Elektroniczna wymiana danych w Unilever

Unilever to brytyjsko-holenderska firma założona w 1930 roku. Liczne produkty firmy sprzedawane są w 190 państwach świata. Wiele z jej marek handlowych to liderzy sprzedaży na rynkach światowych, lokalnych lub w swojej kategorii. Od 1991 r. firma działa na rynku rosyjskim, a w 1993 r. zadebiutowała na rynku ukraińskim. Obecnie zatrudnia 174 000 osób, z czego 7 000 w Rosji i około 200 na Ukrainie.

  • Unilever – firma z 85-letnim doświadczeniem
  • Jeden z trzech najbardziej szanowanych producentów żywności na świecie według FORTUNE
  • Firma posiada przedstawicielstwa w 170 krajach
  • Jeden ze światowych liderów na rynku żywności i chemii gospodarczej 

Wdrożone rozwiązanie

Comarch EDI

Comarch EDI zapewnia efektywną i bezpieczną wymianę danych w całym łańcuchu dostaw. W ciągu kilku dni Twoja firma może rozpocząć komunikację elektroniczną ze wszystkimi partnerami niezależnie od ich zaawansowania technologicznego oraz obszaru geograficznego.

Dowiedz się więcej

Elektroniczna wymiana danych w Unilever

Rozwiązanie

 

Unilever to jedna z pierwszych firm, które zdecydowały się na elektroniczną wymianę dokumentów w celu usprawnienia współpracy z sieciami handlowymi. W firmie wykorzystuje się różne typy dokumentów, np. ORDER, ORDRSP, DESADV, INVOIC, INSDES, OSTRPT, RECADV i PRODAT. Jako jedna z pierwszych firm w Rosji wdrożyła także elektroniczną fakturę spełniającą wymogi prawodawstwa Federacji Rosyjskiej.

 

Od 2007 roku w Rosji i od 2009 roku na Ukrainie Unilever współpracuje z Comarch w obszarze elektronicznej wymiany danych z sieciami handlowymi. Firma przystąpiła do platformy Comarch EDI za pośrednictwem protokołu komunikacyjnego AS2, posługując się optymalnym dla swojego systemu formatem dokumentów. Poza automatyczną komunikacją Unilever korzysta też z aplikacji Comarch EDI Web.

 

Kolejnym etapem współpracy było wdrożenie na początku 2010 roku rozwiązania umożliwiającego zarządzanie zakupami dystrybutorów. To rozwiązanie zostało bezpośrednio zintegrowane z wykorzystywanym w firmie systemem ERP, co pozwoliło wielu klientom Unilever szybko otrzymywać informacje o asortymencie i cenach Unilever oraz sporządzać na ich podstawie zamówienia. Wszystkie te czynności wykonywane są za pośrednictwem specjalnego web-portalu. Wdrożono takie typy dokumentów jak ORDER, ORDRSP, Price List, Material Master.

Pobierz pełną wersję case study

* Informacje wymagane