udostępnione dane z raportów odsprzedażowych, stanów magazynowych oraz informacje pochodzące z aplikacji mobilnej Comarch SFA Mobile Sales Force. Dzięki temu praktycznie cała terenowa struktura sprzedażowa posiada nieograniczony dostęp do raportowanych danych oraz możliwość dwustronnej komunikacji. 

Pobierz pełną wersję case study

* Informacje wymagane